Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Facelift 2016

Startet av odahle, tirsdag 23. februar 2016, klokken 00:17

« forrige - neste »

odahle

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7667746-Facelifted-Volkswagen-up!-revealed

Kanskje vi også kan håpe på en oppdatering av batteripakken samtidig? Vil vel kanskje tro at det er sannsynlig. Ellers syns jeg det er få store endringer, men akkurat dette var en fin oppgradering:

"• e-up! The new e-up! is characterized by the new "Shark Skin" dashpad design and ambient lighting (blue), a light and rain sensor and the new smartphone integration feature."

Ellers vil jeg tro det kommer mer informasjon direkte mot e-up inn mot lansering.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Lasse Grøtta Midtsand

Hei.

Kjøpte en ny e-up som bil nr2 idag av den grunn at den er billigst å den skal brukes til å fra jobb og trening. Er en del bommer, så her blir det stor besparelse.

Er det en facelift på 2016 mod som jeg kjøpte idag?

aageaasved


odahle

#3
Det ville vært veldig spesielt ja, den er enda ikke vist frem i Genéve som artikkelen nevner. Ser vel ikke disse på veien før mot slutten av året vil jeg tro, da som 2017 modell.

EDIT: Ser forøvrig det er lagt til mange flere bilder på side 2, om det skulle være interessant. Kommer nok mye informasjon i uka som kommer. Skal vi tippe på en batteristr. på ca. 23-25?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

FastTurtle

Bilder foreløpig bare 3 dørs...
Getting lost is not a waste of time.

Autowinder

Nå kom vel også e-Up en god stund etter Up'en, så jeg vil nok ikke forvente faceliften før etter sommeren 2017 og med med elektrisk drivlinje året etter.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

elektrolux

Venter på e-Up med skikkelig stereo. Ikke at originalen er dårlig, tvert imot, den fungerer som en meget bra standard enhet, men hadde vært rått å utnytte e-Up sin stillhet til å nyte skikkelig proff lyd.

Rart ikke VW ser den. Mistenker samme grunn som at hengerfeste kun leveres sammen med eksosrør.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

odahle

VW up! lanseres i sommer, så e-up! blir oppgradert samtidig. Men jeg finner ingen informasjon rundt batteripakken, utover det som oppgraderes på bensinutgaven.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Stikkkontakt

Sitat fra: odahle på fredag 26. februar 2016, klokken 17:54
Det ville vært veldig spesielt ja, den er enda ikke vist frem i Genéve som artikkelen nevner. Ser vel ikke disse på veien før mot slutten av året vil jeg tro, da som 2017 modell.

Volkswagen bytter produksjonsår uke 22. Regner med up! går i produksjon da.
Det er ikke annonsert noe nytt om e-up! ,men det er vel nærliggende å tro alle kosmetiske endringer også gjelder e-modellen. e-Golf med større batteri går for øvrig i produksjon til høsten. Om e-up! også får kraftigere battericeller fra høsten er ikke annonsert noe sted, men ikke umulig at VW går fra 24ah til 37 ah-celler på begge modellene samtidig.

bno

Det blir ikke oppgradering av batteripakken iflg. VW Norge HAM

bno


torlie

E-UP er fjernet fra konfiguratoren til VW.de

Blir spennende å se om den dukker opp igjen etterhvert.

Limer inn noe jeg fant fra Push EVs, dog bare spekulasjoner.



"The facelifted gas Up will arrive in the summer, the e-up version will follow.

If you live in Germany and want to order at Volkswagen e-Up online now, you can not. But there is a good reason for it.

In the load-Geneva Motor Show a revised Up which unveiled with minor changes, the bigger upgrades will happen in the electric version.

We already knowthat Volkswagen will change the cells in the battery packs of e-Golf and e-Up. The cell's capacity will improve from 25 Ah to 37 Ah, this is a 48% increase.

The e-Golf shoulderstand get a 36.63 kWh battery and 28.3 kWh for the e-Up. Later this year or early next year the e-Up shoulderstand be joined by less expensive Seat e-Mii and Skoda Citigo e-.

One thing is Certain, Volkswagen talk the talk but does not walk the walk. After the scandal over VW cheating pollution emissions tests, the car maker has been showing public support for the electrification of cars, but in closed doors the company acts in a very different way. Currently, Volkswagen and Shell are trying to block European Union efforts to cut emissions and push electric cars adoption. Unfortunately Volkswagen have great chances to succeed, Because Germany government dictates what EU does, and German car makers dictates what the German government does. The EU is now to oligarchy and does not seem worried enough to at least hide it.

Back to the e-Up.

Until the new e-Up arrive you can not order one in its home country website. The e-up which removed from www.volkswagen.de"
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

morten69

Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Elmo

Sitat fra: morten69 på torsdag 12. mai 2016, klokken 14:31
Ser ut som det kommer ny batteripakke på 28,3 Kwh
http://pushevs.com/2016/05/05/volkswagen-e-up-no-longer-available-to-order/#more-676

Og i neste setning står det at Skoda Citago kommer i "e" også (det var nytt for meg).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Stikkkontakt

Sitat fra: Elmo på torsdag 12. mai 2016, klokken 18:43
Sitat fra: morten69 på torsdag 12. mai 2016, klokken 14:31
Ser ut som det kommer ny batteripakke på 28,3 Kwh
http://pushevs.com/2016/05/05/volkswagen-e-up-no-longer-available-to-order/#more-676

Og i neste setning står det at Skoda Citago kommer i "e" også (det var nytt for meg).

Det har vært snakk om en god stund. Kan nok bli billig all den tid Skoda som regel priser seg hissig i det norske markedet.
For øvrig ble det registrert 1 "en" Seat e-Mii i Spania i april. Om dette er en ombygget sak eller en prototype vet jeg ikke. Mii blir i likhet med sine søsken produsert i Slovakia.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA