Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladingen stopper

Startet av Tesla P85D, tirsdag 02. august 2016, klokken 13:38

« forrige - neste »

Tesla P85D

Jeg lader nesten bestandig bilen hjemme på 32A400V uten problem. En sjelden gang bruker jeg ladekabelen som følger med bilen. Har brukt den de siste dagene opp mot vanlig stikk 10A. Har satt ladingen på 8A fra bilen. Vi startet på 160 km. Har nå etterhvert kommet meg opp i 360km. Men underveis har ladingen stoppet minst 5 ganger hvor jeg da må dra ut ladekontakten fra bilen å plugge inn igjen hvor den da starter igjen. Hva skyldes det at den stadig vekk slutter å lade?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Espen Hugaas Andersen

Det kan være det at den detekterer at kursen eller pluggen blir varm. Innen du plugger ut/inn har ting kjølt seg ned og da vil den prøve på nytt.

Jeg ville forsøkt en annen stikkontakt, eventuelt ville jeg prøvd å stille bilen ned til 6A.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

UMC har vel ikke tempføler i schuko-adapteret?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 02. august 2016, klokken 13:46
UMC har vel ikke tempføler i schuko-adapteret?
Hmm, kanskje ikke?

Bilen har i hvert fall funksjonalitet som monitorerer spenningsfallet over tid. Om ting blir varmt vil spenningsfallet øke, og om ting ikke virker friskt vil den trappe ned eller avslutte lading.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tesla P85D

Nå er jeg ferdig ladet så får ikke testet ved å justere ned til foreks 6A. Men skal huske å prøve det neste gang
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Muffinman

Har mer tro på jordfeil egentlig.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 02. august 2016, klokken 14:01
Har mer tro på jordfeil egentlig.
Det kan også være jordfeil. Dette bør man kunne vurdere litt utifra hvor lang tid det har tatt mellom hver gang ladingen har stoppet. Om man setter på lading og den stopper etter fem minutter, og så plugger man ut/inn og bilen lader 3 timer før neste gang den stopper, så er det lite trolig at det er relatert til varme. Det tyder mer på at ett eller annet slår seg på/av og lager en puls på jord som får ladingen til å slå seg av.

Mens hvis det er slik at hver gang alt er nedkjølt, og man starter lading, så går det ca X timer før det stopper, da vil jeg si at varme er mer sannsynlig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA