Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Ioniq (5-dørs hatchback) EV / PHEV / Hybrid lanseres januar 2016

Startet av ElRune, torsdag 10. desember 2015, klokken 10:26

« forrige - neste »

Trond.m

Har ikke funnet noe informasjon om hovedlysene på ioniq. Er det halogen eller LED ? Adaptive ?

bno


EspenM3


moby666

Pris i UK og litt mer spesifikasjon

http://insideevs.com/hyundai-reveals-full-pricing-specification-ioniq-uk/

0-100 på under 10 sek, det var jo en hyggelig overraskelse. 350 litt bagasjerom. Er det klasseledelse?

Mazzbot

Sitat fra: moby666 på onsdag 06. juli 2016, klokken 00:30
Pris i UK og litt mer spesifikasjon

http://insideevs.com/hyundai-reveals-full-pricing-specification-ioniq-uk/

0-100 på under 10 sek, det var jo en hyggelig overraskelse. 350 litt bagasjerom. Er det klasseledelse?

Leaf har 370 L bagasjerom ^^ en startpris på over 300 000 og like stort batteri som leaf 30kwh . Hvem sier dette er game changer? 
Tesla model 3 reservert 31/3 .

zbk

Game changer hadde det vært om de hadde dobla batteristørrelsen, nå blir den bare en i mølja.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ProsjektX

Også tyske priser her http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/hyundai-ioniq-2016-technik-preise. 33.300 EUR blir akkurat 260.000NOK med fratrekk av tysk (19%) mva.

Også mange detaljer å se her på den Koreanske Hyundai sida, også diverse priser, både på bil og tilleggsutstyr:
http://www.hyundai.com/kr/showroom.do?carCd1=RD030&WT.ac=direct_carkind_ioniqelectric

(Velg å oversette i Chrome evt, fungerer ikke gjennom translate.google.com)

Noe info om Blue Link 2.0 (fjernstyring etc)
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

ProsjektX

En annen ting som er interessant er den relativt store forskjellen i pris mellom hybrid og batteriversjonen, nesten 10.000EUR i Tyskland!
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

bno

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 06. juli 2016, klokken 13:25
Også tyske priser her http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/hyundai-ioniq-2016-technik-preise. 33.300 EUR blir akkurat 260.000NOK med fratrekk av tysk (19%) mva.

Også mange detaljer å se her på den Koreanske Hyundai sida, også diverse priser, både på bil og tilleggsutstyr:
http://www.hyundai.com/kr/showroom.do?carCd1=RD030&WT.ac=direct_carkind_ioniqelectric

(Velg å oversette i Chrome evt, fungerer ikke gjennom translate.google.com)

Noe info om Blue Link 2.0 (fjernstyring etc)

En loaded bil i Norge er ca. 300000 så da er det interessant å vite hva som er standard vs Norge for den Tyske prisen...

ProsjektX

Noen tanker om hvordan denne vil være på vinterføre med batteripakka plassert over bakakselen..? En tester skriver her også at den føles litt baktung. http://www.telegraph.co.uk/cars/hyundai/hyundai-ioniq-review/

Eller det kan kanskje også ha å gjøre med at det er "twist-beam" bakaksel, og mer lineær fjæring??
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Goku

Noen som vet hvordan bakseteplassen er i denne? Jeg trenger 3 barneseter og sliter med å finne en bil som passer
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

bno

Sitat fra: Goku på fredag 08. juli 2016, klokken 15:19
Noen som vet hvordan bakseteplassen er i denne? Jeg trenger 3 barneseter og sliter med å finne en bil som passer

Har sett Hybriden og satt meg inn i den også. Forutsatt like bake så er det meget god plass til tre barneseter der.

EspenM3

Ioniq har 145 Kg lavere egenvekt enn konsernsøsken Soul, og dermed 165 kg lavere enn e-golf. Det vil vel merkes både på rekkevidde og kjøreegenskaper.

ProsjektX

Sitat fra: EspenM3 på mandag 11. juli 2016, klokken 11:57
Ioniq har 145 Kg lavere egenvekt enn konsernsøsken Soul, og dermed 165 kg lavere enn e-golf. Det vil vel merkes både på rekkevidde og kjøreegenskaper.
Er ikke så mye forskjell; i følge data så er Ioniq 70kg lettere enn Soul og 90kg lettere enn Golf.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

EspenM3

Sitat fra: ProsjektX på mandag 11. juli 2016, klokken 20:06
Sitat fra: EspenM3 på mandag 11. juli 2016, klokken 11:57
Ioniq har 145 Kg lavere egenvekt enn konsernsøsken Soul, og dermed 165 kg lavere enn e-golf. Det vil vel merkes både på rekkevidde og kjøreegenskaper.
Er ikke så mye forskjell; i følge data så er Ioniq 70kg lettere enn Soul og 90kg lettere enn Golf.

I følge data fra Hyundai så er Ioniq 1420kg inkl.fører. Jeg ser det oppgis 1420kg uten fører i tester. Hva som er riktig er ikke godt å si enda, men om 1420kg inkl. fører stemmer så har de iallefall gjort en veldig god jobb med vekten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA