Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått sett Ioniq i Drammen denne uka?

Startet av ProsjektX, søndag 05. juni 2016, klokken 20:29

« forrige - neste »

ProsjektX

Så først i dag at Ioniq (hybrid) har vært stilt ut på Gulskogen senter og hos Sentralgaragen i Drammen. Noen som fikk tatt en titt?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

moby666

#1
Tok en kikk på den i dag. Står i Asker nå. Bilen ser ganske pen ut på utsiden, men enda finere inni. Den er litt lav for de som er 195, men elbilen skal komme uten soltak og vil da få et par ekstra cm i høyden i forhold til bilen som er på turnè nå. Hybriden hadde veldig romslig bagasjerom (550 l inkludert alt under gulvet som inneholdt bla reservehjul). Flott Infinity anlegg var på plass  ;D Blir veldig spennende med pris, men er litt rett for Hyundai priser seg litt ut i forhold til konkurrentene. Selger anslo pris rundt 280 ink alt. Finishen innvendig er nok noe av det beste jeg har sett i denne prisklassen. Da tenker jeg Soul, Leaf, eGolf og i3)

Kavorka

Sitat fra: moby666 på mandag 06. juni 2016, klokken 14:25
...Selger anslo pris rundt 280 ink alt. Finishen innvendig er nok noe av det beste jeg har sett i denne prisklassen. Da tenker jeg Soul, Leaf, eGolf og i3)
Var prisanslag for hybrid eller ev-versjonen?

ProsjektX

Ser nå på Aaby Auto
-----
Priser kommer ca.10 Juni.

Vi forventer en pris på elbilen på ca. kr. 260 000,- for en veldig godt utstyrt bil.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Kavorka

I såfall har de ikke priset seg helt ut. Jeg er klar over at det finnes billigere, men dette må jo være bilen for dem som har litt mer plassbehov, uten å trenge lang rekkevidde i det daglige.

moby666

Blant vanlig folk står nok VW høyere i kurs enn Hyundai, selv om jeg personlig foretrekker sist nevnte.

Kavorka

Forløpig er det ikke mulig å være altfor sær på bilmerker siden det mangler valgmuligheter. Hyundai skal ha kred for garantiene sine, ellers vet jeg lite om bilene. Kanskje dette kunne være en OK bil nr 2 for oss.

Noen som har hørt om visning i stavangerområdet?

ProsjektX

Da har jeg fått kikket på hybriden, og den gjorde et godt inntrykk. Bagasjerommet var også ganske romslig, nedfellbare bakseter også så klart. God kvalitetsfølelse, og ikke mye hardplast på overflater. Tror nok jeg kommer til å bestille. Prisene ligger an til å bli veldig konkurransedyktige. Men flere tekniske detaljer, priser og annet kommer i løpet av morgendagen eller fredag.

Eneste er at det ikke ser ut til å bli tilgjengelig tilhengerfeste for sykkelstativ på elbilen, mens hybriden vil kunne få det. Men kan jo være at det kommer noe ettermarked som kan brukes(?)
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

bno

#8
Sitat fra: Kavorka på onsdag 08. juni 2016, klokken 01:01
Forløpig er det ikke mulig å være altfor sær på bilmerker siden det mangler valgmuligheter. Hyundai skal ha kred for garantiene sine, ellers vet jeg lite om bilene. Kanskje dette kunne være en OK bil nr 2 for oss.

Noen som har hørt om visning i stavangerområdet?

Vil være å kunne besiktiges i Sandnes 17.6. Stavanger vil den også være utstilt ifm. stand volleyball arr.

rullemann

Sitat fra: bno på torsdag 09. juni 2016, klokken 15:43
Sitat fra: Kavorka på onsdag 08. juni 2016, klokken 01:01
Forløpig er det ikke mulig å være altfor sær på bilmerker siden det mangler valgmuligheter. Hyundai skal ha kred for garantiene sine, ellers vet jeg lite om bilene. Kanskje dette kunne være en OK bil nr 2 for oss.

Noen som har hørt om visning i stavangerområdet?

Vil være å kunne besiktiges i Sandnes 17.6. Stavanger vil den også være utstilt ifm. stand volleyball arr.
Noen som vet noe om Bergen?

EspenM3

Prisen på el-utgaven av Ioniq vil bli Kr.259.400,- levert Oslo med teknikkpakke (Topputgaven)
Da er det med adaptiv cruise, trådløs lading av telefon, samt alt det andre man forventer i en topputgave.
Første bilene kommer til Norge i oktober.

Mer info kommer sikkert over helgen  :)

Bjoris


larsk

Sitat fra: EspenM3 på fredag 10. juni 2016, klokken 15:43
Prisen på el-utgaven av Ioniq vil bli Kr.259.400,- levert Oslo med teknikkpakke (Topputgaven)
Da er det med adaptiv cruise, trådløs lading av telefon, samt alt det andre man forventer i en topputgave.
Første bilene kommer til Norge i oktober.

Mer info kommer sikkert over helgen  :)

Hvilken helg snakker vi om??

:)

2015 Mitsubishi i-Miev (solgt via Nettbil)
2017 BMW i3
2023 Polestar 2
Elektrisk motorsag
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

moby666


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA