Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel

Startet av rkiljet, mandag 11. januar 2016, klokken 08:40

« forrige - neste »

kammiz

jeg er også interessert i å få utført dette på to nøkler i oslo eller omegn. Noen som har mulighet til å gjøre dette?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ivar Nilsen

Hei jeg er ny på dette forumet og vet ikke om jeg er på rett plass ang spørsmål.
Jeg trenger hjelp til å kunne bruke iphone 5s mot min 2016  Phev til å programere oppvarminga. Jeg får ikke kontakt med bilen. Er det mulig å få en oppskrift hvordan dette gjøres?
Svaret kan godt sendes til iva-nil2@online.no
På forhand takk.
Hilsen Ivar

jakvist

Funker som en drøm! Har 2016 modell.

Kjøpte loddeutstyr på Clas Ohlson og knotet voldsomt i ca 1,5 time. Følte at jeg kunne ha trengt 4 hender. Men etter prøving og feiling, fikk jeg det da til. Brukte en gammel hodetelefonledning til prosjektet. Det var forholdsvis god plass inne i nøkkelen, slik at det kan være lurt å la ledningen være litt lenger enn nødvendig. Tipper at jeg skal klare å fikse nøkkel nr 2 på ca 10 minutter.

kammiz

Sitat fra: jakvist på torsdag 10. november 2016, klokken 08:54
Funker som en drøm! Har 2016 modell.

Kjøpte loddeutstyr på Clas Ohlson og knotet voldsomt i ca 1,5 time. Følte at jeg kunne ha trengt 4 hender. Men etter prøving og feiling, fikk jeg det da til. Brukte en gammel hodetelefonledning til prosjektet. Det var forholdsvis god plass inne i nøkkelen, slik at det kan være lurt å la ledningen være litt lenger enn nødvendig. Tipper at jeg skal klare å fikse nøkkel nr 2 på ca 10 minutter.

er det vanskelig å åpne nøkkelen? hvor holder du til? om det er i oslo eller omegn, lyst å fikse to nøkler til? hehe
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

gjestela

Jeg prøvde en alternativ vri og kjøpte en bryter fra ebay (http://m.ebay.com/itm/271508137198) som jeg loddet på der knappen mangler. Kuttet så bort litt plast for å få dekselet til å fungere som knapp. Ikke irreversibelt, men nå funker både timer off (om jeg noen gang skulle få bruk for den idiotfunksjonen) og varme på.

Klipragutt


gjestela

Her kommer noen mobilbilder, så får bare unnskylde at fokus o.l. er som det er. 1-2: Ferdig loddet på bryter. 3: Hullet bak timer off-knappen 4: Min etterlikning av timer off-hullet. Måtte skjære/smelte bort området mellom de to vertikale hullene. Ble ikke helt perfekt, men det gjør nytten. 5: Dekselet etter at jeg skar bort noen tapper for å gjøre det bevegelig som en knapp. 6: Pålimt tuppen av en Lego-antenne for å nå bort til bryteren (prøvde å få det så likt som mulig timer off-knappen. Mulig jeg endelig har funnet et bruksområde for 3D-printer.).

Erik.J

Hei Hei.

Jeg fikk min PHEV i august og noe av det første jeg gjorde var å modifisere nøkkelen. Har siden da hatt mye glede av både kjøling og forvarming.

Innimellom (2 ganger siden august) så har forvarmingen sluttet å fungere. Det vil si jeg trykker på knappen på nøkkelen, bilen responderer med 3 blink, men den begynner ikke å varme. Prøvde å få den til å varme igjen ved mange anledninger. Fullt batteri, halvfullt batteri, tilkoblet lader og utilkoblet lader.

Ringte så verkstedet som ville ta den inn og se på den, før verkstedtimen begynte den imidlertid å varme igjen og verkstedet mente da det ikke var noe vits i å se på den før problemet var tilbake.

Jeg har fått den til å varme igjen begge gangene. Men det som må gjøres er tilsynelatende følgende:

1. La bilen bli helt kald.
2. Sett på forvarming med timerfunksjon via display i bilen eller app slik at den begynner å varme på tidsur.

Deretter fungerer den igjen.

Noen som har opplevd noe lignende? Er dette "nøkkelmodifikasjonen" sin feil?

Forvarmer kun fra nøkkel så godt som hver eneste dag så prosentsatsen på at feilen skal skje er meget lav.




Supersand82

til meg og sluttet den å virke.  Etter jeg kjørte en software oppdatering på bila. 
Men det jeg fant ut etter noen mnd ( om sommeren, ikke så stressa med forvarming av bil da)  at forvarming hadde 0 stilt seg. Måtte bare velge tining av frontrute, så funka nøkkelen igjen :)

Erik.J

Sitat fra: Supersand82 på tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:32
til meg og sluttet den å virke.  Etter jeg kjørte en software oppdatering på bila. 
Men det jeg fant ut etter noen mnd ( om sommeren, ikke så stressa med forvarming av bil da)  at forvarming hadde 0 stilt seg. Måtte bare velge tining av frontrute, så funka nøkkelen igjen :)

Rart, kanskje det ordner seg med en oppdatering som du sier :-)

gspott

Når man i så fall skrur varme på via en moddet nøkkel vil den kjøre i en gitt tid og så skru seg av uansett eller kjører den til batteriet er tomt? Hvordan kan jeg vite om den starter varme og ikke kjøling?

Har en 2017 så regner med nøklene er like som på 2016.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jakvist

Man velger i appen om man skal kjøle eller varme, samt om det skal foregå i 10, 20 eller 30 minutter. Når man starter varme/kjøle med nøkkel, så bruker den det som er forhåndsdefinert i app.

gspott

Sitat fra: jakvist på onsdag 02. august 2017, klokken 13:24
Man velger i appen om man skal kjøle eller varme, samt om det skal foregå i 10, 20 eller 30 minutter. Når man starter varme/kjøle med nøkkel, så bruker den det som er forhåndsdefinert i app.
Genialt. Da skal nøkkel moddes


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joh Kobbe

Det fungerer dessverre ikke på 2017 modellen, de har fjernet denne muligheten. Dette er prøvd ut via medlemmer av FB gruppen.
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

kajaaen

Vil informere om at start av forvarmer med modifisert nøkel også fungerer etter oppdatering av styresystemet og overgang til app1 med lengre passord.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA