Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har prøvd å kjøre Trondheim - Frøya?

Startet av trinesus, mandag 21. mars 2016, klokken 18:40

« forrige - neste »

trinesus

Vel, tittelen sier sitt :)

Har noen prøvd dette, og hvordan gikk det? Det er 155km fra start til slutt. Starter selvfølgelig med 100%. Og tenkte å hurtiglade på Orkanger. Så er det en vanlig lader på Hitra dersom det blir full krise. Hadde dog vært deilig å slippe å henge på Hitra i noen timer :D

nr1rayner

Noen har kjørt til Hitra, men husker ikke hvem.. Søk etter Hitra.
Jeg kjører "ofte" Heimdal - orkanger.
På en god dag bruker jeg +/- 30% dit, har vært nede på 26 i vår, med vinterdekk og uten varme,så ikke forvent hurtig hurtiglading :-P
Orkanger - Fillan burde vel gå greit i ok vær, men å komme seg til Frøya uten å lade tror jeg er vel optimistisk, med mindre du har 30kwh batteri da ;-)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Yeyeye

Se også under delforumet for Trøndelag.
Har du 30kW leaf bør det med forsiktig kjøring gå greit, med 24kW MÅ du lade opp til nærmest 100 på Orkanger. Ladestasjon ved elektroteambygget ved Fillan ble tidligere rapprtert at ikke var tilgjengelig for lading av elbil mere, men det står fortsatt på ladekartet, så sjekk ut dette først også du. Det står vel kontaktnummer på ladekartet.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

ohilmars

Hei.
Kjørte strekningen Børsa-Frøya med vår nyinnkjøpte Leaf 30kwh i går.
Var innom AMFI Orkanger å fylte opp på 6,6kw laderen i parkeringshuset der, så vi hadde 98% når vi dro fra Orkanger. (tok vel knappe 20min fra 91%). Kjørte med 21 grader i kupeen, uten ECO, B-mode hele turen og holdt stort sett fartsgrensene. Tenkte å fylle mer luft i dekkene men det ble ikke noe av, så 2,4bar i alle 4 Nokian hakka piggdekkene.  Det var våt vegbane og ca 0-4 grader hele turen. Satte CC på 70km/t opp tunellene. brukte ca 4% av kapasiteten både i Hitra og Frøyatunellen. Ankom Uttian med 21% igjen på batteriet. totalt 132km mener jeg vi leste av måleren.

dørvakta


CitB59EL

Med leaf 30 kW bør turen være uproblematisk nå. Har kjørt orkanger- Frøya sentrum selv flere ganger med min Berlingo. Dette. Går akkurat med maks økonomisk kjøring. Full lader(95-98%) på orkanger.

trinesus

Har ikke 30kW nei. Men det gikk helt fint. Lada opp til 96% på Orkanger. Hadde 15% igjen når jeg parkerte på Frøya ☺

nr1rayner

Sitat fra: trinesus på onsdag 23. mars 2016, klokken 18:52
Har ikke 30kW nei. Men det gikk helt fint. Lada opp til 96% på Orkanger. Hadde 15% igjen når jeg parkerte på Frøya ☺
Tøft! Har du litt mer info om turen, vær, føre, dekk, innstilling på varmeapparat osv osv?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

trinesus

Sitat fra: nr1rayner på onsdag 23. mars 2016, klokken 18:58
Sitat fra: trinesus på onsdag 23. mars 2016, klokken 18:52
Har ikke 30kW nei. Men det gikk helt fint. Lada opp til 96% på Orkanger. Hadde 15% igjen når jeg parkerte på Frøya ☺
Tøft! Har du litt mer info om turen, vær, føre, dekk, innstilling på varmeapparat osv osv?

Det lå rundt 2 grader. Skiftende vær. Starta med regn, gikk over til snø på Våvatnet. Så kom sola før regnet tok over igjen

nr1rayner

Regnet med det ikke ble brukt mye varme på turen når du klarte det så fint.. Med auto 20C hadde du vel hatt et lite problem, eller i -5 C..  ;)
"De fleste" av oss på forumet bruker ca 3,0 bar, ingen problem å pumpe opp til det. Vet ikke hvor mye man egentlig henter på det, men litt lettere triller det nok.
God tur hjem igjen  :D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Yeyeye

Hvor på Frøya holder du til da, hvor langt ble det fra Orkanger egentlig
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

trinesus


Yeyeye

Bare prøver gjøre meg mest mulig erfaringer før jeg selv skal ta turen utover
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

trinesus


Yeyeye

Sitat fra: Yeyeye på tirsdag 22. mars 2016, klokken 11:01
Se også under delforumet for Trøndelag.
Har du 30kW leaf bør det med forsiktig kjøring gå greit, med 24kW MÅ du lade opp til nærmest 100 på Orkanger. Ladestasjon ved elektroteambygget ved Fillan ble tidligere rapprtert at ikke var tilgjengelig for lading av elbil mere, men det står fortsatt på ladekartet, så sjekk ut dette først også du. Det står vel kontaktnummer på ladekartet.

Tok meg tid til å sjekke ut om de ladestasjonene på Hitra, og jo de er nå utilgjengelige :P >:( Nobil har fått de slettet fra ladekartet i dag.
Trøndelagsavdelingen sender en henvendelse til Kommunen, de har all mulighet til å få til et par greie mode 3 stasjoner sentrumsnært.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA