Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er dere fornøyd med bilen og hadde kjøpt den igjen?

Startet av bjodnes, tirsdag 24. mai 2016, klokken 13:27

« forrige - neste »

PaulusA

Vi har nå kjørt 14.000 km med bilen, dette siden 1. juli
Mangel på hurtiglading har ikke vært noe problem, så har vi da også planlagt turer deretter :-)
Kan fortsatt anbefale bilen til de som ønsker en bedre bil å kjøre og bedre plass enn andre rimelige elbiler.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Brosmen

Har hatt bilen siden begynnelsen av juli 2015 og er like ved å passere 30 000km. Har vært strålende fornøyd med den hele veien, selv om jeg opplevde noen små barnesykdomer (motor slo seg av under kjøring, fikset med programvareoppdatering. Og i vinter fikk jeg ikke åpnet ladeluken. Låsemekanismen ble byttet av BoS samme dag jeg meldte fra om det :) ). Jeg kjører normalt 30km om dagen, til og fra jobb og 65km hver vei til landstedet i helgene, så det er knapt nok noen ganger det er behov for å benytte en offentlig ladestasjon. Så ja, jeg har god forståelse for ønske om hurtiglading (om ikke mer enn en 22kw lader). De gangene jeg trenger å lade på veien, skulle jeg også gjerne tenkt meg noe vesentlig raskere enn 11kw. Men, med mitt kjøremønster er det ikke noe jeg ville vektlegge i forhold til valg av bil.

Jeg er strålende fornøyd med B-klassen. Lastekapasiteten er super, sett i forhold til de nærmeste konkurrentene. Sittekomforten er ypperlig og motoren gir det som skal til når det gjelder. :) Det jeg savner er mangelen på Apple Carplay støtte i 2015-modellen.

Vurderer å bytte bil til neste år, så er jo spent på å se om det dukker opp noe mer spennende fra MB til da :)
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (03.07.2015)

RickI

Helt enig med deg, Brosmen :)
Bilen er strålende og har ingen konkurrenter i sin prisklasse (mtp. Komfort, akselerasjon, bagasje plass). BOS har aldri skuffet oss mtp service - ved feil eller reklamasjon fikk vi riddet opp alt og ofte samme dag eller dagen etter feilen har oppstått. Altid høflig med lånebil tilgjengelig. Vår bil ble solgt som Mercedes me ready/ com module, men dette fikk vi aldri fordi modellen er 2015 modell, dvs kommer uten fabrikkmontert com modul. Da bilen er ikke smart ;D
Er også spent hva kommer. Liker EQ konsept uten sidespeiler. Ganske synd at de tenkte ikke oppgradere denne bilen.

Softblue

Svaret er vel nei, siden jeg har bestilt Tesla S. Det er synd fordi det er en overlegen god bil. Jeg har kjørt 33.000 med bilen siden august 2015, men ofte bevegd med i yttergrensen av rekkevidden. Det har også begrenset bruken til kortere turer. Hadde rekkevidden vært 230 km som den ble markedsført med så hadde det holdt for meg. Men denne rekkevidden oppnås etter min mening bare i NEDZ testen. Jeg synes det er på grensen til uredelig å bruke NEDZ i markedsføringen. Mercedesen skal etter testen bruke 16,6 kw/100km, men realiteten i hverdagen er vel nærmere 25 kw/100km. Hadde Mercedes hatt 50-60 kw batteri og hurtiglading så hadde jeg kjøpt den igjen.
Jeg synes det imidlertid er utilgivelig for Mercedes, Audi og andre, at de bare lover og viser konseptbiler, men ikke greier å få noen på veien før om et par år. Det burde vært fullt mulig å hatt en Mercedes B med 50-60 kw batteri og hurtiglading nå, men den hadde vel blitt for bra?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

jin1987

Med mindre det ikke kommer noe oppgradering så ville jeg ikke ha kjøpt denne bilen igjen! Umulig å ha langkjøring med denne bilen, savner virkelig et større batteri og hurtigladning! Jeg viste at det ikke var noe hurtigladning på denne bilen, men fikk høre at det var stor mulighet i fremtiden at det skulle komme større batteri lik andre konkurrenter! Siden batteri på Mercedes har den samme funksjonen som tesla at den ligger under bilen og det er bare å skru av å sette på ny enkelt. Nå har det gått 3 år og ikke hørt noe om oppgradering! Venter nå på Mercedes eq som kommer i slutten av 2018 eller starten av 2019! Det eneste som er trist med denne bilen er at det er kun 4 sitte plasser i en størrelse på en SUV! Kunne ha godt for en tesla 3 eller Opel ampara lett i steden for Mercedes b klasse el bil!

PaulusA

Sytepaver, Hehe

Min bil har 18" dekk, ved rolig kjøring sommerstid klarer jeg likevel ca 20 mil

Ved lav vår temperatur og motorvei kjørte jeg fint 15-16 mil her om dagen, men tørr vei

Hvorfor klage på noe som egentlig er så bra som denne bilen?
Jeg ville ikke ha byttet bort denne med en dårligere bil bare for lengre rekkevidde ihvertfall
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Jankoic

Jeg har nå i helga hatt denne bilen på prøve. Og jeg er nettopp kommet hjem etter å ha vært tilbake hos forhandleren med den, og hentet min lille PEUGEOT iOn - nå er det vel slik at jeg ikke burde uttale meg om hva jeg synes om Mercedesen - men som det kommer frem i mine tidligere poster så er jeg akkurat kjempe happy over Mercedes E-Drive. Jeg må også si at jeg liker Mercedes svært god, jeg skulle bytte inn en Mercedes B Klasse med full utstyrspakke gått 30000 km, fordi jeg håpet å kunne greie meg med bare en bil, en El bil. Og så godt som jeg liker Mercedes ble det et lite sjokk og oppleve skuffelsen jeg føler El Mercedesen gav meg. Som jeg tidligere har postet er det ladekladen som irriterte meg mest. Her er ledningene så korte at jeg ikke har f.eks mulighet til å ladde på jobb, det er også store problem å ladde hjemme da jeg kun har kurs for lading lagt opp i garasjen, rett innenfor døra, men også har er ledningen svært korte... - det er jo helt på kanten med en bil med denne kvalitet og i den prisklassen. Og så er det jo kjøre lengden som er langt fra det en er oppgitt til. - så i mine øyne må dette være en bli for de som "elsker" Mercedes. Hvis jeg kommer meg ut av den avtalen jeg har kommer jeg IKKE til å kjøpe Mercedes El-Drive.  :-[ :-[

PaulusA

Synd å høre, men reduksjon i kjørelengde i forhold til oppgitt NEDC er ikke mer for B Electric enn for andre elbiler og jeg har prøvd mange
Hvis du leser flere postinger her ser du at bl.a. hvor mye du bruker av kraften i motoren har STOR innvirkning på hvor langt den går.
Standard kjørelengde ved 100% lading, uten Range Plus, på sommeren er ca 158km for oss mens på vinteren 100km. Kjører da fullt av varme og 225mm brede dekk for begge sesonger. Vi har pigg om vinteren
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Egil Fonn

Har kjørt min 33000km og er ikke fornøyd med følgende: Ladekladd byttet. Lade luke byttet. Høyre bærekule byttet. I tillegg sluker bilen strøm på småkjøring i kulde pga automatisk batteri oppvarming som ikke kan stenges av. (ca 80% høyre forbruk enn BMW i3 på 30 km kjøring i kulde). Ellers fornøyd med bilen.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA