Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Apple CarPlay i fullskjerm på i3

Startet av Vind, onsdag 13. november 2019, klokken 22:39

« forrige - neste »

Vind

Installerte en måneds prøveabonnement på Apple CarPlay i min nye i3, da jeg er veldig fornøyd med CarPlay i min andre bil.  Trådløst CarPlay er jo veldig bra, men er det noen som vet hvordan man får den over hele skjermen.  Får bare opp CarPlay i 2/3 deler til venstre - mens den siste 1/3 til høyre viser musikkbilde, eller ingenting om jeg slår av .

Noen som har gode tips - eller er det slik.  Ikke mye hjelp å få i manual eller på nett her...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

quandt1960

Tror det er slik, at du beholder bilens idrive for det er egentlig telefonen du speiler med carplay. Men personlig vil jeg ikke betale mer for carplay for syns ikke det er godt nok integrert og sømløst. Carplay bør  være bedre enn BMW sin idrive og det opplever jeg ikke det er, ikke verdt pengene.

Vind

Om det er verdt det - er jo en annen diskusjon, men den påvirkes av størrelse på skjerm.

Fordelen med carplay er litt mere fleksibel navigasjon, bedre integrert mot Apple Music og grei hånderting av Siri og meldinger.  Det at jeg ikke får den i fullskjerm vil nok bidra til om jeg fortsetter abonnementet eller ikke.  Man bruker jo fortsatt iDrive hjulet til å velge, men den støtter ikke skriving av tekst - eller er like logisk som iDrive (som jo er ganske bra)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Orbit

Jeg har ikke LCI iDrive selv, men har du prøvd option-knappen når CarPlay er oppe? Den gir i alle fall mulighet til å slå av/på splitscreen på iDrive for dens egen skjermbilder.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Vind

Sitat fra: Orbit på torsdag 14. november 2019, klokken 12:56
Jeg har ikke LCI iDrive selv, men har du prøvd option-knappen når CarPlay er oppe? Den gir i alle fall mulighet til å slå av/på splitscreen på iDrive for dens egen skjermbilder.
Ja, og den slår av innholdet, og det blir ett tomt bilde med CarPlay logo :-(, det var det jeg gjerne ville erstattet med fullskjerm om noen har trikset.

I følge litt googling ble dette oppdatert på 3 og 5 serie i 2017 modellen, og for tidligere (3 og 5 serie) modeller finnes det et hack.  Så det kan virke som det er noe gammel hardware eller software selv i nyere i3...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA