Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Resette Navigasjon??

Startet av tessy, torsdag 21. april 2016, klokken 14:21

« forrige - neste »

tessy

Er det noen som vet om man kan resette navigasjon?

Navigasjon har på en måte hengt seg opp på en tidligere destinasjon virker det som, for når jeg starter bilen og fx legger inn ny destinasjon med 100% på tanken og 1km til destinasjon kommer den uansett nå alltid opp med melding om fort kort rekkevidde, finn ladestasjon. Velg eco, eco pro* rute.. Og om man ikke har lagt inn rute på navi på vei til jobb kommer det også opp melding...

bromm

Sitat fra: tessy på torsdag 21. april 2016, klokken 14:21
Er det noen som vet om man kan resette navigasjon?

Navigasjon har på en måte hengt seg opp på en tidligere destinasjon virker det som, for når jeg starter bilen og fx legger inn ny destinasjon med 100% på tanken og 1km til destinasjon kommer den uansett nå alltid opp med melding om fort kort rekkevidde, finn ladestasjon. Velg eco, eco pro* rute.. Og om man ikke har lagt inn rute på navi på vei til jobb kommer det også opp melding...
Dette har ingenting med destinasjon å gjøre - det har med at du har satt "hjemmeladestasjon" (eller hva det måtte være overasatt som til Norsk), og at bilen befinner seg for langt unna denne... Enten må du oppdatere denne, elle fjerne den som er lagt inn... (innstillinger i navi)

tessy

Finner ikke noen plass i navigssjon der det er nevnt hjemmeladestadjon..

bromm

Innstillingene er inne i selve navigasjonen - hvor man setter ulike variabler. Skal prøve å finne ut hva det er eksakt på neste kjøretur... Her er en tidligere post som forklarer samme problem: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12149.msg397151.html#msg397151

bergaloevera

Har samme sak og jeg har trålet gjennom alt av menyer for å finne denne "hjemmelader" innstillingen uten å lykkes..
hvor finner man denne innstillingen?

Orbit

Jeg hadde tidligere også mye syting fra navigasjonen på at den ikke ville rekke frem til opplagte mål når jeg var langt hjemmefra (men med god rekkevidde til målet). Dette er nå borte, og når jeg tenker litt etter har jeg også tatt bort et valg for "Overvåkning ladestasjon" sånn omtrent når sytingen sluttet.

Jeg trodde dette valget var at den ville sjekke om ladestasjonen var ledig, men fant fort ut at så ikke var tilfelle (selv om ladestasjonen jeg hadde lagt inn [offentlig] har online status på nett). Jeg lot den nå likevel stå der i oppsettet ganske lenge. Men jeg mistenker nå at dette er en dårlig oversettelse i menyen, og at valget ikke er der for å overvåke status på stasjonen, men å overvåke at en kan komme tilbake til denne.

Du funner dette ved å gå på destinasjonsmenyen under navigasjon, dvs flagget oppe til venstre når du har kartet oppe. Velg denne, men i stedet for å legge inn en destinasjon ruller du helt til bunnen i menyen og finner der "Overvåkning ladestasjon". Gå så inn på denne undermenyen, og se om du har valgt en ladestasjon (kanskje også en som er langt hjemmefra). Ta i så fall bort markeringskrysset. Da bør du ikke få falske varsel om at du ikke når frem, min oppfører seg i alle fall riktig nå med dette avslått.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bergaloevera

Tusen takk Orbit! Det funka! Herlig å slippe maset om ikke tilstrekkelig rekkevidde om jeg ikke har rekkevidde til Hamar der og da! (Som var ladestasjonen som lå inne til "overvåking")

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA