Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Facelift 2016

Startet av odahle, tirsdag 23. februar 2016, klokken 00:17

« forrige - neste »

torlie

Da var nye UP (fossil) på plass i den tyske konfiguratoren.

Den blir altså litt rimeligere til tross for at den blir bedre utstyrt. Håper ting som mf-ratt, ryggekamera, bedre stereo ++ også blir tilvalg på E-UP, men det gjenstår å se.

http://www.autobild.de/artikel/vw-up-facelift-2016-vorstellung-sitzprobe-und-preis-8638331.html
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Supermann

At noe er på gang er det liten tvil om. Instrumentpanelet på den illustrerte modellen her må da tilhøre en elektrisk variant? Jeg ser en enorm tankmåler. Ikke ulik den jeg har kjennskap til fra før...

torlie

Det er nok fossilutgaven da speedo går til 220.  :)

Kommer nok mer info om noen uker angående E-UP.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Supermann

Er jo lov å håpe på en liten boost på effektfronten også...  ::)

speedo til 220 så jeg ikke engang. Bensinvarianten klarer knapt 160 i virkeligheten uansett.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

spettmeis

Av bildet ser det ut som man må stille med egen mobiltelefon istedenfor å få med en egen Garmin-enhet. Litt usikker på om det er bra eller ei, kvaliteten på software på Garmin-enheten er ikke den beste, men man slipper nå ihvertfall å ta den ut og inn av holderen hele tiden.

Autowinder

Det ser faktisk ut i brosjyren som om fossilmodellen kommer med 90hk 1.0 liters motor, toppfart 185km/t. Og konfiguratoren sier at ryggekamera kommer, autoløft av hattehyllen, og smartfonadapter er det eneste valgbare sammen med maps & more.
De nye baklysene skulle jeg gjerne kjøpe når de kommer. Men de må nok kjøpes i Tyskland om en vil ha en fornuftig pris ;o)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Stikkkontakt

ecomento.tv melder at e-up! med facelift får samme motor og rekkevidde som før.
De refererer en insider som sier at den får den samme drivlinjen. Nå er vel ikke det å endre størrelsen på bensintanken i en fossilbil ensbetydende med å endre "drivlinjen" så vi får fortsatt tro at den kommer med 27kwh under baksetet. Alt annet ville vært en skandale og bilen vil bli komplett uselgelig ettersom de fleste "konkurrenter" er/blir oppgradert

torlie

Tror nok ikke du skal håpe på noe større batteri.

E-UP blir nok ikke prioritert, og blir kun ansett som en bybil. De ønsker nok heller å satse på oppgradering av E-Golf og lokke potensielle E-UP kunder til å velge den i stede.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

SweetThang

#24
Nå er e-up fjernet fra bil konfiguratoren deres. Når den dukker opp igjen i september/oktober så er det en 2017 facelift.

Det blir spennende!
Fornøyd e-up eier.

bno

Tilgjengelig på tyske sider nå

tiger`n

Ser ikke ut som den får lengre rekkevidde, står 160 NEDC her
https://up.volkswagen.de/?model=eup

epsilone6

VW-sjefen har nettopp sagt at e-Golf får 300 km rekkevidde (sikkert NEDC) i januar. Det nevnes også at e-Up skal få 200 km rekkevidde med oppgradert batteripakke. Kan virke som de bare går fra 25 Ah-cellene til 28 Ah-cellene og kanskje noe annen optimalisering for å gå fra 160 til 200 km?

Google translate  ::)

"VW is thus its compact Stromer spendieren a more powerful battery . The new e - Up! should be able to drive about 200 kilometers on a single battery charge , according to Müller ."

http://auto.oe24.at/news/Elektro-Golf-bekommt-mehr-Reichweite/250723238



Men det jeg stusser litt på er denne uttalelsen om e-Golf:
"We will now bring in January then a Golf with a range of genuine 300 kilometers on the market"

Altså på tysk "echten", regner med det betyr ekte. Er de virkelig så frekke at de mener NEDC er "ekte rekkevidde"?

bno

#28
Reale = Reell dvs. faktisk rekkevidde altså ikke NEDC

dsi

Har akkurat bestilt 2017 modellen som blir produsert neste uke. Er det noen mulighet for større batteri da eller? Burde kanskje ha ventet litt da

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA