Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tide forsikring

Startet av tkjoerlaug, mandag 15. februar 2016, klokken 11:13

« forrige - neste »

tkjoerlaug

Jeg har fått et godt forsikringstilbud gjennom Tide forsikring og vurderer å slå til. Selgeren til Frende forsikring som jeg har i dag advarte mot tide som ikke godkjent forsikringsselskap. (Dette synes jeg dog er svært uproft av Frende, å slenge dritt om konkurrentene i stedet for å fremme seg selv).

Ser Tesla owner club har avtale med Tide, så regner med at det er en del Tesla-eiere som har Tide i dag. Noen som har lyst å dele noen erfaringer?


mj

Var selv veldig skeptisk lenge men byttet til Tide før jul. Tok sjansen pga avtalen med TOCN.
Sparer en del og frem til nå topp service.

De var og konkurransedyktig på bilen til min datter på 21 år.(en Kia Soul Electric)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Salvesen

Gikk også i utgangspunktet for Tide og har ikke funnet noe knask på de egentlig, kun litt dårlige tilbakemeldinger på Zenith insurance på nett, men tar det med en klype salt.

Men fikk nå denne uken gode tilbud av både if og gjensidige så byttet tilbake til if da de gir både bedre pris og bedre nattesøvn, selv om jeg som sagt ikke har funnet noe dårlig på tide, men allikevel litt skeptisk.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

fonberg

Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 15. februar 2016, klokken 11:13
Jeg har fått et godt forsikringstilbud gjennom Tide forsikring og vurderer å slå til. Selgeren til Frende forsikring som jeg har i dag advarte mot tide som ikke godkjent forsikringsselskap. (Dette synes jeg dog er svært uproft av Frende, å slenge dritt om konkurrentene i stedet for å fremme seg selv).

Ser Tesla owner club har avtale med Tide, så regner med at det er en del Tesla-eiere som har Tide i dag. Noen som har lyst å dele noen erfaringer?

Enig med deg ang. Frendes "policy"; slik oppførsel ville vært et ekstra argument for å droppe en forsikringstilbyder for meg.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

o.b.lix

Har en venn som var sjef for et stort skadesaneringsselskap i Bergen, dvs det var hans firma som ble hyret inn av forsikringsselskap til å ordne opp. Riktignok på bolig.

Jeg spurte han om hvem han personlig brukte, og han sa at de var mye det samme, men det var et han ikke ville brukt, og det var Frende. På spørsmål om hvorfor, sa han at de var de mest uproffe på skadeoppgjør, saksbehandler skulle alltid overprøve proffene i alt og ett og da tok tid laaang tid.

Selv har jeg valgt Tide.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

kjetilw

Fikk under halv pris hos Tide i forhold til Gjensidige. Jeg tok sjansen. Kundebehandleren jeg har hatt kontakt med har vært svært vennlig og hjelpsom. Så får man heller håpe på det beste hvis det kommer et skadeoppgjør  :)
S70D - Oktober 2015

Salvesen

Sitat fra: kjetilw på mandag 15. februar 2016, klokken 12:11
Fikk under halv pris hos Tide i forhold til Gjensidige. Jeg tok sjansen. Kundebehandleren jeg har hatt kontakt med har vært svært vennlig og hjelpsom. Så får man heller håpe på det beste hvis det kommer et skadeoppgjør  :)

Gjensidige virker å være veldig ukonsekvente, fikk først tilbud om 24500 pr år før jeg fikk bilen, så ville tide gi meg til ca 10. Valgte så tide, så ringte gjensidige og kunne gi meg samme som tide til ca 9000...

Rare greier. Endte opp med if til slutt :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Icenor

Fikk tilbud på rundt 14 fra Tide og 10 fra Gjensidige...
P85
Model 3 - reservert

tkjoerlaug

Takk for svar. Fant også en lengre diskusjon-tråd om Tide her:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=22350.0

Jeg tar sjansen. Gensidige skal ha 17000kr, Codan 11000kr og Tide 5000kr for min 85D med 75% bonus. Frendes oppførsel/policy ved å spre frykt og rakke ned på andre kunder gjør at jeg styrer unna de.

Lynet

Fikk god pris fra frende i fjor, men det viste seg at de underforsikret huset! Det var det if som oppdaget ved en gjennomgang! Skiftet til if selv om de var litt dyrere.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jan Henrik

Forsikring blir nesten som vinterdekk, her på berget - man kjøper ikke rimelige dekk for å spare en tusenlapp, for skade på bilen blir oftest langt dyrere...
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

RaBalder

Mye sant i det  :D     Men pris i seg selv er ikke et kvalitetstegn....


  • Og et dyrt dekk er ikke nødvendigvis bedre enn et billigere.
  • En dyr forsikring er ikke nødvendigvis bedre enn en billigere.




Sitat fra: Jan Henrik på tirsdag 16. februar 2016, klokken 07:51
Forsikring blir nesten som vinterdekk, her på berget - man kjøper ikke rimelige dekk for å spare en tusenlapp, for skade på bilen blir oftest langt dyrere...

Toonster

Sitat fra: Jan Henrik på tirsdag 16. februar 2016, klokken 07:51
Forsikring blir nesten som vinterdekk, her på berget - man kjøper ikke rimelige dekk for å spare en tusenlapp, for skade på bilen blir oftest langt dyrere...

Synes ikke dette var så veldig bra råd. På linje med å si at banken med høyest utlånsrente er den mest solide og sikre banken, derfor bør man velge den.

Man må sette seg inn i betingelsene (selvsagt vanskelig) og sammenligne eple mot eple.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Salvesen

Sitat fra: Toonster på tirsdag 16. februar 2016, klokken 09:37
Sitat fra: Jan Henrik på tirsdag 16. februar 2016, klokken 07:51
Forsikring blir nesten som vinterdekk, her på berget - man kjøper ikke rimelige dekk for å spare en tusenlapp, for skade på bilen blir oftest langt dyrere...

Synes ikke dette var så veldig bra råd. På linje med å si at banken med høyest utlånsrente er den mest solide og sikre banken, derfor bør man velge den.

Man må sette seg inn i betingelsene (selvsagt vanskelig) og sammenligne eple mot eple.

Jepp, fosikring er og blir en kjeltring geskjeft. Det var samme dekning hos gjensidige i desember, da skulle de ha 24500. I februar skulle de ha 9000....
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Dulle76

Fikk tilbud fra Tide Forsikring på bilen nå, og prisen de ga var under halvparten av hva f.eks Tryg kan gi meg. Synes det er veldig rart at de kan gå så billig, eller er Tryg bare veldig dyre i utgangspunktet? (I Tryg har jeg en tidligere kollega som har gitt meg det aller beste tilbudet de kunne gi, så der vet jeg at det ikke var mer å gå på...)

Hører nå med Tide om de kan gi tilbud på resten av forsikringene også..... Når en allerede har spart 10 lapper, så er det jo lov å håpe på å spare enda mer.. :) 
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA