Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Koding av I3 - Hva har du gjort?

Startet av BingoBonzo, mandag 25. april 2016, klokken 23:58

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: Toalmar på fredag 02. desember 2016, klokken 21:02
Sitat fra: Snart-i3 på torsdag 01. desember 2016, klokken 23:48
I tillegg svinger høyre speil ekstra til høyre i høyresving i lav hastighet. Gjør også oppmerksom på at det er minne på speilene. Test ut ved å skifte profil, og pass på at hver nøkkel har sin egen profil.
det var interresant, er det mer som styres mellom profilene/nøklene?

Hurtigvalgsknappene, siste radiostasjon og skjerminnstillinger (innhold, splitscreen etc) følger i alle fall profil. En del andre ting - f.eks. hvilke telefoner som er paret med bluetooth - følger ikke profilen. Og så kan en igjen velge om nøklene skal aktivere samme eller hver sin profil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Det er tydeligvis også mulig til å slå av alt av DSC/DTC et sted inni her. Svensk i3 + pensjonert finsk rallysjåfør (Aaltonen) + tysk TV-program = i3 med drifting og donuts!

https://www.youtube.com/watch?v=-NeoxDcrG0M
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mlello

Interressant! Den er jo frustrerende streng selv i Tractionmodus.. Med den gassresponsen så må den jo være veldig kontrollerbar :)

Klykken

Slik kan man tydeligvis slå av alt av elektroniske hjelpemidler (DTC/DSC, ABS osv): http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=2104&start=10#p31856

Ikke prøvd selv. Dog, dette er ikke direkte programmering av i3 så bare skyt meg den som vil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

mlello

Det må prøves på en tom parkerlingsplass :)

streken

Om dette er noe som må kodes om, vet jeg ikke, men jeg spør her for det:

Jeg har 500m til søppeldunken og 1,2km til postkassa fra huset (bor landlig til, ja), og må som regel gjøre ett eller to stopp ved disse når jeg skal ut og kjøre. Da er det to ting som irriterer meg voldsomt med en ellers særdeles lite irriterende bil; den jævla gong-lyden når man åpner førerdøra og det faktum at bilen skrur av tenningen og må startes på nytt. Hver gang. Jeg vet da utmerket godt at jeg åpner døra, og om jeg ikke skrur av tenningen, så er det vel fordi jeg har tenkt å kjøre videre etterpå?
Og hva gjør jeg den dagen jeg trenger å rygge mens jeg titter ut av åpen førerdør? På mørke, smale skogsveier er det faktisk nødvendig iblant.

Er det forresten mulig å kode slik at varmesetet på førersiden skrur seg på ved forvarming?
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

EinarV

Sitat fra: streken på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:12
Og hva gjør jeg den dagen jeg trenger å rygge mens jeg titter ut av åpen førerdør? På mørke, smale skogsveier er det faktisk nødvendig iblant.

Beholder setebeltet på...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

NiiN

Sitat fra: EinarV på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:18
Sitat fra: streken på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:12
Og hva gjør jeg den dagen jeg trenger å rygge mens jeg titter ut av åpen førerdør? På mørke, smale skogsveier er det faktisk nødvendig iblant.

Beholder setebeltet på...
Gonggongen kan kodes bort. Usikker på det med at motoren stopper. Irriterer meg også når jeg skal ta med posten eller bare ordne noe rett utafor bilen.

Ingeniøren

Sitat fra: mlello på tirsdag 13. desember 2016, klokken 12:44
Det må prøves på en tom parkerlingsplass :)

Ville ALDRI utsatt min for denne behandlingen....  :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

mlello

Nå bruker BMW å lage biler som tåler å brukes..

Men det jeg ser for meg, er at en av få ting som er morsomt med vinter er bakhjuldrift.
Så ble ganske skuffa over for streng traction modus er i forhold til andre BMW'er med DTC.

Litt morro på en snødekt parkeringsplass sliter veldig lite på bil og dekk, så lenge man holder seg på veien.

LMOR

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 14. desember 2016, klokken 06:47
Sitat fra: mlello på tirsdag 13. desember 2016, klokken 12:44
Det må prøves på en tom parkerlingsplass :)
Ville ALDRI utsatt min for denne behandlingen....  :o
Enig. Jeg mener å ha lest at en kan overbelaste motoren hvis en gjør dette. Den har ikke samme innebygde fysiske begrensinger som en fossil-motor har.
Mange av oss fikk ristet løs motoren pga en software "bug" ved full pådrag mens bilen var i luften.
Er ikke sikker på at slike reparasjoner dekkes hvis de finner ut at en har koblet ut softwaren selv.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

mlello

Sitat fra: LMOR på onsdag 14. desember 2016, klokken 12:43

Enig. Jeg mener å ha lest at en kan overbelaste motoren hvis en gjør dette. Den har ikke samme innebygde fysiske begrensinger som en fossil-motor har.
Mange av oss fikk ristet løs motoren pga en software "bug" ved full pådrag mens bilen var i luften.
Er ikke sikker på at slike reparasjoner dekkes hvis de finner ut at en har koblet ut softwaren selv.

Det var et godt innspill, det har jeg ikke tenkt på... Synd BMW har laget traction modusen så streng..
Men har heldigvis en 1'er det er mulig å ha det litt morro med.

mlello


Bowers

Kodet nettopp følgende og alt fungerte fint:

Kortere forsinkelse ved innfelling av speil
Lys i dørhåndtak ved Revers
Default kjøremodus: EcoPro (med normal klima. Kun for å spare bakdekkene på vinteren)
Videostøtte fra USB pinne
Temperatur og PSI på dekk
Fjernet alle "legal disclaimers" på kamera osv

Ingeniøren

Sitat fra: Bowers på fredag 10. februar 2017, klokken 20:22
Kodet nettopp følgende og alt fungerte fint:

Kortere forsinkelse ved innfelling av speil
Lys i dørhåndtak ved Revers
Default kjøremodus: EcoPro (med normal klima. Kun for å spare bakdekkene på vinteren)
Videostøtte fra USB pinne
Temperatur og PSI på dekk
Fjernet alle "legal disclaimers" på kamera osv

Å, default EcoPro kunne jeg og ønsket meg. Rimelig lei å bytt HVER gang jeg starter bilen.... Rart man ikke kan bestille det når man har bilen inne på service etc. - noen som har prøvd ?

Vet jeg kan kjøpe kabel og programvare på nett - vi får se til sommeren.. men så var det dette med garantien.



2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA