Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skru av alarm?

Startet av tkjoerlaug, lørdag 25. juni 2016, klokken 10:12

« forrige - neste »

tkjoerlaug

Alarmen på bilen min går med (u)jevne mellomrom når jeg låser den opp (typisk 1-2 ganger i måneden). Det er noe jeg kan leve med, men hvordan skrur man den av når den først går? Jeg har prøvd å trykke på FOB, og selv når jeg setter meg i bilen og kjører av gårde så kan den fortsette (da har bilen åpenbart skjønt at FOB er tilstede).

Noen tips?

Cookie Monster

Det der er en sw bug som forhåpentligvis blir fikset om 2 Tesla uker ;)

Mange som opplever den feilen av og til.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

joda

Er nok som Cookie Monster skriver (en sw bug), og manualen beskriver at det skal fungere slik:

SitatHvis Model S ikke registrerer en nøkkel i nærheten, og en låst dør eller et låst bagasjerom åpnes, lyder en alarm samtidig som at front- og blinklysene blinker. Alarmen deaktiveres ved å trykke på en hvilken som helst knapp på nøkkelen.

TMS 85D

RaBalder

Sitat fra: joda på lørdag 25. juni 2016, klokken 12:39
Er nok som Cookie Monster skriver (en sw bug), og manualen beskriver at det skal fungere slik:

SitatHvis Model S ikke registrerer en nøkkel i nærheten, og en låst dør eller et låst bagasjerom åpnes, lyder en alarm samtidig som at front- og blinklysene blinker. Alarmen deaktiveres ved å trykke på en hvilken som helst knapp på nøkkelen.

Har hatt en hyling på min bil. Og det var ingenting som hjalp.

  • Trykket på fob
  • Smelte igjen døra
  • Låste bilen
  • Låste opp med dobbelt-klikk på taket
  • Åpnet dør
.....det bråket like mye hele tiden. Og man føler seg mer og mer teit ved siden av sin egen bil  ???  :o  >:(

Men etter 30-60 sekunder gav den seg av seg selv. Og alt var fint.

Er vel bare å gi det litt tid......både bilen når den slår til og bugfix fra Tesla  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA