Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Passat GTE

Startet av Rearden86, mandag 28. desember 2015, klokken 15:22

« forrige - neste »

Rearden86

Du må ikke ha med Premium telefonforberedelse. Bilen har uansett telefon via bluetooth. Dette er sammenlignbart med mange andre biler i dag, jeg har det i mine to nåværende biler (Audi A3 og Volvo v50) og dette gir god lyd. Premium telefonforberedelse er selvsagt bedre og du får som du skriver ekstern antenne, og det vil ifølge selger være langt bedre lydkvalitet. Jeg lever godt med at man hører at jeg kjører bil når jeg snakker via Bluetooth.

elektro

Sitat fra: Rearden86 på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:57
Du må ikke ha med Premium telefonforberedelse. Bilen har uansett telefon via bluetooth. Dette er sammenlignbart med mange andre biler i dag, jeg har det i mine to nåværende biler (Audi A3 og Volvo v50) og dette gir god lyd. Premium telefonforberedelse er selvsagt bedre og du får som du skriver ekstern antenne, og det vil ifølge selger være langt bedre lydkvalitet. Jeg lever godt med at man hører at jeg kjører bil når jeg snakker via Bluetooth.

Men fungerer Premium telefonforberedelse med Apple iPhone?

Og erstatter Premium telefonforberedelse Komforttelefon?

I så fall er jo differansen bare 600 kroner.. Og hvis man ikke har Business pakka, men vil ha Discover Pro bør man jo velge en form for telefonforberedelse ved siden av, eller? Jeg snakker litt i telefon i bilen ifbm. jobb.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

oaarum

Kom akkurat hjem fra forhandler nå. Fikk forklart litt mer om ekstrautstyret og røyk på dynamisk lysassistent og la til transportpakke istedet for hengerfeste og nettingvegg for å få med webasto.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

elektro

Sitat fra: oaarum på fredag 22. januar 2016, klokken 11:30
Kom akkurat hjem fra forhandler nå. Fikk forklart litt mer om ekstrautstyret og røyk på dynamisk lysassistent og la til transportpakke istedet for hengerfeste og nettingvegg for å få med webasto.

Jeg vil også ha med webasto, selv om det er j*vlig synd at du ikke kan kjøre med den på, mens du kjører på eldrift. Dermed ryker jeg på transportpakke selv. Skjønner ikke hva jeg skal med det hengerfestet men, det kan jo brukes til å kjøre hageavfall på dynga en gang i året samt feste sykler bak når man har skiboks på taket.

Den nettingveggen, er den i metall? Må ha noe skikkelig når man har to små i bakovervendt barnesete og av og til laster til taket.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

#34
Har to små dilemmaer her;

Fått tilbud på både 3 års leasing og 4 års leasing, hvor 4 års leasingen fremstår ca. 500 kr. billigere per måned. Men jeg er skeptisk til å ha bilen så lenge.. ;D Hva tenker dere?

Det blir ganske mye billigere å gå for Businesspakka med Discover Media enn Discover PRO med ryggekamera og telefonforberedelse i tillegg. Nærmere bestemt en diff. på 14.000 kroner eller ca. 200/mnd. på leasing for min del. Jeg har jo Discover PRO i e-Golfen, og det er stilig det, men hvor mye sitter man egentlig og glaner på den? Man får vel all den samme informasjonen, bortsett fra kanskje kart-delen? Er det MIB2 i bunn på Discover Media også?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

oaarum

Jeg er ikke sikker med går ut ifra at nettingvegg er den du drar opp fra kassetten og fester i taket.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

elektro

Sitat fra: oaarum på fredag 22. januar 2016, klokken 13:07
Jeg er ikke sikker med går ut ifra at nettingvegg er den du drar opp fra kassetten og fester i taket.

Sikkert.. Men se på bilde 7 på side 49 i katalogen. Det er slikt gitter jeg har lyst på. Eller, trenger.. http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/hovedbrosjyrer/passat-b8/_jcr_content/renditions/rendition.file/brosjyre-passat.pdf
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

sap_2000

Sitat fra: elektro på fredag 22. januar 2016, klokken 17:13
Sitat fra: oaarum på fredag 22. januar 2016, klokken 13:07
Jeg er ikke sikker med går ut ifra at nettingvegg er den du drar opp fra kassetten og fester i taket.

Sikkert.. Men se på bilde 7 på side 49 i katalogen. Det er slikt gitter jeg har lyst på. Eller, trenger.. http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/hovedbrosjyrer/passat-b8/_jcr_content/renditions/rendition.file/brosjyre-passat.pdf

Du kan sikkert kjøpe min nettingvegg når bilen kommer om det er av samme type som på bildet.
Har bestillt med transportpakken for å få hengerfeste og webasto, men en slik vegg vil nok aldri bli brukt.

Hadde håpet det var varianten som var skjult i kassetten så den var ute av veien. Lurer på hvor den skal oppbevares i bilen når den ikke er i bruk med stenger på over én meter?
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

elektro

Sitat fra: sap_2000 på fredag 22. januar 2016, klokken 19:26
Sitat fra: elektro på fredag 22. januar 2016, klokken 17:13
Sitat fra: oaarum på fredag 22. januar 2016, klokken 13:07
Jeg er ikke sikker med går ut ifra at nettingvegg er den du drar opp fra kassetten og fester i taket.

Sikkert.. Men se på bilde 7 på side 49 i katalogen. Det er slikt gitter jeg har lyst på. Eller, trenger.. http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/hovedbrosjyrer/passat-b8/_jcr_content/renditions/rendition.file/brosjyre-passat.pdf

Du kan sikkert kjøpe min nettingvegg når bilen kommer om det er av samme type som på bildet.
Har bestillt med transportpakken for å få hengerfeste og webasto, men en slik vegg vil nok aldri bli brukt.

Hadde håpet det var varianten som var skjult i kassetten så den var ute av veien. Lurer på hvor den skal oppbevares i bilen når den ikke er i bruk med stenger på over én meter?

Jeg har ingen erfaring med sånn type gitter, men det er jo vanlig på bla. Volvo XC70. Det kan vel felles ned eller tas ut tenker jeg. Men antakelig er det som er avbildet ekstrautstyr. Tipper det er sånn som er skjult i kassetten jeg.. Kanskje noen Passat eller GTE eiere som vet? Jeg har en slik på Mazdaen, den virker skikkelig svak. Tviler på at den klarer å stoppe en gjenstand som veier en kilo eller tre i kollisjon.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Rearden86

#39
Min V50 har nettingvegg som fungerer som en gardin, festes i taket og tas lett ned i kasetten. Har sett på nettingveggen i Passat og denne virker forholdsvis lik.

Jeg spurte på Volvo hvor mye den tålte, og fikk til svar at så lenge det var bagger med klær og ikke stein ville den aldri gi etter og at det var helt trygt å pakke til taket. Jeg fikk også oppgitt et antall kg trykk den tålte som jeg ikke husker lenger, men som fremstod som imponerende. Jeg pakker til taket i Volvoen hver gang vi skal på langtur (barnevogn, barneseng osv.). Selv om Volvo er kjent for sikkerhet må man kunne forutsette at VWs nettingvegg ikke er noe dårligere.

Sitat fra: elektro på fredag 22. januar 2016, klokken 11:14
Sitat fra: Rearden86 på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:57
Du må ikke ha med Premium telefonforberedelse. Bilen har uansett telefon via bluetooth. Dette er sammenlignbart med mange andre biler i dag, jeg har det i mine to nåværende biler (Audi A3 og Volvo v50) og dette gir god lyd. Premium telefonforberedelse er selvsagt bedre og du får som du skriver ekstern antenne, og det vil ifølge selger være langt bedre lydkvalitet. Jeg lever godt med at man hører at jeg kjører bil når jeg snakker via Bluetooth.

Men fungerer Premium telefonforberedelse med Apple iPhone?

Og erstatter Premium telefonforberedelse Komforttelefon?

I så fall er jo differansen bare 600 kroner.. Og hvis man ikke har Business pakka, men vil ha Discover Pro bør man jo velge en form for telefonforberedelse ved siden av, eller? Jeg snakker litt i telefon i bilen ifbm. jobb.

I utstyrslisten står komforttelefon som inkludert i Navigasjon Discover Media med 6'5. Komforttelefon kan ikke velges sammen med hverken Discover Media eller Discover Pro. Velger du Discover pro står det ikke at det inkluderer komforttelefon, men ser du hva som er inkludert, sammen med at komforttelefon da er ekskludert som utstyrsalternativ vil jeg anta at omtrent det samme er inkludert. Premium telefonforberedelse må du dermed ha i tillegg, og det blir en ekstraregning på kr 4400,-.

Hvorvidt den fungerer på din Iphone kommer vel an på hvilken versjon du har, det står i utstyrslisten på premium telefonforberedelse at det "forutsetter telefon med rSap profil", så det er vel avgjørende.

elektro

Sitat fra: Rearden86 på lørdag 23. januar 2016, klokken 14:05
I utstyrslisten står komforttelefon som inkludert i Navigasjon Discover Media med 6'5. Komforttelefon kan ikke velges sammen med hverken Discover Media eller Discover Pro. Velger du Discover pro står det ikke at det inkluderer komforttelefon, men ser du hva som er inkludert, sammen med at komforttelefon da er ekskludert som utstyrsalternativ vil jeg anta at omtrent det samme er inkludert. Premium telefonforberedelse må du dermed ha i tillegg, og det blir en ekstraregning på kr 4400,-.

Hvorvidt den fungerer på din Iphone kommer vel an på hvilken versjon du har, det står i utstyrslisten på premium telefonforberedelse at det "forutsetter telefon med rSap profil", så det er vel avgjørende.

Hmm.. Så siden det står at Premium Telefonforberedelse er "tvang til Discover PRO" men Apple ikke støtter rSAP, så får jeg i praksis ingen ting for disse 4.400 kronene? Sært opplegg.. mer og mer som tyder på at jeg bør nøye meg med Discover Media. Eller Businesspakka da, så får man ryggekamera nesten gratis.

https://discussions.apple.com/message/23319185#23319185

NB! Et lite tips på tampen, hvis man sørger for å få med Park Assist får man vel parkeringssensorer rundt hele bilen, i stedet for bare foran og bak? Sånn er det i alle fall på e-Golf.. Disse er kjekke å ha i parkeringshus og lignende selv om det piper og uler noe vederstyggelig! ;D
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

oaarum

Hei igjen. Jeg har opprettet facebook side for vw passat gte norge. Meld dere gjerne inn spesielt dere som har fått bil så dere kan fore oss som venter med info.
https://www.facebook.com/groups/393032257561770/
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

palerider

DAB+ ettermontering i importbiler.

Her er en løsning som virker bra. Bruker eksisterende knapper på rattet som fjernkontroll og boksen gjemmes inne bak midtkonsollen. Eneste at en må snirkle frem en antennekabel fra midtkonsoll opp A-stolpen og ut til en DAB-antenne som en limer fast oppe i frontrutehjørnet.

AutoDAB hos Bilkomponenter:
http://www.bilkomponenter.no/products/connects2-dab-mottaker-vw

AutoDAB hos AutoHiFi:
http://www.autohifi.no/Produkter/Bilunderholdning/Bilmerke-tilbeh%C3%B8r/Volkswagen/DAB-integrering/AUTODAB-SWC-DAB-INTEGRERING-VW-Skoda-2013-m-QuadlockCTDABVW22-p0000016516
16 VW Passat GTE eier fra 1.januar 2016
99 Honda CBR1100XX Super Blackbird

Yaz

Hei,

Jeg har fått bekreftet produksjon av bilen i uke 11 med levering i uke 15:)

oaarum

Samme som meg da. Når bestilte du?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA