Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HVOR PÅLITELIGE / DRIFTSIKRE VIL PLUG-IN HYBRIDER FORBLI ETTER GARANTI-TIDEN ? ?

Startet av elbikefun, torsdag 21. januar 2016, klokken 19:04

« forrige - neste »

elbikefun

Spørsmål til alle som har kjøpt ny eller nyere plug-in hybrid:

Hva tenker dere om bilene ift. driftsikkerheten når garanti-tiden er over ?

Mye elektronikk, motorer og infrastruktur som kan i stykker på disse bilene; for ikke å snakke om batteriene...
Et relativt nytt konsept med plug-in-variantene.....

Jeg vet at "mange" mekanikere som ikke har jobbet direkte med disse; er skeptiske til nettopp stabiliteten/ påliteligheten for slike biler; når disse får litt alderpå seg.

Om man kjøper en plug-in hybrid som ny; og ikke akter å ha den mer enn 1-5 år (innen for garantitiden for bla. Outlander Phev); vil man jo være "trygg". MEN når uforskyldte feil oppstår etter dette.....  Dette gjør meg skeptisk.



Hva tenker dere ? ? ?
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

sap_2000

Min mening.
Nyere biler er generelt avanserte, verksted og delepriser blir bare høyere, mindre og mindre man kan gjøre selv, samtidig som biler virker å holde kortere (lakk, rust, sviktende elektronikk, sensorer osv), og utvikling går fortere enn noen gang før.
Så personlig vil jeg ikke eie noen som helst moderne bil etter at garanti og goodwill er slutt. Jeg tenker 2-4 år på bilene vi har nå.

Skulle jeg først eiet noe eldre, måtte det vært noe teknologisk enkelt og solid som en Land Cruiser eller noe slik. Problemet er bare at det ikke er stuerent å eie noe slik om man bor i eller i nærheten av en storby hvor det politiske krefte vil man skal puste fjelluft midt i sentrum.

Så nei, jeg tror ikke det blir noen fryd å eie dagens plug In hybrider, tesla eller andre dyrere biler når de blir gamle. Jo mer kompliserte, jo være er det.

Samtidig skjønner jeg og setter stor pris på at ikke alle tenker likt så det går fint å selge en bil til grei pris før problemer og utgifter dukker opp.

Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA