Skrevet av Emne: Podbike  (Lest 13421 ganger)

kjølholdt

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Podbike
« Svar #15 på: onsdag 18. oktober 2017, klokken 09:58 »
men betyr det at denne nok kan komme opp i 45 km/h ved kun pedalkraft da ??
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

PerBear

• Hero Member
    • Vis profil
    • Info om Podbike
« Svar #16 på: lørdag 21. oktober 2017, klokken 09:32 »
men betyr det at denne nok kan komme opp i 45 km/h ved kun pedalkraft da ??
Det er mulig siden pedalgeneratoren fortsatt er i drift, den stopper ikke å virke selv om batteriassist kobler ut ved 25 km/t.
Sandnes, Norway.
Inventor of Podbike.

JEG

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: søndag 11. februar 2018, klokken 11:04 »
0-series er ute nå. Dette kan bli ganske spennende.

Pris og tilgjengelighet kan kanskje tale imot.

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: mandag 12. februar 2018, klokken 05:20 »
Tilgjengelighet ja, men om prisen blir rundt 50K vil neppe det skremme vekk kunder. Husk dette er en sykkel minus de største ulempene med vanlig elsykkel:

- Vått og kaldt  ( Krever dyrt og egnet antrekk )
- Ekstremt utsatt for tyveri  ( frastjålet 2 dyre elsykler bare i 2017 )
- Ubehagelig sete ( Komisk gange etter sykkeltur, samt fare for kronjuvelene )
- Høy og utsatt sittestilling ( Langt ned til bakken og fare for asfalteksem )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

PerBear

• Hero Member
    • Vis profil
    • Info om Podbike
« Svar #19 på: tirsdag 08. mai 2018, klokken 11:40 »
Vi har akkurat lagt ut en video av første prøvetur i Stavanger sentrum:

Det blir også mulighet til å test Podbike T0 på sykkelkonferansen om fire uker:
https://syklistene.no/aktuelt/fremtiden-kommer-til-den-nasjonale-sykkelkonferansen/

« Siste redigering: onsdag 09. mai 2018, klokken 08:01 av PerBear »
Sandnes, Norway.
Inventor of Podbike.

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: torsdag 10. mai 2018, klokken 10:12 »
Genialt produkt, og når det på toppen av det hele ser så bra ut må dette bli en suksess.

Til dem som ikke har prøvt en Podbike kan den beskrives som en mini sportsbil. Meget god komfort med 4 hjuls uavhengig fjøring, og perfekt sittestilling. Er faktisk et reelt alternativ til elbil til både barnehagetransporten og dagligvarehandelen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

HalvorV

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: onsdag 30. mai 2018, klokken 23:45 »
Podbike er spennende, uten tvil.
Men tre av argumentene under er rent sludder.

Tyveri, har du blitt frastjålet to dyre elsykler på ett år burde du se på rutinene dine for låsing, evt hvilket selskap du vanker i.
Sete, finn ett som passer din skrukk. Fjas om fare for kronjuveler... har du kronjuveler i klem når du sykler ville jeg sjekket meg hos fastlege, da er det noe galt med anatomien.
Høyde, kanskje det største ankepunktet mot "liggesykler" generelt. På en vanlig sykkel har en er helt annet overblikk og synlighet. Er du ofte utsatt for velt så ville jeg vurdert å sykle edru innimellom.

Men ja sitte skjermet på de sureste dagene kunne jo fristet på 4-5 av de verste dagene i Stavanger.
Men da tipper jeg kuppelen på Podbiken er så skitten/oppripet av en lang høst at du ikke ser 3m fremfor deg.

;)

- Vått og kaldt  ( Krever dyrt og egnet antrekk )
- Ekstremt utsatt for tyveri  ( frastjålet 2 dyre elsykler bare i 2017 )
- Ubehagelig sete ( Komisk gange etter sykkeltur, samt fare for kronjuvelene )
- Høy og utsatt sittestilling ( Langt ned til bakken og fare for asfalteksem )
Audi e-tron quattro Reservert
TMX 75 Bestilt - Kansellert

hanche

• Sr. Member
    • Vis profil
    • Jobber på NTNU
« Svar #22 på: torsdag 31. mai 2018, klokken 10:26 »
Dette begynner vel å bli noe off topic, men jeg kunne ikke dy meg for å svare på denne:

Høyde, kanskje det største ankepunktet mot "liggesykler" generelt. På en vanlig sykkel har en er helt annet overblikk og synlighet.

Ikke alle liggesykler er basert på at du sitter med rompa fem centimeter over asfalten. På denne her, for eksempel, sitter du høyt, du er godt synlig, og min opplevelse av overblikk er i hvert fall mye bedre enn på en konvensjonell sykkel: På sistnevnte blir det fort til at man stirrer ned i bakken noen meter foran sykkelen, mens sittestillingen på liggesykkel naturlig fører til at man ser rett fram og får med seg trafikkbildet mye bedre.

For å bedre synligheten bakfra trer jeg en gul refleksvest over setet. Jeg tror også de fleste biler gir større avstand til en liggesykkel, kanskje fordi de ikke riktig skjønner hva dette er for noe rart, så de tar en ekstra bue utenom.
Trondheim; Kia Soul EV 2016 (svart/rød).

Silkefot

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #23 på: tirsdag 05. juni 2018, klokken 15:02 »
Noen som vet antatt leveringstid for masseproduserte Podbikes? Forhåndsbestiller gjerne men skulle også gjerne hatt en dato (helst ikke av Tesla type) å forholde meg til
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Eide en Saxo i 10 år
Model X #1122

PerBear

• Hero Member
    • Vis profil
    • Info om Podbike
« Svar #24 på: tirsdag 18. september 2018, klokken 12:14 »
Noen som vet antatt leveringstid for masseproduserte Podbikes? Forhåndsbestiller gjerne men skulle også gjerne hatt en dato (helst ikke av Tesla type) å forholde meg til
Vi skulle gjerne gitt deg en leveringsdato men vi mangler risikovillig kapital. Det eneste vi kan si er at vi kan levere sykler innen 12-18 mnd når vi har det.
Sandnes, Norway.
Inventor of Podbike.

PerBear

• Hero Member
    • Vis profil
    • Info om Podbike
« Svar #25 på: tirsdag 18. september 2018, klokken 12:28 »
Dette begynner vel å bli noe off topic, men jeg kunne ikke dy meg for å svare på denne:

Høyde, kanskje det største ankepunktet mot "liggesykler" generelt. På en vanlig sykkel har en er helt annet overblikk og synlighet.
Ikke alle liggesykler er basert på at du sitter med rompa fem centimeter over asfalten. På denne her, for eksempel, sitter du høyt, du er godt synlig, og min opplevelse av overblikk er i hvert fall mye bedre enn på en konvensjonell sykkel: På sistnevnte blir det fort til at man stirrer ned i bakken noen meter foran sykkelen, mens sittestillingen på liggesykkel naturlig fører til at man ser rett fram og får med seg trafikkbildet mye bedre.

Vår sykkel er 115 cm, dvs. høyere enn en vanlig velomobil og like høy som Tesla Roadster samt barn i 8-10 års-alderen på vanlig sykkel. Her er litt mer sykkeldata: http://www.dot.state.mn.us/bike/pdfs/manual/Chapter3.pdf

Her er høyden på sportsbiler sammenlignet med Podbike velomobil:

Sandnes, Norway.
Inventor of Podbike.