Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Faktisk slippdato for Charge amps RAY 16A kabel?

Startet av hemi, mandag 14. desember 2015, klokken 13:41

« forrige - neste »

hemi

Noen forhandlere som kan si noe nærmere her? er den i det hele tatt ferdiglaget?

Ser at med en slik, som gir opptil 16A kunne livet med min e-golf vært betydelig enklere, kunne også latt den oriignale stått igjen i garasjen uten å åpne/lukke bagasjerommet hele tiden, som forøvrig åpner 2-3cm for mye til at jeg kan slippe luka og la den gå opp av seg selv, så må stå halveis på huk og fiske ut og inn kabel... ;)

Jeg liker alle features denne ser ut til å ha, så å vente 1-2mnd får jeg til, men noe særlig mere så blir nok frustrasjonen for meget og jeg får se etter andre options.

elektrolux

Vet ingenting, men Charge-amps sier at vi som første distributør får disse inn over nyttår.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tekno


Knusse

Men hva er greia med schuko og 16A. Burde den ikke også kommet med CEE?

stefse

Ser ikke ut til at den kan lade på 13A(?) noe som kan være fordelaktig.  Var det denne som hadde bluetooth/WiFi?
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

hemi

var vel trinnløs justering av ladetrinn? 13-14A tenker jeg kan være fordelaktig ja

stefse

På hjemmesiden deres som forøvrig var preget av fancy design står det 6,10 or 16. Gjelder både sparks og ray så det er vel samme pcb.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

hemi

skal vel justere seg ved varmgang? så bør/må jo være mulig?
Worstcase kan jeg jo sette 13A i bilen skal sies.

sap_2000

Er det noen norske forhandlere som har fått Ray type 2 på lager ennå?
Hvis ikke, er det noen ny info om når de kommer?
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

elektrolux

Verdens lansering hos Elbilhjelpen.no AS 17 mai.

1500 første kommer med 1A trinn fra 6A til 16A, men dessverre uten Wifi.

Tar imot reserveringer på mail.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Sitat fra: elektrolux på torsdag 17. mars 2016, klokken 22:04
Verdens lansering hos Elbilhjelpen.no AS 17 mai.

1500 første kommer med 1A trinn fra 6A til 16A, men dessverre uten Wifi.

Tar imot reserveringer på mail.
Den lanseringsdatoen kommer vel litt i skyggen for det norske flagget her på berget ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

elektrolux

Tror ikke svenskene har tenkt på den.

Lurer selv på om det betyr at vi får den inn 16 mai, eller 18 mai? Eller kanskje en annen dato. Har blitt forskjøvet noen ganger etterhvert. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PokerFjes

Sitat fra: elektrolux på torsdag 17. mars 2016, klokken 22:04
Verdens lansering hos Elbilhjelpen.no AS 17 mai.

1500 første kommer med 1A trinn fra 6A til 16A, men dessverre uten Wifi.

Tar imot reserveringer på mail.
What?! Uten wifi.... det er jo en av denne laderens store fordeler. Vet du om den kan brukeroppgraderes etterhvert for å aktivere wifi?

Forøvrig har jeg vært i kontakt med Charge-Amps AB direkte i forbindelse med wifi-funksjonene i kabelen.
Det er to måter man kan kommunisere med en slik enhet på wifi;

1) kabelen er en hotspot, og brukeren kobler til kabelens egne wifi ssid som klient (de fleste dash-cams oppfører seg slik).
2) kabelen er en wifi-klient i et eksisterende nettverk.

Ray er lagd for å være en wifi-klient, bortsett fra førstegangs oppsett hvor den er et hotspot.
Løsning 2 over er best for dem som skal ha kabelen permanent hjemme (eller på et sted hvor de har et wifi aksesspunkt), mens løsning 1 trolig ville vært best for dem som planlegger å ha kabelen med seg i bilen.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

elektrolux

Dessverre blir første serien uten wifi og uten mulighet for senere oppgradering.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Old Sparky


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA