Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis parkering

Startet av eirikjac, fredag 27. mai 2016, klokken 13:24

« forrige - neste »

eirikjac

Nå blir det slutt på gratis parkering for elbiler i Tønsberg. Hva annet kunne vi forvente av inntektskåte lokalpolitikere?

Arbeiderpartiet klager over at elbilene kan oppta en plass alle timene det er lov å stå på en tidsbegrenset plass. De vil at det kun er de pengesterke som skal ha dette privilegiet.

http://www.nrk.no/vestfold/snart-ma-ogsa-elbileiere-betale-1.12969160

Er det noen som vet hva som skjer i de andre kommunene i Vestfold og Telemark?
BMW i3 60ah
Polestar 2

sven erik

nå må en stå på for å beholde fordelene

turfsurf

Vestfold er jo elbilfiendtlig så det holder. Samme med sykkel. Masse preik om miljø, men ingen tiltak som monner. Heller det motsatte, som her.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sven erik

hei men vi må stå sammen og vise oss  at vi  demostrerer ikke bare sitter  sier dette er ille

Jan-Børre Olsen

Er det så ille da? Elbilen tar den samme plassen og gratisparkering har for de fleste vært bare vært en gimmick.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

eirikjac

Sitat fra: smaug01 på torsdag 23. juni 2016, klokken 18:08
Er det så ille da? Elbilen tar den samme plassen og gratisparkering har for de fleste vært bare vært en gimmick.
Det er greit at elbiler må betale, men da må man argumentere for det slik du gjorde nå.

Argumentasjonen til Ap går på at elbilene blir stående "for lenge", selv om de ikke står lenger enn hva som er skiltet lovlig.

Høyere rotasjon oppnår man effektivt ved å begrense lovlig parkeringstid. Det vil gjelde både elbiler og fossilbiler - uavhengig av tykkelsen på lommeboken.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

BMW i3 60ah
Polestar 2

Chris Neumann Ruud

Jeg ville gjerne betalt for parkering i Tønsberg, siden jeg jobber på Kilen og har begrenset lademulighet hjemme, men det er jo umulig, det er tre ladestasjoner i sentrum og ingenting ellers, ikke betalbare eller gratis... (Fortum på Jarlsberg regnes ikke siden det ikke kan gjøres mens man er på jobb)... Så det er ikke så bare en dans på roser i Tønsberg med oss elbilsjåfører som tydeligvis ikke "forholder seg til samme trafikkregler som alle andre..."
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

sven erik

 ser det er lite engasjemang fra styre her 

sven erik

her burde vi vise oss  og en ting er om vi betaler noe om vi får strøm samtidig  men ikke full pris 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA