Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Angrer på kjøpet av Tesla?

Startet av Vegard Winther, lørdag 05. mars 2016, klokken 12:13

« forrige - neste »

pej

Sitat fra: MeTesla på lørdag 05. mars 2016, klokken 12:54

Jeg provoserer kanskje litt når jeg hevder at de nye bilene har vesentlig høyere kvalitet enn de gamle.

Bare så lenge de er nye. Min 2015 var bra til den hadde passert 10.000km så er vi igang igjen. Akkurat som på den gamle Teslaen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Muffinman


Dag A.

Sitat fra: pej på lørdag 12. mars 2016, klokken 11:58
Sitat fra: MeTesla på lørdag 05. mars 2016, klokken 12:54

Jeg provoserer kanskje litt når jeg hevder at de nye bilene har vesentlig høyere kvalitet enn de gamle.

Bare så lenge de er nye. Min 2015 var bra til den hadde passert 10.000km så er vi igang igjen. Akkurat som på den gamle Teslaen.

Til trådstarter:
IKKE ETT SEKUND HAR JEG ANGRET.  IKKE ETT.

Vi har hatt lekkasje i Panotak, skiftet noen deler bak ifm dugg men det er småplukk ift hva jeg har hatt på tidligere nye biler (Audier, og ikke minst serviceoppfølging fra Møller - Helt håpløst).

Når det gjelder folk som klager over lang ventetid på service så vet ikke jeg hva jeg da har gjort galt (eller riktig om du vil).  Ringer Tesla i Kristiansand og får time stort sett ila 1-2 uker.  Og stort sett er det meg som trenger litt tid for å få dette til å passe i hverdagen, Tesla kunne ofte tatt bilen tidligere.

Men litt tilbake til trådstarter, for Teslaen var inne til en batterisjekk sist torsdag og da fikk jeg utlevert en ny Mercedes.  Ikke i min villeste fantasi kan jeg forestille meg hvorfor folk kjøper slike biler.  Nøkkelen må opp av lommen for å komme inn, knapper må trykkes på.  For å starte bilen må det gjennomgåes ett helt kommers av operasjoner, istedet for å bare sette seg i bilen og kjøre.

Nå trekker jeg det muligens langt, men de nyvinningene som vi etter ett år i Tesla tar for gitt, er absolutte fremskritt som du blir oppmerksom på når du prøver en ICE bil.
Og jeg går ikke tilbake før eventuelt andre billeverandører kommer med tilsvarende nyvinninger i elektrisk utførelse.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Cowboystrekk

Jeg er kjempefornøyd. Snart 2.5 år og 24500 km. Slet litt med umc første mnd men fikk ny, riper i vinduer framme pga dørhåndtak, ellers den bilen jeg har hatt med minst feil.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA