Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Trysil

Startet av HenryJac, tirsdag 02. februar 2016, klokken 20:13

« forrige - neste »

Initium

Jada.
Men så skal man 2-4 småturer i Trysil også, med tæla batteri, før man kan begynne på 67km retur fra Trysil og det klarer ikke vår i3 er jeg redd...

Nuvolari

Sitat fra: Initium på tirsdag 28. november 2017, klokken 16:31
Jada.
Men så skal man 2-4 småturer i Trysil også, med tæla batteri, før man kan begynne på 67km retur fra Trysil og det klarer ikke vår i3 er jeg redd...

Har en 22kW vegglader på hytta på Håvi 700moh rett ved bakken du kunne lånt men da hjelper vel ikke det.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Initium

Tusen takk, det var snilt.

RangeRoveren får gjøre nytta, litt til !

pudderjagar

Sitat fra: Initium på tirsdag 28. november 2017, klokken 12:18
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 28. november 2017, klokken 10:37Det er lading på flere av hotellene. Hvor på Trysil skal dere bo?

Ikke på noen av hotellene iaf. Alt for gnien til sånt !

Ta dieseldyret på første turen og snok litt rundt der oppe. Er ofte at da finnst stasjonar som ikkje vise på ladekartene eller da finst muligheter hvis du spør. Alle hotell har som oftest eit tilbud til sine gjester når da gjeld lading.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Leafy

#19
Radisson hotellet har 4 stk destinasjonsladere i garasjen (22kW), for hotellets gjester.

I tillegg finner du 4 stk Type 2 (11 kW) og 2 stk blå CEE (3,7 kW) oppe på taket av parkeringsgarasjen på baksiden av Turistsenteret. Rett ved inngangen til  den lille dagligvarebutikken der. Registrer deg på ladeinorge.no.

Også er det vanlig schuko nede ved Trysil Rådhus.

Last forøvrig ned appen Plugshare. Der finner man det meste!  ;)
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Erlingni

Noen som har erfaring med Radisson Blu Mountain Resort & Residences på Fageråsen?

Ringte resepsjonen i dag, og hun sa at de hadde en "universallader" som alle kunne bruke, samt to ladere kun for Tesla. I Eroute71 appen vises selvfølgelig den ene "universalladeren" som "ikke tilgjengelig", og servicenummeret er det ingen som svarer på... Upraktisk å skulle stå i timevis og lade på Turistsenteret på sørsiden, når jeg skal bo i Fageråsen.

Mistenker at jeg også kan lade på Teslaladerne (siden det tydeligvis funker på det andre hotellet på Sørsiden), og tenker også at det bør jo finnes noe Schuko, blå eller lignende ved hotellet på Fageråsen.

Nuvolari

Sitat fra: Erlingni på mandag 29. januar 2018, klokken 13:00
Noen som har erfaring med Radisson Blu Mountain Resort & Residences på Fageråsen?

Ringte resepsjonen i dag, og hun sa at de hadde en "universallader" som alle kunne bruke, samt to ladere kun for Tesla. I Eroute71 appen vises selvfølgelig den ene "universalladeren" som "ikke tilgjengelig", og servicenummeret er det ingen som svarer på... Upraktisk å skulle stå i timevis og lade på Turistsenteret på sørsiden, når jeg skal bo i Fageråsen.

Mistenker at jeg også kan lade på Teslaladerne (siden det tydeligvis funker på det andre hotellet på Sørsiden), og tenker også at det bør jo finnes noe Schuko, blå eller lignende ved hotellet på Fageråsen.

Du kan bruke Tesla laderen. Det er vanlig type 2.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Arha

Sitat fra: Erlingni på mandag 29. januar 2018, klokken 13:00
Mistenker at jeg også kan lade på Teslaladerne (siden det tydeligvis funker på det andre hotellet på Sørsiden), og tenker også at det bør jo finnes noe Schuko, blå eller lignende ved hotellet på Fageråsen.
Det finnes noen få schuko lenger inn i garasjen som jeg brukte en av i sommer med en type 1-bil.  Kunne ikke bruke noen av de faste (Tesla)laderne da alle hadde type 2-kabel.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

pudderjagar

Når da gjeld Teslaladeren så kan du stikke innom tesla si heimeside og velge ladekart. Velg så destinasjonslader go sjå om status på laderen er Public, custom eller patrol.

Public betyr open for alle. Kjører du Zoe må du vente til bilen har blinka rødt 2 ganger før den starter lading.
Custom betyr at alle kundene som hjå besriften som eig ladaren kan lade.
Patrol betyr kun for Tesla sine biler
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Erlingni

Takker for tips :+1:
På Fageråsen står det dessverre "Available for patrons only" på Tesla sitt ladekart. Da hjelper det jo lite at jeg kan lade med type 2 (e-golf).
Men kjekt å vite at det finnes ett par schuko også. Jeg skal være der i to dager, så schuko holder i massevis.

Arha

Sitat fra: Arha på mandag 29. januar 2018, klokken 16:18
Sitat fra: Erlingni på mandag 29. januar 2018, klokken 13:00
Mistenker at jeg også kan lade på Teslaladerne (siden det tydeligvis funker på det andre hotellet på Sørsiden), og tenker også at det bør jo finnes noe Schuko, blå eller lignende ved hotellet på Fageråsen.
Det finnes noen få schuko lenger inn i garasjen som jeg brukte en av i sommer med en type 1-bil.  Kunne ikke bruke noen av de faste (Tesla)laderne da alle hadde type 2-kabel.

Ooops: Oppdaget at jeg var på Radisson Blu Resort, ikke Blu Mountain Resort.  Så da kan jeg ikke garantere schukoer i garasjen.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Erlingni

Da var langhelg på Fageråsen gjennomført. Tenkte å legge inn fasit her, dersom flere tenker seg oppover dit.

I parkeringshuset P1 på Blu Mountain Resort var det fire type2 32a Tesla wall chargere. Tre av de fire var låst til Tesla (jeg prøvde en av de, uten å få ladet). Bare en av de fire kunne brukes av alle (den lengst inn i parkeringshuset). Å lade var gratis for gjester, bare å plugge inn (bare gjester som slipper inn i garasjen med romnøkkelen sin). Jeg opplevde at folk var flinke til å flytte bilene sine til en annen plass når de var ferdige med å lade, slik at det vanligvis var 1-2 ledige ladere. Jeg var for øvrig den eneste der denne helgen med elbil som ikke var en Tesla. Laderen for "alle" var litt misvisende merket, samt en av Tesla laderne manglet merking. Det gjorde dessverre at det innimellom stod en Tesla der hvor "alle" kunne stå, selv om Tesla laderne var ledige.

Det var faktisk ingen andre strømuttak i garasjen så vidt jeg kunne se. Ingen schuko heller. Jeg så kun en rød industrikontrakt (tror jeg), men den var plassert for langt unna parkeringsplassene.
Garasjen var for øvrig oppvarmet til ca. 11 varmegrader, ute var det ca. 6-8 minusgrader.

Lars C. Krogenæs

Så  hotellet utelukker halvparten av den norske elbilparken ved ikke å tilby elbiler med type1 kontakt lading i det heletatt?

Lars
Leaf eier
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Øyvind.h

Spørs om Nissan er interessert i å sette opp type 1 ladere nå som de også skal bruke type 2.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lars C. Krogenæs

Det er jo hotellet som må tilrettelegge tilbudet til sine kunder.

Greit nok at de tar imot Tesla ladere, men det blir jo som at hotellet skal si at du ikke kan bruke internett på hotellet hvis du har en Android telefon, fordi Hotellet har installert Apple sine routere som ikke har støtte for Android oppkopling.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA