Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Koding av I3 - Hva har du gjort?

Startet av BingoBonzo, mandag 25. april 2016, klokken 23:58

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 11. februar 2017, klokken 09:08
Vet jeg kan kjøpe kabel og programvare på nett - vi får se til sommeren.. men så var det dette med garantien.
Ser den helt klart. Jeg å kunne tenkt meg å få koden den, bare for å ha gjort det.
Den garantien er viktig så jeg skal klare å la være
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

NiiN

Ryker virkelig garantien hvis man legger inn en kode som gjør at man starter i ECO pro?

Toalmar

Sitat fra: NiiN på lørdag 11. februar 2017, klokken 12:36
Ryker virkelig garantien hvis man legger inn en kode som gjør at man starter i ECO pro?
Vet ikke, men vil vel tro at hvis de finer ut at man har vært inne å fiklet uansett med hva stiller man svakt ved en eventuell reklamasjon.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

#48
Det er jo mulig å spørre forhandler om å få kodet noe som ikke er kontroversiellt, og vil tro de ikke bil være ugreie på dét. Men det avhenger av situasjonen. Før jeg henter min, har jeg et par ting jeg vil prøve å få kodet, ecopro ved oppstart, fire i stedet for tre blink ved hurtigblink med blinklys og autolås av dører ved start av kjøring, om ikke det siste er et valg man kan sette selv.
Jeg hørte forresten med forhandler i går om dette med poi's for varsling av radar. Han nevnte at de ikke brydde seg med det, om jeg fant en løsning for å laste dette selv, via internet e.l.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på lørdag 11. februar 2017, klokken 16:17
Det er jo mulig å spørre forhandler om å få kodet noe som ikke er kontroversiellt, og vil tro de ikke bil være ugreie på dét. Men det avhenger av situasjonen. Før jeg henter min, har jeg et par ting jeg vil prøve å få kodet, ecopro ved oppstart, fire i stedet for tre blink ved hurtigblink med blinklys og autolås av dører ved start av kjøring, om ikke det siste er et valg man kan sette selv.
Jeg hørte forresten med forhandler i går om dette med poi's for varsling av radar. Han nevnte at de ikke brydde seg med det, om jeg fant en løsning for å laste dette selv, via internet e.l.

Forhandleren bryr seg vel ikke da det er importøren som betaler og avgjør om dette går på reklamasjon. Vi har lest at Tesla registrerer alt du gjør med bilen, hvordan du kjører, lader og hvor du har vært. Har noen vært inne i programvaren og mekket uten at det kan spores til forhandler tor jeg BMW Norge finner ut av det om de må gjøre en kostbar reparasjon på bilens styrings systemer f.eks.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

Det kan jo hende. Da er det i alle fall greit å spørre forhandleren om å få det gjort. Garantien er ikke noe å rote til :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

RodeoKlovn

Er det noen som faktisk har spurt forhandler om koding har noe å si for garantien?
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

LMOR

Det står i garantien at den ikke gjelder hvis årsaken til feilen er en endring kunden har gjort selv.

Der et vel så enkelt at hvis endringen du gjør er årsaken til at en feil eller skade oppstår, så dekker hverken garanti eller forsikring dette.

Enkelte av endringene s.f.eks. fast EcoPro kan umulig føre til at du blir ansvarlig for noe.
Hvis du derimot endrer til "AutoPilot", og det fører til en skade/ulykke, kan det i verste fall føre til et ansvarskrav på 2mill+, som ikke forsikringsselskapet tar ansvaret for + tapt bil osv.
På samme måte som å kjøre med stor tilhenger uten å ha førerkort for det.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Milo

Kodet akkurat følgende og sjekket at alt fungerte:

  • Baklys alltid på
  • Støtte for USB video xvid osv
  • Støtte for video in motion
  • Støtte for autopilot på alle veier og ved høyere fart (99km/h)

Vet at autopilot er kontroversielt men for min del skal man uansett holde hendene på rattet og ikke bruke denne som avslapping.

KHL

En kan be om endringer når bilen er inne til service, men tekniker må be (BMW formoder jeg) om konfigfil til bilen. Kundene belastes med 1500,- for en slik fil.

bergaloevera

Sitat fra: Milo på søndag 14. mai 2017, klokken 20:22
Kodet akkurat følgende og sjekket at alt fungerte:

  • Baklys alltid på
  • Støtte for USB video xvid osv
  • Støtte for video in motion
  • Støtte for autopilot på alle veier og ved høyere fart (99km/h)

Vet at autopilot er kontroversielt men for min del skal man uansett holde hendene på rattet og ikke bruke denne som avslapping.

Hvor er koding for autopiloten? Fant alt det andre men ikke autopilot..

SveinJ

Kanskje et litt dumt spørsmål nå, hvordan koder man disse beskrevne funksjoner? På PC, i bilen, eller hvordan???
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien


SveinJ

Takk. Da er appen lastet ned og kodebrikke bestilt! Så får vi se om dette funker når alt er på plass.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Milo

Sitat fra: bergaloevera på mandag 07. august 2017, klokken 00:35
Sitat fra: Milo på søndag 14. mai 2017, klokken 20:22
Kodet akkurat følgende og sjekket at alt fungerte:

  • Baklys alltid på
  • Støtte for USB video xvid osv
  • Støtte for video in motion
  • Støtte for autopilot på alle veier og ved høyere fart (99km/h)

Vet at autopilot er kontroversielt men for min del skal man uansett holde hendene på rattet og ikke bruke denne som avslapping.

Hvor er koding for autopiloten? Fant alt det andre men ikke autopilot..

Den var litt vanskelig å finne ja. Du må søke etter dette:

  • ICM/3000/C_STA_Einschraenkung - set to "keine Einschränkung" to make it work on all roads
  • ICM/3000/CQalcRel_v_Tacho_akitv_kmh - set to the max speed you want in hex - I used 0x63 = 99 kmh - because higher values cause the display to show funny characters when the function gets enabled.

For I3 ligger dissse under SAS modulen .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA