Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tilhengerfeste på Soul EV

Startet av E_S, tirsdag 05. januar 2016, klokken 14:55

« forrige - neste »

sven erik

om en kan dokumentere at  bilene  har en viss hengervekt i et annet land  eller at produsent  sier at bilen kan trekke en viss vekt får den det i norge jeg har en 94 model geo  elbil  som kan trekke 500 kilo  for det kan den i usa dette sto i instruksjons bok  da er alt greit

Sele

Hvis det ikke står i vognkortet så er det absolutt ikke greit.

sven erik

Sitat fra: Sele på torsdag 28. januar 2016, klokken 07:28
Hvis det ikke står i vognkortet så er det absolutt ikke greit.

det ble greit og få det i vonkortet  så på min er det lov

Kimpala

X
3

OlavEmil

Men framleis ikkje godkjend for hengjar. = uinteressant for dei fleste.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Trond.m

I følge kjøretøyopplysningene så er det ikke tilhengerfestet mye verd  ;)

Maksvekt tilhenger m/brems
0 kg
Maksvekt tilhenger u/brems
0 kg
Maksvekt på tilhengerkobling
0 kg


_OE_

He he så en KIA Soul EV med en liten tilhenger kjøre forbi med hageavfall... Lurer på hva reaksjonen fra OkelPoliti ville være hvis kontroll.... Kanskje jeg skal file vekk den sperren på mitt tilhengerfeste

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


kaiat

Sikker på at det var en Soul EV og ikke fossil-Soul?  ;)

_OE_

Sitat fra: kaiat på onsdag 02. mai 2018, klokken 14:40
Sikker på at det var en Soul EV og ikke fossil-Soul?  ;)
Yep.... Det er bare å file bort en firkant på toppen av kula så går det.... Selgeren jeg kjøpte bilen av sa det var ikke ukjent.... Men hvor mye festepunktet på bilen tåler... Vet ikke jeg... Jeg bruker tilhengerfeste til thule sykkelstativ (2 sykler) og det går utmerket

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Ole K

Hengerfeste på Soul`n er faktisk godkjent (iflg Kia Norge) for eit kuletrykk på 80 kilo!!
Men likevel begrensa til IKKJE å dra ein kilo.  Når ein montera eit godkjent hengarfeste som tåler det kuletrykket, er det vanskeleg å forstå  kvifor tilhengar på eks,vis inntil 750kg ikkje er godkjent.
Det står vel på viljen ein stad... Men bra å kunne bruke kula til sykler da.
Ole K - Bur i Vågå

E_S

Grunnen er at det er bilprodusenten som godkjenner hengervekt, ikke produsenten av hengerfestet. Kia har dessverre sagt 0, og da blir det dessverre slik.
:)

lommelun

Hengerfestene man får kjøpt til Soul EV er jo prikk identiske med dem man kjøper til fossil soul...

Uten at jeg kan dokumentere mine påstander eller vise til ulike kalkulasjoner så tørr jeg å vedde bilen min på at de er uproblematisk å putte på en tilhenger med samme vekt som en fossil soul er godkjent med teknisk sett...

Så da kan man jo drive med intern transport med henger rundtomkring på egen tomt ivertfall... :)


_OE_

Har hengerfeste på min Soul.... Det er en forhøyning på toppen av "kula"... Som forhindrer bruk av tilhenger... Denne kan dog slipes vekk... Men passer til Thule sykkelstativ fks

Via_9+

Thorbjørn Hellehaven

Da jeg så denne sketsjen første gang, viste jeg ikke hva sykkelkule var, men nå vet jeg det...
https://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk&feature=youtu.be&t=1m3s
eller "syggelekokle" som det "heter" på dansk...

Sykkelkule = ligner til forveksling tilhengerfeste, men kulen er modifisert for å forhindre bruk av tilhenger, men tillate sykkelstativ.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA