Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading Tinn Kommune

Startet av Truls Lurås, onsdag 27. januar 2016, klokken 12:03

« forrige - neste »

SveinJ

Sitat fra: Orbit på tirsdag 08. august 2017, klokken 14:35
De har fått bevilgning til to lokasjoner, hvor bare den ene er fastlagt til nå. Et sted i nærheten av krysset Fv37/Fv364 vil kunne dekke mange reiseveier, og er i alle fall bedre enn alternativet de diskuterer med å sette et punkt midt oppe på fjellet (Stavsro) på en vinterstengt vei! Det er jo ingen som trenger hurtiglading om vinteren.... :'(

(Stavsro er jo heller en kandidat for saktelading, mens en går tur på Gaustatoppen)

De som har mer lokalkunnskap enn meg må gjerne ta en henvendelse til ordføreren/kommunen med lokaliseringsforslag.

Jeg sendte et forslag til Tinn Kommune i våres om å bygge en ladestasjon ved Mæl, rett overfor Tinnsjø Kro. der ville man kunne gi "tilbud" til langt flere el-bilister enn inne i byen. Men de valgte ikke denne muligheten, dessverre
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien



jankph

VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Orbit

I løpet av forsommeren har det blitt gravd ned flere kraftige kabler fra Langefonn og opp til Stavsro. Det ser for meg ut til å være mye mer kapasitet enn kaféen der noen gang kan få bruk for alene, så tipper det er lademuligheter på gang. AC-lading er nok mest aktuelt, siden det uansett blir noen timer borte fra bilen for de som skal på Gaustatoppen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jan-c

Et kort utdrag funnet i avisa Telen datert medio mai 2018:
"Handler mye om sikkerhet
– Slik får vi et sammenhengende høyspentnett og fibernett mellom Tuddal og Tinn. En av hovedårsakene til investeringen er å skaffe strøm og internett til Stavsro. I tillegg er dette en reserveløsning, for å ivareta sikkerheten om noe skulle skje på noen av hovedlinjene".
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

sindreisen

Hva med oss som kjører på østsida av Tinnsjå? (fylkesvei 364) :) Hadde vært gull med lademuligheter i Hovin og Austbygdi. Blir en drøy omvei å kjøre via Veggli, Rjukan eller Notodden, når man kommer fra Kongsberg i utgangspunktet. Hvem kan man mase på? Matkroken eller Statoil kanskje? Eller kommunen?

Magnus Hansen

Sitat fra: sindreisen på torsdag 20. september 2018, klokken 13:02
Hva med oss som kjører på østsida av Tinnsjå? (fylkesvei 364) :) Hadde vært gull med lademuligheter i Hovin og Austbygdi. Blir en drøy omvei å kjøre via Veggli, Rjukan eller Notodden, når man kommer fra Kongsberg i utgangspunktet. Hvem kan man mase på? Matkroken eller Statoil kanskje? Eller kommunen?

Vi er flere som savner noe på den siden. Det spørs bare om trafikkgrunnlaget er stort nok.. men det er lov å mase  :)

SveinJ

Tror ikke Tinn kommune er så gira på å få igang noen hurtig eller semihurtig lading langs Fv364. Kongsberg kommune er ikke pådriver på å få satt opp hurtiglader ved Skavanger området heller.
Mest sannsynlig blir det satt opp en ladestasjon ved Diseplass (E-134), SVV har i alle fall gjort klart område for det. Om få uker åpner nyveien forbi der, og da burde GK eller Fortum vært i gang med bygging av ladeplass, spør du meg.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Magnus Hansen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA