Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kansellering av reservasjon

Startet av Trond.m, fredag 01. april 2016, klokken 21:41

« forrige - neste »

Trond.m

Tror ikke jeg gidde å låne penger til Musk menigheten i årevis  ;) Noen som vet hvordan man kansellerer reservasjonen. Kommer ikke inn på "min side", og som ventet er det ingen link eller info om hvordan man får igjen pengene.

bno

#1
Hvorfor ikke ringe Tesla? Må alt tas opp her. Herregu tolalt uinteressant privatsak.

Superelbilen

Syntes det er ganske interessant jeg, om det kan gjøres på en enkel måte. Etter å ha sett bagasjerommet er jeg litt usikker på hva jeg selv ønsker? Trenger ikke å være spydig.

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

asbkar

Kansellering er ikke noe problem. Jeg kansellerte min X i påsken. Sendte epost til EUReservations@teslamotors.com. De prøvde å ringe meg tilbake for bekreftelse, men da kunne jeg ikke ta telefonen. Fikk epost der de ba meg bekrefte. Gjorde det, fikk deretter info om hva de trengte av bankkonto osv.

Fikk så telefon + epostbekreftelse på at alt var ok og at kansellering var iverksatt. Penger har ikke kommet ennå, men dukker nok opp snart.

Vil gjette på at de har relativt voldsomt mye å gjøre akkurat nå, så det kan nok ta litt ekstra tid å få respons nå, men selve prosessen var enkel.

SitatVi synes det er synd å høre om ditt ønske om å kansellere deres Model X bestilling.
For å kunne fullføre refunderingen trenger vi følgende bankdetaljer:
Kontohavers navn
Kontohavers adresse
Bankens navn
IBAN nr.
SWIFT/BIC kode

Så snart vi mottar dette vil vi kunne sette i gang overføringen.
Det er bare å si fra hvis du skulle lure på noe.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

ganton

Regner med at vi får god informasjon på mail. betaler ikke 10.000 kroner til et seriøst selskap uten å få en kvittering/bekreftelse med veiledning om forløpet videre deriblant hva man gjør ved kansellering (?)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Trond.m

Sitat fra: bno på fredag 01. april 2016, klokken 22:00
Hvorfor ikke ringe Tesla? Må alt tas opp her. Herregu tolalt uinteressant privatsak.
Det er da et ganske relevant spørsmål. Det er nesten bokstavelig talt er å banne i kirken å være fritisk til Tesla og deres forretningsprisipper.

asgeirn

Sitat fra: Sven-E på lørdag 02. april 2016, klokken 05:06
Sitat fra: bno på fredag 01. april 2016, klokken 22:00
Hvorfor ikke ringe Tesla? Må alt tas opp her.
Når var siste gang du klarte å komme gjennom på telefon til Tesla?
Jeg forsøkte å kansellere via e-post og nettsiden uten svar.

Til slutt ringte jeg, de tok telefonen med en gang, og jeg fikk pengene i løpet av to dager.

Akkurat nå er antakelig trykket noe helt annet, med 232.000 reservasjoner på vei gjennom systemene.

Hvis du har råd ville jeg latt reservasjonen stå. Du kan alltids kansellere senere, og da føles det som å få gratis penger..
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Kimpala

Ser litt håpløst ut ang leveringstid. Men tror det kan være lurt å vente å se hva slags rethinking Elon får til rundt dette...
X
3

bno

Sitat fra: TM på lørdag 02. april 2016, klokken 06:39
Sitat fra: bno på fredag 01. april 2016, klokken 22:00
Hvorfor ikke ringe Tesla? Må alt tas opp her. Herregu tolalt uinteressant privatsak.
Det er da et ganske relevant spørsmål. Det er nesten bokstavelig talt er å banne i kirken å være fritisk til Tesla og deres forretningsprisipper.

Har ingen binding til noen jeg. Har heller aldri hatt en Iphone og kjøper Tesla fordi jeg ønsker en slik (punktum).
Dette er kun en generell meningsytring. Sletter gjerne innlegget om det ikke passer.

Teslanewbie

Selv angrer jeg på at jeg ikke bestilte 2 biler i torsdags...  :(

Bestiller jeg i dag blir bil nr 2 trolig levert 2 år etter bil nr 1....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

AppleKnocker

Sitat fra: bno på fredag 01. april 2016, klokken 22:00
Hvorfor ikke ringe Tesla? Må alt tas opp her. Herregu tolalt uinteressant privatsak.
Hvis du ikke finner tråden interessant, er det bare å la være å lese. Sure oppstøt kan du komme med hjemme hos deg selv.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

JumboTour

Sitat fra: Sven-E på lørdag 02. april 2016, klokken 22:31
Sitat fra: asgeirn på lørdag 02. april 2016, klokken 07:52
Jeg forsøkte å kansellere via e-post og nettsiden uten svar.

Til slutt ringte jeg, de tok telefonen med en gang, og jeg fikk pengene i løpet av to dager.
Det vil da si at du fikk bestille Model3 minst 2 døgn før alle andre.  ::)

Og dessuten gikk du glipp av Elons takkegave til de som stilte opp i kø
"Elon Musk (@elonmusk) tweeted at 9:24pm - 2 Apr 16:

Token of appreciation for those who lined up coming via mail. Thought maybe 20-30 people per store would line up, not 800. Gifts on order. "
;D ;D ;D

AppleKnocker

Sitat fra: Sven-E på lørdag 02. april 2016, klokken 22:31
Sitat fra: asgeirn på lørdag 02. april 2016, klokken 07:52
Jeg forsøkte å kansellere via e-post og nettsiden uten svar.

Til slutt ringte jeg, de tok telefonen med en gang, og jeg fikk pengene i løpet av to dager.
Det vil da si at du fikk bestille Model3 minst 2 døgn før alle andre.  ::)
Han sier ikke noe om at det er Model 3 han har kansellert. Kan like gjerne være S eller X.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

asgeirn

Jeg kansellerte X når jeg kjøpte brukt S. Har en reservasjon på 3 fra fredag morgen.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA