Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp !! Think City lader ikke

Startet av JanErik, torsdag 10. desember 2015, klokken 19:32

« forrige - neste »

JanErik

Heisann :-)
Er ny på forumet her . Så håper jeg ikke ligger dette på feil sted :p

Kjøpte meg en Think City 2002 for ca 2 mnd siden. Her om dagen satt jeg bilen på lading .
Etter ca en liten halvtime, så gikk sikringen i huset. Å nå vil ikke bilen lade :-(

Fikk beskjed, at det var laderen som var gått an. Heldigvis fikk jeg kjøpt en brukt av en godt bekjent.

Batteriet sto på 20 % før jeg begynte å skru ned batteripakken. Etter mye om å men, så fikk jeg satt på den "Nye" brukte ladaren. Skrudde alt sammen igjen. Satt ladekabelen i å håpte på det beste.
Men den gang ei.. Ingen ladelys :-( 
Og etter montering sto plutselig batteriet på 100 % ???

Har gått gjennom alle sikringer ! Å alt er i orden der

Er det noen som kan fortelle meg hva annet som kan være gale når slikt skjer ?

Kan det være så enkelt, at selve lade kabelen er gått ? Er det andre ting som kan ryke når slikt skjer ?

Håper virkelig noen kan komme med noen gode tips :-)

Hilsen en frustrert elbil eier :-)


JanErik


Svein-O

Sjekk at du har nettspenning ut av interfaceboksen.
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

thinkfink

Du sier alle sikringer er sjekket, men har du sjekket sikringen på laderen til thinken?
Den ligger over laderen, må skrus ut, inngang gjennom frontlykt.

Beklager hvis dette ikke er til noe hjelp.

JanErik

Hei

Beklager sent svar ! Men har styrt noe voldsomt med denne bilen.
Fikk tak i en brukt lader som jeg byttet til. Men dette hjalp ikke mye.
Så en dag skudde jeg av lokket på fordelingsboksen. Målte litt spenning her å der. Plutselig la jeg merke til noe som så ut som en sikring for meg :p Men var vist et rele :-)  Etter nærmere øyesyn, så så jeg at den var litt svart på enden. Så viste seg at denne var gåen. Fikk tak i en ny en. Å vips, så ladet den igjen :-)


Motau

Hei
Har samme problem! Bilen tar ikkje lading. Du skriver noe om å fjerne lokket på fordelingsboksen og så skifte releet. trenger litt hjelp for å lokalisere denne fordelingsboksen, og evt hvor fikk du tak i nytt rele?
Takker for all hjelp!
PS Dersom mulig kunne eg tenkt meg eit bilde eller to der du viser plassering av fordelingsboksen og evt og relet
Mob 47461106
Morgan

SveinH

Hei, jeg har en kompis som har startet opp (ELECTRONICS & ENERGY SOLUTIONS AS) med batterier, overvåking, lading etc. Kanskje han kan hjelpe. Ring Didrik på 41 53 97 45. Har nettopp fikset min elektriske 2CV.
bz4x

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA