Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premium og vinterpakke unødvendig?

Startet av rumi, søndag 26. juni 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

rumi

Vi vurderer å kjøpe en X, men lurte på å droppe premium oppgraderingspakke og vinterpakke. Har aldri savnet vinterpakke da S´en forvarmes alltid. Eneste jeg kunne tenke meg fra premium pakken er dynamiske lys og evt. skinn på midtarmlene.

Har dere andre noen meninger om dette? Tror dere det vil ha mye å si for annenhåndsverdien?

Har i dag en 85D som vi er godt fornøyd med. Vurderer en X med 7 seter pga 3 barn. Vi kan jo alltids sette inn barneseter i MS, men det er jo bedre plass i en X. Ikke lett med så mye fristelser!

Bjoris

Varme i rattet er digg uansett hvor mye du forvarmer bilen. Ellers er denne premium pakken altfor dyr, enig, men så er det dette med dyre biler som er kjiipt utstyrt... Hadde vært usikker selv, mest pga lysene, men ut fra videoene til Bjørn Nyland så ser det ikke ut til å være allverden forskjell...

KrW

Noen som har screen shot av hva som var standardutstyr da design studio ble sluppet for de med tidlig reservasjon? Jeg ser nå at "Hurtigkoblende mobildokk" ligger under premium pakken nå. Jeg har screen shot av den gamle premium pakken, og da var den ikke der. Noen som vet om denne mobildokken var del av standardutstyret før? Har bestilt uten pakken, så håper det blir med dersom det var med som standard før.

Vi bestilte alt som vi følte var "must" og følte at premium pakken ikke var et must, men vi bestilte med vinterpakken. Varme i rattet vil jeg virkelig ha. Vi bestilte heller ikke lydpakken. Fikk testet lyden i standardanlegget i dag. Ble veldig positivt overrasket og synes den var en god del bedre enn i Model S med standard lyd.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Blip


  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

rumi

Klarte ikke la være å bestille... Men vi droppet PIP da vi har unger og perforerte seter blir en dårlig kombinasjon. Da blir igjen en del lange måneder å vente...

nie

Sitat fra: rumi på tirsdag 05. juli 2016, klokken 21:43
Klarte ikke la være å bestille... Men vi droppet PIP da vi har unger og perforerte seter blir en dårlig kombinasjon. Da blir igjen en del lange måneder å vente...
75 eller 90?

rumi

75. 90 ble rett og slett for dyr. Tror ikke vi kommer til å savne ekstra rekkevidden så mye.

lunitiks

Du har antakelig ikke savnet vinterpakken fordi du ikke har blitt vant til den  ;)

Varme i rattet er alene verdt de få lappene. Bruker dette så å si hver dag hele vinteren og høsten. Ville aldri kjøpt bil uten
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

#8
Det var et vesentlig poeng for meg at det uansett er LED lys på X. På S så får en LED og Adaptive lykter i premiumpakken såvidt jeg har forstått. Nå gjenstår det å se om LED faktisk er bedre, men utfra testen Bjørn Nyland har gjort så ser det noe bedre ut, mye hvitere lys som da ikke vil drukne så lett i en mørk, våt asfalt, men gjenstår å se...

Er det forresten slik at frontdørene lukker seg når en trykker på bremsen selv uten premiumpack? DET syns jeg er litt bra, men det at de åpner seg når en går forbi bilen må jo bli upraktisk, hvordan vet bilen om du skal inn eller ikke når du går forbi, og hvordan vet den at det er du som går forbi? Hva skjer om du står på andre siden av bilen, nøkkelen ligger inni og en fremmed går forbi bilen på en parkeringsplass f.eks? Åpnes døra da også? hehe, ser for meg at det kommer en flott dame forbi og vips spretter døra opp, hmm:)

nie

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. juli 2016, klokken 10:53
Hva skjer om du står på andre siden av bilen, nøkkelen ligger inni og en fremmed går forbi bilen på en parkeringsplass f.eks? Åpnes døra da også? hehe, ser for meg at det kommer en flott dame forbi og vips spretter døra opp, hmm:)

DET må jo være selve definisjonen på et I-landsproblem.  ;)

petersv

Sitat fra: lunitiks på onsdag 06. juli 2016, klokken 09:47
Du har antakelig ikke savnet vinterpakken fordi du ikke har blitt vant til den  ;)

Varme i rattet er alene verdt de få lappene. Bruker dette så å si hver dag hele vinteren og høsten. Ville aldri kjøpt bil uten

Hva, har du ikke oppvarmet garasje? Bor du i Russland? :P

Øyvind.h

Sitat fra: nie på onsdag 06. juli 2016, klokken 12:57
Sitat fra: bjoris på onsdag 06. juli 2016, klokken 10:53
Hva skjer om du står på andre siden av bilen, nøkkelen ligger inni og en fremmed går forbi bilen på en parkeringsplass f.eks? Åpnes døra da også? hehe, ser for meg at det kommer en flott dame forbi og vips spretter døra opp, hmm:)

DET må jo være selve definisjonen på et I-landsproblem.  ;)

Eller når man vasker bilen, og vipps spyler man rett inn på dashen  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

lunitiks

Sitat fra: petersv på onsdag 06. juli 2016, klokken 13:30
Sitat fra: lunitiks på onsdag 06. juli 2016, klokken 09:47
Du har antakelig ikke savnet vinterpakken fordi du ikke har blitt vant til den  ;)

Varme i rattet er alene verdt de få lappene. Bruker dette så å si hver dag hele vinteren og høsten. Ville aldri kjøpt bil uten

Hva, har du ikke oppvarmet garasje? Bor du i Russland? :P


Ikke langt unna
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

For min del bestilte jeg vinterpakke for at de i baksetet skal ha varme i rumpa. Tross alt mine avkom som sitter der mye av tiden.

Så viser det seg at kona liker varme i rattet - og siden hun har varme i både ratt og baksetet i Leafen, så er det flaks at ikke Teslaen er værre...  ::)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rico

Vinterpakke er for meg et must, men den premiumpakken er den virkelig verdt pengene? Jeg var veldig misfornøyd med kvaliteten på next-gen skinnsetene i model S og vil helt klart ha tekstil på en eventuell X. Spørsmålet er om denne bioforsvar-modus-luften er verdt pengene her i landet hvor luften er rimelig ren (bor i Asker, ikke stort problem med luftkvaliteten her). Selvåpning av dører ser jeg på som totalt bortkastet. Irriterte meg nok at dørhåndtakene på model S alltid gikk ut når jeg gikk forbi bilen i garasjen, eller vasket den.

Rico

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA