Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Ioniq (5-dørs hatchback) EV / PHEV / Hybrid lanseres januar 2016

Startet av ElRune, torsdag 10. desember 2015, klokken 10:26

« forrige - neste »

Gizmo

Signerte kjøpskontrakt på bilen i dag. 259' for teknikkutgaven med "alt", inkludert levering og engangsavgift. Men metallic-lakk, vinterhjul og skinnseter (m/kjølefunksjon) var tillegg. Total cirka 285'. Var også billig opsjon med hjemmelader.

Ble ikke nevnt noe om en eventuell leiebilavtale på sommeren, som hadde vært et tema tidligere. (Låne normal bil et visst antall i året for ferie).
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

rullemann

Sitat fra: moby666 på fredag 10. juni 2016, klokken 16:00
Er denne prisen med skinn og kjøling? Fikk forståelsen for dette var tilvalg. Blir fort 280 på vei, er redd for den prisen er litt for høy for å selge mye...
Fikk dette på epost.
Tilgjengelige tilvalg:
Skinnseter med ventilasjon            + kr 10 000,-
Metallic lakk                               + kr   5 100,-
15'' vinterhjul m/TPMS                + kr 10 000,-
Gummimatter                             + kr      860,-
Ladepakke til hjemme                  + kr 11 500,-

moby666

eGolf med 36kwh kommer til å koste det samme som ioniq, dog med litt mindre utstyr. Er redd for Hyundai priser seg helt ut. Forklaringen på det lille batteriet til ioniq var at den skulle være prispresser, og ikke ledende på rekkevidde slik som Ampera-e og Model 3.

Gizmo

Tror jeg nevnte i en annen tråd at da jeg signerte kontrakten fikk jeg beskjed om at prisen "garantert ville stige vesentlig til uken", altså at prisen på 260' (eks skinnseter, metallic, vinterhjul, hjemmelader osv) var en kampanjepris før lansering.

Det underbygger i så fall det moby666 sier.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

EspenM3

Sitat fra: Gizmo på tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:43
Tror jeg nevnte i en annen tråd at da jeg signerte kontrakten fikk jeg beskjed om at prisen "garantert ville stige vesentlig til uken", altså at prisen på 260' (eks skinnseter, metallic, vinterhjul, hjemmelader osv) var en kampanjepris før lansering.

Det underbygger i så fall det moby666 sier.

Aldri i verden om det stemmer. De kan ikke kjøre en "kampanjepris" i en uke for så å sette den opp. Spesielt ikke med tanke på at bilen ikke kommer før i november og at de da får 800 biler som MÅ ut før årsskiftet..

Gizmo

Sitat fra: EspenM3 på onsdag 15. juni 2016, klokken 08:43
Sitat fra: Gizmo på tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:43
Tror jeg nevnte i en annen tråd at da jeg signerte kontrakten fikk jeg beskjed om at prisen "garantert ville stige vesentlig til uken", altså at prisen på 260' (eks skinnseter, metallic, vinterhjul, hjemmelader osv) var en kampanjepris før lansering.

Det underbygger i så fall det moby666 sier.



Aldri i verden om det stemmer. De kan ikke kjøre en "kampanjepris" i en uke for så å sette den opp. Spesielt ikke med tanke på at bilen ikke kommer før i november og at de da får 800 biler som MÅ ut før årsskiftet..


Enig i at det høres feil - og meningsløst ut - så jeg er spent på å møte selgeren igjen når prisene og endelig valgmuligheter kommer på plass. Mulig han var overivrig for å få til et raskt salg.



2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Trond.m

Nå vet jeg ikke hvor mye rabatter som gis, men 274.000 med metallic og vinterhjul (eks. skinn) høres ikke spesielt rimelig ut med 28 kW batteri. Hyundai er jo ikke norges mest etterspurte bilmerke og forhandlernettet framstår ikke som førsteklasses. At bilen skal opp i pris virker ikke troverdig.

ProsjektX

Med oppdatert e-golf utpå høsten med og med Renault Zoe's svært aggressive prising; 50.000kr under, med hjemmelader og innstalasjon inkludert, så synes ikke ioniq som et godt kjøp på 260 synes jeg. Ok zoe er litt mindre, men samme rekkevidde. Tror jeg drøyer litt og ser an, eller prøver litt pruting..
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

turfsurf

Zoe har ikke samme rekkevidde i praksis. Zoe er på linje med dagens eGolf.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kavorka

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 15. juni 2016, klokken 19:09
Med oppdatert e-golf utpå høsten med og med Renault Zoe's svært aggressive prising; 50.000kr under, med hjemmelader og innstalasjon inkludert, så synes ikke ioniq som et godt kjøp på 260 synes jeg. Ok zoe er litt mindre, men samme rekkevidde. Tror jeg drøyer litt og ser an, eller prøver litt pruting..
Det ligger i kortene at en større bil enten har kortere rekkevidde eller kommer til å koste mer enn en mindre bil. For de som klarer seg med en mindre bil er det ingen grunn til å velge en større bil.

Som et a propos til å velge mindre biler: Robert L har laget en episode på mahindra e2o, bare å glede seg til den blir tilgjengelig ila dagen :)
https://www.patreon.com/posts/mahindra-e2o-5770523



EspenM3

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 15. juni 2016, klokken 19:09
Med oppdatert e-golf utpå høsten med og med Renault Zoe's svært aggressive prising; 50.000kr under, med hjemmelader og innstalasjon inkludert, så synes ikke ioniq som et godt kjøp på 260 synes jeg. Ok zoe er litt mindre, men samme rekkevidde. Tror jeg drøyer litt og ser an, eller prøver litt pruting..

Ioniq er nok på alle punkter en bedre bil enn Zoe. Interiørkvalitet og generell finish virker rett og slett veldig høy på Ioniqen, og det er vel dessverre slik at det også nødvendigvis må koste litt.

bno

Står en Ioniq Hybrid utenfor firma Svein Kvia i Sandnes. Måtte ta en titt. Det var et meget respektabelt førsteinntrykk denne bilen ga. Flott design. Denne hadde soltak og grått skinn. Meget imponert over kvalitetene interøret. E-Golf og resten av BEV utenom Tesla må skjerpe seg kraftig. At noen ønsker å kjøpe eks. Leaf nå vil bli en gåte for meg. E-Golf er da en meeeget kjedelig bil designmessig. Bilen fremstår som svært moderne designmessig. Hadde denne hatt en rekkevidde si som Ampera-E. Da hadde jeg kjøpt på flekken. Herregu så kjedelige de andre bilen er i sammenligning. Grattis Hyundai dere fortjener å selge denne i bøtter å spann.

Gizmo

Men merk deg at den utstilte er en hybrid og ikke BEV. Utstyrslisten og grillen er annerledes.

Jeg er delvis enig med deg. Men synes golfen har mer gjennomført interiørmessig. Spesielt førermiljøet synes jeg det er typisk småbillig asiatisk plastfølelse over, slik som Leafen. Golfen er ikke imponerende der, men litt bedre. Men liker så mye ved Ioniq-en at jeg heller bestilte den enn Golf.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

bno

BEV har vel en tett front. Fikk ikke sittet inne i kabinen, men får se om jeg får til det i morgen. Lurer litt på om jeg skal bytte E-Up inn i en slik til vente bil, men jeg liker veldig godt soltaket i Up en og vil nok være en potensiell dealbraker for eg om de ikke kan levere det til BEV`en om det skule komme så langt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA