Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglade stasjon i Namsos

Startet av ENY, mandag 25. april 2016, klokken 21:26

« forrige - neste »

ENY

Hei,

noen som vet om det kommer hurtiglader (CCS) i Namsos området? Veldig lite lade muligheter fra Steinkjer og nordover.
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Muffinman

Kleint med muligheter i Namsos, ja. Skal dit igjen neste måned med Model S og som sist gang ser det ut til å kunne bli en "nær-rekkviddeangst-opplevelse". Ankommer relativt sent og skal dra veldig tidlig, og de offentlige schuko-stolpene hjelper bare litt. Å kunne få en boost med raskere lading om kvelden før man flyttet seg til schuko ville jo løst hele problematikken. Namsos har vært et svart hull mtp lading siden jeg ble elbilist i 2013 og tidligere i år fant jeg at det ikke hadde vært noen som helst utvikling på dette området siden.

Har det skjedd noe i det siste?

Muffinman

Sjekket med Scandic. De tilbyr fremdeles bare en schuko via skjøteledning. Så litt nærmere på den sist jeg var der, og kursen deles med diverse annet utstyr. Tok ikke sjansen på mer enn 12A av den grunn. I samme rom som schukoen er det to 3x63A røde uttak som jeg tilfeldigvis har adapter til. Det var ikke mulig å låne et av disse et par timer om kvelden for å booste ladingen.

Så da er jeg på utkikk etter overnattingsmuligheter i området som tilbyr raskere lading til neste besøk i byen. Tips?

JorgenM

Synes det er rart at vi ikke har noen hurtiglader her i Namsos enda. Men det kommer garantert.
Området ved CircleK / Coop Extra på Spillum er perfekt sted.

Ellers er det Tesla SC og Fortum hurtigladere på Grong (E6), 5 mil øst for Namsos.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Muffinman

Fremdeles lade-ingenmannsland i dette området? Ingen destinasjonsladere fra Tesla, ingen chademo eller annet på hverken Grønn Kontakt eller Fortum sine kart. Etter alt å dømme har det ikke skjedd en pøkk på dette området siden de stakkars schuko-stolpene ble satt opp for mange år siden, mens utviklingen går sin gang de fleste andre steder.

Tar jeg feil?

wattgolf

Jeg tror grønn kontakt har merket av Namsos som planlagt i det kartet som skulle vise hva de skulle bygge i år. Kan håpe på at det kommer en i september/oktober når E6 Trondheim-mosjøen? skal utbygges med hurtigladere.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Klykken på fredag 27. oktober 2017, klokken 15:04
http://www.namdalsavisa.no/artikkel/2017/10/12/N%C3%A5-blir-det-hurtigladere-i-Namsos-15441013.ece

Grønn kontakt har søkt om å sette opp to stk i Namsos.

Jeg hørte med Grønn Kontakt om de hadde en forventet åpningsmåned for denne nye hurtigladestasjonen i Namsos og fikk raskt svar at de fremdeles var på forprosjekteringsstadiet, hvor blant annet lokasjon måtte bestemmes først, så de hadde ingen stipulert åpningsmåned. Hadde jo vært praktisk om de fikk det til før sommeren.
Tesla Model Y                         2021-

aageaasved

det blir 2 hurtigladestasjoner på våren,den ene ved circle k og den andre ved bilsenteret og høylandet auto :+1:

DieselVegard

Noen om vet noe mer om dette? Tenkte meg til Namsos, men kommer til å være rimelig tom når jeg ankommer dit.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

aageaasved

som d står ovenfor så blir d i løpet av våren,vi er ikke helt der enda  :) hvilken vei kjører d d er hurtiglader snåsa grong steinkjer,

Klykken

Sitat fra: vivjohan på fredag 02. februar 2018, klokken 13:40
det blir 2 hurtigladestasjoner på våren,den ene ved circle k og den andre ved bilsenteret og høylandet auto :+1:
Usaklig plassering spør du meg. Bedre om det hadde vært nærmere sentrum... Dette blir jo i periferien på Spillum, hvor det er lite å ta seg til.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Burger

Og når skal de forstå at to ladere på samme sted er bedre enn spredt rundt.

Når man står i kø så blir det gambling om man skal fortsette i kø eller kjøre til den andre laderen og satse på at det ikke er kø eller mindre kø. Eller risikere å gi fra seg køplassen der man står.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA