Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring av TMX

Startet av satheesh.net, onsdag 25. november 2015, klokken 09:38

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: Håkons Xadventure på søndag 07. august 2016, klokken 12:13
Tilbud fra
Tryg: 14.700 /30.000km
Tide: 10.400 /28.000km

Egenandel er 2.000 lavere hos Tryg.

Dette skal være de beste forsikringene fra begge to. Tror jeg må se veldig nærme på vilkårene for å se om Tryg er verdt 4.300 kr ekstra i året.

Dette er med maks bonus

Hvis dere har egen bedrift så kan dere melde dere inn i Bedriftsforbundet. Der kan dere få forsikring direkte (de bruker Protector). Her fikk jeg fri kilometer for 11.000.

Øggen

Må legge til dei 4K det kosta for medlemsskapet da
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Ellemelle

Sitat fra: Leafy på søndag 07. august 2016, klokken 00:30
Edit: Fulgte oppskriften ovenfor og sjekket Gjensidige sin nettside. Fikk pris på 6.530 for 20K km og egenandel på 8K.
Ser ut som om Gjensidige har skrudd opp prisene nå.  Får 11 000 med samme valg, og full bonus.

Nasatech


Mr.TMX

Hva endte folket opp med av forsikringssum?
Fikk Bil+ hos Gjensidige for 8750,-
20000km, 12000kr i egenandel (men 8000 siden Teknaavtalen dekker 4000). 90D 6s.
Sjekket Tide også og ca det samme.


Sent from my iPhone using Tapatalk

smarti

#20
Modell 90D 6s. Kr 8.584 hos if (16000 km, kr 12.000 i egenandel og 75% bonus). Har da fått kr 1.471 i fordelsrabatt siden jeg har flere forsikringer hos if.

Håkons Xadventure

Gikk først for Tide, men da jeg fikk denne e-posten:
Sitat
Hei!

For å få totalrabatten og at jeg setter i gang forsikringen på Teslaen slik at du får faktura, kan jeg bare overføre Mini og slenge med en billig ulykke slika at vi får beholdt prisene?
Vi kan snakke om alt du har av skadeforsikringer i neste uke om du ønsker det?
5 dager etter jeg hadde fått bilen fikk jeg litt hetta. Ringte de opp og fikk beskjed om at jeg måtte ta med flere forsikringer enn den vi hadde diskutert for å kunne få bilforsikringen fordi de hadde fått beskjed om at de ikke lenger kunne forsikre bare biler. Så finner da ut at om jeg hadde vraka bilen så hadde jeg sittet med skjegget i postkassa.

Nedless to say: Ringte opp Tryg og fikk forsikra bilen fra det sekundet og sendte e-post til Tide at dette var jeg ikke med på og droppa de. Har helt hjerteklapp i forhold til at jeg har kjørt rundt i en bil til millionen uten riktig forsikring.

Forsikringen til Tryg er litt dyrere: 14.700 for 30.000km men da er den ihverfall forsikret slik den skal med full kasko!
Tesla X90D (venter)

eha

Sitat fra: Håkons Xadventure på torsdag 01. september 2016, klokken 13:31
Nedless to say: Ringte opp Tryg og fikk forsikra bilen fra det sekundet og sendte e-post til Tide at dette var jeg ikke med på og droppa de. Har helt hjerteklapp i forhold til at jeg har kjørt rundt i en bil til millionen uten riktig forsikring.

Oi oi! Ikke bra! De fleste forsikringselskaper er veldig klare på det når de sier at "nå" er bilen forsikret, nettopp for å unngå ting som dette. En ting er bilen til en million, men du har vel også ulovlig kjørt rundt uten ansvarsforsikring med fare for potensiell økonomisk ruin dersom du i en alvorlig hendelse får tildelt skyld.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øyvind.h

Tesla får vel ikke registrert bilen før den er forsikret? I 2013 fikk de ikke engang registrert bilen om ikke forsikringsselskapet hadde brukt riktig merkekode i forsikringen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

eha

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. september 2016, klokken 14:31
Tesla får vel ikke registrert bilen før den er forsikret? I 2013 fikk de ikke engang registrert bilen om ikke forsikringsselskapet hadde brukt riktig merkekode i forsikringen.

Det er bare ansvarsforsikring som er påbudt, vel?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert


Håkons Xadventure

Sitat fra: eha på torsdag 01. september 2016, klokken 14:28

Oi oi! Ikke bra! De fleste forsikringselskaper er veldig klare på det når de sier at "nå" er bilen forsikret, nettopp for å unngå ting som dette. En ting er bilen til en million, men du har vel også ulovlig kjørt rundt uten ansvarsforsikring med fare for potensiell økonomisk ruin dersom du i en alvorlig hendelse får tildelt skyld.

De hadde satt en garanti på bilen som er et krav for å få registrert bilen, men slik jeg forsto den garantien så er det kun ansvarsforsikringsdelen eller noe veldig basic. Synes det blir litt skummelt når en slik beskjed kommer 2 uker etter jeg godtok forsikringstilbudet og 5 dager etter jeg mottok bilen. Vel, siden et forsikringsselskap skal være et trygghetselement og dette ikke var veldig betryggende, så var det smal avgjørelse for meg å bytte selskap som er noen kroner dyrere, men dertil mye tryggere.
Tesla X90D (venter)

eha

Sitat fra: Håkons Xadventure på torsdag 01. september 2016, klokken 15:30
De hadde satt en garanti på bilen som er et krav for å få registrert bilen, men slik jeg forsto den garantien så er det kun ansvarsforsikringsdelen eller noe veldig basic. Synes det blir litt skummelt når en slik beskjed kommer 2 uker etter jeg godtok forsikringstilbudet og 5 dager etter jeg mottok bilen. Vel, siden et forsikringsselskap skal være et trygghetselement og dette ikke var veldig betryggende, så var det smal avgjørelse for meg å bytte selskap som er noen kroner dyrere, men dertil mye tryggere.

Helt klart. Enig i avgjørelsen din.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Theyoytoy

X75D med fri km og 6 tusen egenandel ca 6600 i året.

Får bilen i andre del av oktober
S85 2014
S90D 2016
X90D 2016 ( vente X)
X75D(levering i okt, noen som vil kjøpe?)

MarcelNie

Sitat fra: Theyoytoy på onsdag 07. september 2016, klokken 13:06
X75D med fri km og 6 tusen egenandel ca 6600 i året.

Får bilen i andre del av oktober

Hos hvilket selskap har du fått dette tilbudet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA