Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Sirdal

Startet av aronesen, onsdag 29. juni 2016, klokken 13:10

« forrige - neste »

geear

Gratulerer!

Forøvrig flott at Tonstad skal opp førstkommende uke, slik at det er klart før vinteren slår inn. Det kan bli veldig viktig ladepunkt når Hunnedalen blir stengt på grunn av dårlig vær, og selvfølgelig også for alle som skal retning Setesdal. Passerte en i3 mellom Tonstad og Sinnes for noen år siden, den stod i veikanten i snøstorm med en dritlang skjøteledning til et avsidesliggende hus oppi der... måtte vel stå noen timer, så de fikk nok et nytt bekjentskap om ikke annet.  ;D Akkurat da var jeg rimelig fornøyd med dieselbalja...

Fjobaat

Var innom på Tonstad i går kveld for å sjekke.   Hurtigladerne er aktive og kommer fram i Bilkraft-appen.
Nissan e-NV200 Evalia 2016 - 6,6 kw 5-seter

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: gr på fredag 03. november 2017, klokken 14:57
...Men sånn ellers, kanskje de kunne vurdert noen 22kW type 2 pkt på vanlige P-plasser, bare det ville hjulpet.
Tilleggspunkt med 22kW type 2 pkt ville vært fantastisk på Byrkjedalstunet; rart de selv ikke har sett muligheten for flere middagsgjester som lader ;)

Bondeknøl

Da ble snøret det seg til på slutten og en lang ferd er endt. Bra at dette endelig kom i mål.

goggo

Og jeg som hadde tenkt å feire disse ladestasjonene med en rundtur opp Setesdal og over Suleskarvegen, men den er visst stengt for vinteren nå ser det ut som.

Får heller feire våren med en elbiltur når de åpner veien igjen 20.mai neste år :)

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

geear

Ja, den stenger 1. november kl. 12 og mener den har pleid å åpne første helga etter 17. mai.

De samme datoene får jeg hhv. dobbelt så lang eller halvert vei til hytta...  ::)

casall

Fungerer de nye hurtigladerne på Sinnes fint som de skal for tiden? Er avhengig av dem på en tur om få dager :)

Siggen

Sitat fra: tanumfr på tirsdag 24. juli 2018, klokken 10:28
Fungerer de nye hurtigladerne på Sinnes fint som de skal for tiden? Er avhengig av dem på en tur om få dager :)

Jepp, men folk suger til å parkere. Mer ett problem om vinteren sånn sett.

siddis86

Første sirdalstur med Ioniq. Helt gull. Startet fulladet og hadde 40%på sinnes. Hurtigladet på GP. Og etter en relativt beskjeden handel og et piss var batteriet på 86%.
Kjørte til Suleskard og kunne fint klart hjem til Bekkefaret uten problemer, men tok middagshandelen på Extra Ålgård og hurtigladet av praktiske årsaker.

Eneste å bemerke er at det er synd at disse AC-laderne er på samme boksen hos Lyse som hurtigladerne. Dette er lite effektivt om to Mercer står samtidig. Da jeg var der stod en og ladet sakte.

Der jeg ladet sto det bare «forbereder lading» etter jeg trykket på start. Men batteriet fylte seg og kontoen ble ikke trukket:) måtte bruke nødstoppen for å få løs kabelen. Litt jalla, men det funket. Større krise om denne laderen faktisk ikke virket og den samme mercen ladet med 11kw eller hva de har.

pudderjagar

På dei laderene som har type2 kontakt og Chademo/CCS så kan type2 og enten chademo eller CCS lade samtidig.

Dette er faktisk ei god løysing sidan ein får spredd type2 kontaktane på forskjellige ladere samt at ein får ein infoskjem som viser feilmeldingar og instruksjonar. På ein ladestolpe er da kun av eller på signal.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

siddis86

Ah! Ja takk for info. Litt synd da at det i dette tilfelle ikke er nok parkeringsplasser for begge å lade samtidig da stasjonene er trangt plassert og en enkel Chademo i midten...

Dede

Spent på erfaringer med lading i Sirdal i vinter. Om fortsatt kun en mulighet på Sinnes og oppover ser jeg for meg ladekø fredager og søndager.. Ser jeg kvier meg litt til å reise opp på hytte uten lademulighet om halve fredagskvelden skal tilbringes i ladekø?

Noen som vet om det er mulig å lade på hotellet på Fidjeland selv om en ikke bor der (mot betaling selvsagt).  Ellers ser jeg at Kvæven (turistsenteret) hadde vært perfekt sted for hurtiglader.  Stor parkeringsplass og mulighet for å enten ta en liten oppvarmingsrunde på ski eller gå innendørs I kafe mens en lader..

Siggen

Sitat fra: Dede på mandag 21. januar 2019, klokken 14:09
Spent på erfaringer med lading i Sirdal i vinter. Om fortsatt kun en mulighet på Sinnes og oppover ser jeg for meg ladekø fredager og søndager.. Ser jeg kvier meg litt til å reise opp på hytte uten lademulighet om halve fredagskvelden skal tilbringes i ladekø?

Noen som vet om det er mulig å lade på hotellet på Fidjeland selv om en ikke bor der (mot betaling selvsagt).  Ellers ser jeg at Kvæven (turistsenteret) hadde vært perfekt sted for hurtiglader.  Stor parkeringsplass og mulighet for å enten ta en liten oppvarmingsrunde på ski eller gå innendørs I kafe mens en lader..

Tenker det er avhenging av bilen du har. Etter 3 år med elbil og opp å ned til Sirdal så er det kun på Lørdager i de tidene trekkene stenger jeg har sett antydning til kø på laderne. De fleste har vel etterhvert mulighet til å lade på destinasjonen. Ellers så er det jo hurtiglader i Byrkjedal og på Tonstad hvis du kjører den veien.

Triangle

Jeg skal kjøre Nissan Leaf 2015 til Sirdal i mars. Tenkte å hurtiglade på Byrkjedalstunet. Vet ikke om det er nødvendig, men greit å sikre seg litt. Noen som har erfaringer fra denne turen med såpass lite batteri?

oggaman

Jeg har kjørt en del fra Sandnes til Sirdal. Lader alltid litt på Byrkjedalstunet. Bakkene sluker strøm. Har en 2015 Leaf jeg også

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA