Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mercedes GLC 350e

Startet av Råde, torsdag 17. desember 2015, klokken 21:23

« forrige - neste »

Råde

Mercedes GLC 350e kommer. Håpløst kort el-rekkevidde, men snasen bil. Har ikke prøvekjørt fossilvarianten enda, men skal bytte ut passaten (aka partikkeltralla) om halvannet års tid. Ser for meg det mangler noe på bagasjefronten med to poder, men ellers fin bil.

Nyheter og erfaringer i denne tråden, takk. (Noen som har ide om pris?)
e-Golf | X75D

tdithomas

Jeg har bestilt en som firmabil, levering oktober neste år

Har ikke prisliste men min havnet på bruttopris 645 inkl en moderat tilbehørsliste med 2015 priser. Går muligens noe ned grunnet reduserte avgifter 2016 og opp igjen grunnet valuta.

Har ikke gjort annet en  prøvesitte en diesel og lese meg opp på litt tester. Fin bil, god plass i baksetet og mer en nok bagasjeplass for oss selv med forhøyet gulv (2 voksne og 2 barn på 9&12)

Skal prøve å få lagt til Apple Carplay eller hva det heter før den går i produksjon, samt fjerne Garmin Navigasjon

Merke.:   Mercedes-Benz   
Modell:   GLC350E   
Fortolling:   Personbil   
Farge:   Selenit grey metallic metallic   
Interiør:   Sort - interiør   

Tillegg for lakk     9.900 
Ladekabel mode 2 4m  1  0 
Tirefit dekkreperasjonssystem  1  0 
Agility select bryter  1  0 
Adaptive brake light, flashing  1  0 
Styringskode  1  0 
Left-hand-drive.  1  0 
Exclusive eksteriør  1  11.000 
Amg sportspakke  1  14.000 
Parking package  1  11.730 
Komfortpakke sete  1  3.900 
Sommerhjul - med opt.rullemotstand  1  0 
18" 5-eike design alufelg  1  0 
Beltebruksregistrator for baksete  1  0 
Akse barneseteregistrator  1  0 
Korsryggstøtte  1  0 
Amg velourmatter  1  0 
Nett for personbeskyttelse og bagasje  1  0 
Fotgjenger beskytter  1  0 
Styringskode  1  0 
Tysk styringskode  1  0 
Norsk brukermanual  1  0 
Ryggekamera  1  0 
Parkeringsassistent  1  0 
Collision prevention assist  1  0 
Hekkantenne for mobiltelefon  1  0 
Kneairbag  1  0 
Styringskode  1  0 
Koppholder foran  1  0 
Regnsensor  1  0 
Forberedelse for garmin map pilot  1  2.850 
Garmin map pilot  1  5.700 
Automatgir  1  0 
Cruise control (tempomat)  1  0 
Touchpad  1  0 
Dekktrykk kontroll  1  0 
Fjæring med større bakkeklaring  1  0 
Audio 20  1  0 
Dab radio, digital  1  0 
Tilhengerfeste  1  11.000 
Taktrekk i grått stoff  1  0 
Klimaanlegg thermatic  1  0 
Styringskode  1  0 
Adaptiv headlamp assist  1  2.050 
Led hovedlamper  1  9.860 
Transportbeskyttelse  1  0 
Motor-restvarmeanlegg  1  0 
Bagasjeskjuler  1  0 
Takrailing i aluminium  1  0 
Treinteriør black ash  1  3.310 
Styringskode  1  0 
2016 - årsmodell  1  0 
Cd spiller  1  0 
Tilleggskode for nordiske land  1  0 
Sideruter bak og bakrute m/sotet glass  1  4.900 
Seteoppvarming i forsetene  1  0 
Oppvarmet vindusspyleranlegg  1  0 
Interiørlyspakke  1  0 
Chrome pakke  1  0 
Emission control system with euro 6 technol  1  0 
Coc document euro 6 without reg. cert. part  1  0 
Identifikasjonsplate på frontrute  1  0 

Sum bil og utstyr     645.209 
Mva 109.569
Reg avgift 97.229

fovea73

Lite aktivitet på denne tråden sammenlignet med resten av forumet. Litt rart, dette er jo en spennende bil.

Har en i bestilling med antydet levering i april inneværende år. Ikke endelig konfigurert enda. Tviler litt på om den holder for oss? Tre barn, 4 - 11 år!! Vurderer å selge den og heller gå for mod X hvis prisen for den ikke tar helt av.
30 kWh Leaf, januar 16

Råde

Kanskje den, rent generelt, henvender seg til en kjøpergruppe som ikke deltar i fora på nettet? Jeg har ikke tidligere vurdert Mercedes (annet enn konas gamle A-klasse), men ingen andre klarer 4x4 og hengerfeste enda så jeg vurderer den. Joda, Outlander av PHEV og TMX av BEV, men begge har sine svakheter/begrensninger. GLC kan være et spennende kompromiss frem til en affordable, lang rekkevidde, 4x4 BEV med hengerfeste er på plass.
e-Golf | X75D

tufte

Jeg har også en GLC hybrid i bestilling. Signerte kontrakten i august og levering ble da estimert til påsken 2016. Siste jeg har hørt nå er at det er 3 måneders forsinkelse på hybrid drivlinjen.

Jeg har 3 barn i alderen 6 - 11 år. Selv om bagasjeromsplassen ikke er veldig stor tror jeg dette løses greit med bruk av takboks de gangene det er nødvendig. Har "boxlift" i garasjen så det går raskt med montering.

Jeg tenker å kjøpe ladestasjon til denne bilen. Har ikke funnet mye info på nettet om hvor stor ladekapasitet den klarer. Jeg har en e-golf fra før av og tenker derfor å gå for denne slik at jeg kan lade begge samtidig:http://www.salto.no/ladeprodukter/ladestasjoner/tademlader

Hva slags ladeløsning tenker dere å gå for?


Råde

Har saltoboks selv (uten tandem). Den fungerer utmerket. Begge bilene har type 2 kontakt, men kan ikke dra mer enn 3,6kW, så en 7,4kWx2 boks er vel en løsning for fremtiden. Ulempen er at du må ha løse type 2 kabler. Dvs enten kjøpe løse eller styre med å ta ut og inn av bilen. Tror forøvrig det er ganske underordnet hvilket fabrikat boks man kjøper.
e-Golf | X75D

tufte

Takk for info. Da forstår jeg at GLC hybrid også har en begrensning på 16A selv om Saltoboksen gir 32A.

Tror jeg går for Salto DUO 701 likevel så har jeg litt å gå på for fremtiden. Prisforskjellen kan vel ikke være så veldig stor. Har en søster med Tesla. Hun blir sikkert fornøyd når hun er på besøk.

Velger disse kablene, 2 stk: http://www.salto.no/ladeprodukter/ladekabler/ladekabel-type-2

fovea73

30 kWh Leaf, januar 16

Råde

Noen som vet noe om bagasjerommet? Legges batteripakka i rommet under eller stjeles mer plass? 

Var nemlig inne og kikket på en fossil GLC. Fin bil. Ved siden av sto en GLE500e. Familiemann som jeg er kikket jeg i bagasjeavd først. Og milde moses. Snakk om å plassere diger kladæis feil sted... Legger GLC seg på det nivået er det bare å glemme.
e-Golf | X75D

tdithomas

Hvordan det ser det ut i GLE500e aner jeg ikke, men på GLC'n har de løftet gulvet noen cm og brukt all plassen under til batteri :) Plassen som er igjen holder i massevis for meg, man kan jo laste helt opp til taket.


Sonus

Var også interessert i denne, men antydet levering ved bestilling i dag var etter påske 2017!!!

De har bommet helt på estimert etterspørsel og ser visstnok på muligheten for å lage nok en produksjonslinje i Finland der A-klassen lages i følge selger hos Motortrade i Trondheim.

Angående bagasjeplass så er gulvet kun hevet 2-3cm i bakkant men har samme høyde i forkant.

322hk 4×4 med startpris på under 600.000 er jo ett varp!

fovea73

Skulle ha levering i april. Utsatt til august
30 kWh Leaf, januar 16

Sonus

Ser at GLC350e nå er tatt bort fra prislisten hos Mercedes - tyder på store leveringsproblemer vel?

tdithomas

Produktsjonsstart er utsatt til April og alle biler de får i 2016 er solgt for lenge siden iflg min forhandler. Ny prisliste kommer vistnok sammen med MY2017 utstyrsliste senere i år en gang :o

Råde

Prøvde GLC 220d nå til og fra hytta og fy fløyte jeg har aldri vært mer uthvilt etter en biltur. Var nesten kvikkere etter kjøring enn før.

MB tar ting litt videre enn feks VW og selv om jeg både har adaptiv cruise og fjernlysassistent osv på nåværende Passat og golf, så funker det på MB Kontra hos VW som har flere små irritasjonsmomenter.

Og luftfjæring... Må ha.

Forhandler får forresten snart demobil. Slutten av mars/start april.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA