Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"CAR needs service" power redused

Startet av Bonk3rs, fredag 25. mars 2016, klokken 15:05

« forrige - neste »

Bonk3rs

Noen som har fått opp denne meldingen?
Fikk den for noen dager siden.
Har sendt Mail til Tesla og lagt igjen en"bug-report" fra bilen.
Har fått tilbakemelding om at de skal se igjennom loggen og se hva som feiler.
Vet ikke om det er så mange som jobber på Tesla i påsken.
Befinner meg i Nord-Norge, men håper jeg klarer å kjøre bilen til en SC på Østlandet rett etter påsken.
Det et ikke mye kraft å skryte av i bilen nå. Men det går å holde jevn fart. Blir dårlig med forbikjøringer :(

Jeg har en anelse at dette er den berømte "powerswitch" feilen.
Noen her som har opplevd lignende?
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

petersv

Hvorfor ikke levere den til Tesla i Tromsø?

Muffinman

Prøv å bytte musikk og se om feilmeldingen forsvinner ;)

Bonk3rs

@petersv, bor på østlandet, så det er nok fornuftig å kjøre den dit
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

RaBalder

Jeg synes Tesla skulle være åpne om disse feilmeldingene og ha såpass oversikt at dem kunne sette opp en web-side hvor man kunne søke dem opp.

Og for hver feilmelding, så kunne dem listet opp mulige årsaker for hvorfor feilmeldingen vises.


Mitt råtips:

  • Strøm ut og inn på batteriet er redusert av en eller annen grunn.
  • Og Tesla har detektert at noe er i ferd med å skje.

Har du fått byttet kontaktoren i batteriet?

Så langt jeg kan skjønne så kan Tesla måle spenningstap over denne kontaktoren. Og når det blir for stort, kalle bilen inn til service.
Det rimer også med at effekten reduseres. Da vil man forhindre at kontaktoren blir for varm.

Havebigfun

Sitat fra: Bonk3rs på fredag 25. mars 2016, klokken 21:27
...
Ellers var det lite konstruktive svar der. Kan tyde på at ikke mange har fått den feilmeldingen. Eller at det ikke er så interessant tema.
Tror det er ikke så mange aktive nå grunnet påske -og antakelig har ikke mange opplevd dette- jeg tror også det er kontaktorfeil... manglende interesse er nok ikke grunnen til lite konstruktive svar  :)

rasev

Jeg fikk samme feilmelding på en 70D med 7200 km på telleren palmesøndag. Road assistance sa de ikke var sikre, men at det kunne være kontaktoren. Effekten ble begrenset til ca 100kw. Klarte å lade med 108 kw på tom SC. Leverte bilen til verksted på tirsdag, og de feilsøkte i to dager uten å finne feilen, så de skulle fortsette etter påsken.
S70D (levert 12.11.15)
X100D (i bestilling)

El-boy

Sitat fra: Havebigfun på fredag 25. mars 2016, klokken 23:37
Sitat fra: Bonk3rs på fredag 25. mars 2016, klokken 21:27
...
Ellers var det lite konstruktive svar der. Kan tyde på at ikke mange har fått den feilmeldingen. Eller at det ikke er så interessant tema.
Tror det er ikke så mange aktive nå grunnet påske -og antakelig har ikke mange opplevd dette- jeg tror også det er kontaktorfeil... manglende interesse er nok ikke grunnen til lite konstruktive svar  :)
Når man ikke har noen svar å gi blir det enten ingen svar eller tøysesvar...

Jeg har også blitt innkalt for kontaktorbytte men har ikke fått feilmeldinger ennå.

I ditt tilfelle kan det være kontaktoren men kan også være en annen feil med batteriet,  eller kanskje en feil mhp elektrisk isolasjon som har blitt detektert? men uansett mistenker jeg dette å skylden noe med kraftelektronikken.

Bonk3rs

@rabalder. Støtter din teori.
Jeg har ikke fått byttet kontaktoren før. Men jeg har spurt siden jeg har en bil med relativt tidlig VIN nr.

Har lest om mange på det amerikanske forumet som ble kalt inn på forhånd. Men også dem som fikk byttet på vanlig service. Har ikke lest om at det kom opp et varsel fra bilen på noen av dem.

Kan hende at i nyere SW at de har lagt inn en funksjon som reduserer effekten når det merkes varmgang eller høyt spenningsfall over en komponenter. 
Før, så fikk man antagelig ikke opp noe forvarsel før det røyk og bilen bare stoppet.

Tesla har vel sett seg lei på å hente biler med denne feilen. Bedre at eierne klarer å kjøre til SC for egen maskin.
Jeg får bare håpe det holder til jeg kommer hjem(900km)
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Muffinman

Jeg spurte om dette på sc. De kunne fortelle at bilen måler motstand over kontaktoren, og hvis den overstiger en grenseverdi blir man innkalt for bytte. Men de sa ikke noe om at bilen reduserte effekten når det skjedde.

...mistenker nå fremdeles at det er Jostein Bæver som har ødelagt bilen din. Muligens permanent.

Bonk3rs

#10
Fan, den bævern! Nå tar ikke bilen superlading heller >:(

Bilen tar lading på AC og chademo. Men jeg tar ikke sjansen på at det skal gå helt hjem.
Regner med det er en grunn til at superlading ikke virker.
Det kan ha noe med at jeg har en feilmelding fra før, som antakelig superladeren ser via styresignalene.
Chademo har nok ikke den samme "sjekken" før ladingen starter.

Blir flatbed og leiebil i morgen :-[
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

kseitzberg

Jeg fik fejlen på min P85D for lang tid siden. Det viste sig at være den forreste motor som blev for varm, og den blev efterfølgende fejlsøgt og fundet defekt. Skiftet og siden har der ikke været noget - selvom jeg har kørt på samme måde flere gange, som gjorde motoren for varm (høj fart i lang tid, bremse ned og accellerere igen til max)

wasted1980

Sitat fra: Bonk3rs på fredag 25. mars 2016, klokken 15:05
Noen som har fått opp denne meldingen?
Fikk den for noen dager siden.
Har sendt Mail til Tesla og lagt igjen en"bug-report" fra bilen.
Har fått tilbakemelding om at de skal se igjennom loggen og se hva som feiler.
Vet ikke om det er så mange som jobber på Tesla i påsken.
Befinner meg i Nord-Norge, men håper jeg klarer å kjøre bilen til en SC på Østlandet rett etter påsken.
Det et ikke mye kraft å skryte av i bilen nå. Men det går å holde jevn fart. Blir dårlig med forbikjøringer :(

Jeg har en anelse at dette er den berømte "powerswitch" feilen.
Noen her som har opplevd lignende?

Japp, kjører nå med et splitternytt hovedbatteri i min P85 (loaner batteri), mens batteriet mitt er på service i Nederland. Får se hva som skjer...
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Bonk3rs

Sitat fra: wasted1980 på lørdag 26. mars 2016, klokken 20:34
Sitat fra: Bonk3rs på fredag 25. mars 2016, klokken 15:05
Noen som har fått opp denne meldingen?
Fikk den for noen dager siden.
Har sendt Mail til Tesla og lagt igjen en"bug-report" fra bilen.
Har fått tilbakemelding om at de skal se igjennom loggen og se hva som feiler.
Vet ikke om det er så mange som jobber på Tesla i påsken.
Befinner meg i Nord-Norge, men håper jeg klarer å kjøre bilen til en SC på Østlandet rett etter påsken.
Det et ikke mye kraft å skryte av i bilen nå. Men det går å holde jevn fart. Blir dårlig med forbikjøringer :(

Jeg har en anelse at dette er den berømte "powerswitch" feilen.
Noen her som har opplevd lignende?

Japp, kjører nå med et splitternytt hovedbatteri i min P85 (loaner batteri), mens batteriet mitt er på service i Nederland. Får se hva som skjer...

Se der ja!
Tror nok det blir utfallet i mitt tilfelle også. Men det gjenstår å se.
Nå er ihvertfall bilen hentet på flatbed og blir fraktet til Trondheim.

Må bare berømme Tesla for en fantastisk oppfølging når jeg til slutt måtte krype til korset og be om hjelp  :D
Hadde håpet jeg skulle klare å komme helt hjem med en feil, men når den attpåtil ikke tar superlading blir det ugreit.

Nå blir det opp til SC i Trondheim å løse feilene. Tror det blir bra jeg
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

SunSeeker

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA