Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Counterpointer på I går kl. 23:37
Sitat fra: daktari på I går kl. 23:32
Sitat fra: Counterpointer på I går kl. 23:30
Sitat fra: daktari på I går kl. 18:26Salget gikk dårlig, inntekten halvert, pengene forsvinner-> aksjen opp 10%. Si meg at det er noe rart med aksjemarkedet i USA uten å si det...
Det er noe rart med TSLA worldwide vil jeg si. Den oppfører seg ikke etter de regler som har pleid å gjelde.

Et lyspunkt at de skal lage en billig model, men hørtes ganske svakt ut som konsept. Men en liten utgave av Y (ikke sedan som 3) kunne fungere, men er litt i tvil om hva det nye med en slik løsning er.
Ja, og hvis den skal produseres på samme produksjonslinje, kan de da få til en mindre batteripakke med kortere hjulavstand?
Mitt valg i en slik situasjon ville vært å droppe overheng og kjøre samme pakker (evt med færre celler).
En Model 3 hatchback enkelt og greit. Som Focus og Focus sedan. Men med den svingradiusen til 3ern ikke en typisk småbil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Hmmm Tesla testa 158 og endte opp på 162 men men... Tyder på at det blir humpete fremover.... Tyngdekraften peker nedover...

Trur eg 

OlaM

Sitat fra: dundun på I går kl. 18:11(Noen nevner Apple over her, de har P/E på 25ish de siste åra såvidt jeg husker)

Etter spekuleringsboblen i pandemien har den vært over 20 og til og med over 30, men i tiåret før det lå den godt under 20 og av og til under 10.

https://www.macrotrends.net/stocks/charts/AAPL/apple/pe-ratio
'21 3LR

Vaduz

Sitat fra: daktari på I går kl. 18:26Salget gikk dårlig, inntekten halvert, pengene forsvinner-> aksjen opp 10%. Si meg at det er noe rart med aksjemarkedet i USA uten å si det...

Det er jo ikke noe rart det? Markedet forventet tydeligvis enda dårligere resultat. Alle visste at det var et elendig kvartal for tesla, det blir priset inn fortløpende. Denne gangen med en overkorreksjon.

Det er jo sånn tankegang som gjør at Reddit spekulantene river seg i håret, fordi de tror at kvartalsrapporten blir dårlig, så da skal aksjen ned, da kjøper de 10x puts.

OlaM

Sitat fra: Vaduz på I dag kl. 07:49Det er jo ikke noe rart det? Markedet forventet tydeligvis enda dårligere resultat. Alle visste at det var et elendig kvartal for tesla, det blir priset inn fortløpende. Denne gangen med en overkorreksjon.

Det er jo sånn tankegang som gjør at Reddit spekulantene river seg i håret, fordi de tror at kvartalsrapporten blir dårlig, så da skal aksjen ned, da kjøper de 10x puts.

Det understreker jo at dagens marked først og fremst er drevet av kortsiktig spekulasjon, ikke langsiktig investering. Se på Meta i går. Kjemperesultat, over forventningene, aksjen gikk ned 15%. Blir interessant i kveld med Microsoft og Google (Alphabet). Hvis Meta har tjent så mye penger så har vel de også, men hvor mye har Reddit veddet?  ;D
'21 3LR

OlaM

Kan det være at den nye billig-modellen enkelt og greit er en strippet Model 3? Det er vel først og fremst prisen som skal ned, ikke størrelsen. Småbiler for by er ikke et like viktig fenomen i USA og Kina.
'21 3LR

daktari

Klarer ikke kutte $10.000 ved å sette inn litt enklere seter og dørpaneler. Må mer radikale endringer til på alle områder. (1000 endringer som hver sparer 10 dollar.)
Typiske ting er mindre bremser, mindre motor, torsjonsbakaksel, mindre batteri og pakke, droppe varmepumpa, enklere hvac, manuelle ventiler, mindre skjerm med enklere spec, ingen qi-ladere osv osv.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA