Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Telefonsalg som følge av medlemsskap, ok eller ikke?

Startet av zbk, mandag 22. februar 2016, klokken 14:10

« forrige - neste »

zbk

Fikk nettopp en selger fra WaterCircles på tråden som sa han ringte pga. at jeg var medlem i elbilforeningen.

Jeg har reservert meg for telefonsalg og ga svært tydelig beskjed om hva jeg synes om oppringingen. Lovmessig opererer de vel kanskje innenfor pga av medlemsskapet, men personlig mener jeg denne gråsonen for telefonsalg burde vært tetta for lenge siden.

For min del skal det ikke mange slike telefoner til før jeg melder meg ut av elbilforeningen som en protest.

Hva mener resten av elbilfolket? Er slik markedsføring greit?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Elmo

Jeg har vært medlem i 11 år nå, og har aldri opplevd telefonsalg som følge av det.

Jeg syns vel at det er opp til oss selv å bestille de medlemstilbudene vi ønsker å benytte, så jeg syns Elbilforeningen så langt mulig skal forhindre telefonsalg til medlemmer.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Watercircles har best pris på de fleste av mine kjøretøy. Ville hørt hva de har å tilby.

F.eks betaler jeg 1729 kr for full Kasko på e-Up og 550 kr for ansvar på SAM
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

zbk

Jeg gir blanke f#¤%&/n i hvor gode tilbud de har. Når jeg har reservert meg mot telefonsalg oppnår de bare at jeg legger dem for hat og ikke vil bruke dem uansett.

Diskusjonen her er uansett ikke hvem som har billigst forsikringstilbud, men om det er greit at elbilforeningen legger til rette for telefonsalg i den gråsonen som "kundeforhold" gir anledning til til tross for reservasjon.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

BjørnL

Jeg tilhører også de som er temmelig allergisk mot telefonsalg. Har ikke opplevd det pga. medlemskap i elbilforeningen så langt, men skjer det så kommer jeg nok til å vurdere melemskapet

siforko

Ble oppringt i dag fra Watercircles, selger elbil foreningen listene med medlemmer
for reklame. Melder meg ut.
Bestillt ID4, men angrer nå

65lars

#6
Dette er jo god humor, da.
Jeg så ettter forsikring, og på dinepenger dot no eller noe slikt, sammenliknet de forsikringselskap.
Og WaterCircles sto på listen der - med OK anbefaling.
Sendte dem en email - for kontakt - OG - neste dag - midt i travel jobb, ble jeg oppringt av en selger der - som forsøkte å forklare "konseptet" bak WaterCirles.  Han begynte å snakke om "sirkler i vannet" og også hvorfor WaterCircles ikke bruker en eneste krone med å  avertere seg selv - "alt kommer innenfra" - sirkelene (inne) i vannet - der.  Han smakket og snakket, og jeg lurte på om dette var en slags Moonie kult der... - men hadde det travelt i jobb.

Jeg fortalte raskt fyren hva jeg så etter, en god Kasko, og ba ham sende meg tilbud.
Hørte aldri et ord tilbake.

Og PS - til bruker siforko - vennligst ikke meld deg ut pga dette.
Jeg har også reservert meg i Br-sundRegisteret, mot salg.  Men -
Jeg ba dem "sirkelene i vannet der..." :-)  )  kontakte meg.

Hva jeg ser her - er at dette firmaet gir sine unge selgere, veldig dårlig trening og råd.
Jeg kan si dette, siden jeg har en MBA fra 1980, som inkluderer salg.
Trilling, bestilt KIA

phaugneland

Hei,

Vi selger ikke medlemslistene våre til kommersielle firmaer. Vi har i år kjørt et prøveprosjekt sammen med vår samarbeidspartner Water Circle forsikring for å belyse en av medlemsfordelene våre som er rabatt på elbilforsikring.

Vi har plukket ut et lite utvalg av de som har fornyet medlemskapet sitt for å høre om de ønsker å få en gjennomgang av sine forsikringer.

Vi setter stor pris på tilbakemeldingene og vi kommer ikke til å fortsette med dette i framtiden.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

65lars

Takk skal du ha, phaugneland - Administrator, anonym, men en "fellow el-cyklist"   :)
(Såvidt jeg kan se fra din profil.)

Men jeg er overhodet ikke i mot at diverse forsikringsselskaper legger frem sine varer her, til el-bilister, om de ønsker det.  Så de kan konkurrere, og vi kan velge.
Er fremdeles nyskjerrig mht. WaterCircles.   :D  http://www.watercircles.no/

Og jeg blir vel snart medlem i elbilforeningen også.
Trilling, bestilt KIA

hstad

Eg sendte Mail til Watercircles forrige veke og ba om tilbud. Fikk raskt svar om at dei tok kontakt på mandag. No er det fredag og har enda ikkje hørt noko...
Sikkert fint selskap det der, spesielt hvis man har ein forsikringssak:):):)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA