Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke lading med nettkabel

Startet av ArJo, søndag 01. november 2015, klokken 23:11

« forrige - neste »

ArJo

Hei.
Think'en har nå gått fint i 9 mnd og ca 4000km men nå sluttet den plutselig å lade.
Ingen feilmelding i displayet.  Den lot seg starte å kjøre med nettkabelen tilkoblet. Sjekket i dag og fant at det har vært varmgang i sikringsholderen for 15A sikringen på nettinngangen på Interface boksen. Her var det brudd. Siden delebilen står 3 mil unna forsøkte jeg det jeg hadde, en 20A glass sikring. Den gikk med en gang.

Kan det være at laderen kan være gått? Hvordan oppfører laderen seg når den går i stykker? Har noen erfaring med at laderen da ryker inntaks sikringen?
Grå Think 2002, delebil rød Think 2001, Bjørndal, Oslo

ArJo

Hei.

Har nå fått reparert og ordnet sikringsholderen fra delebilen. Den var også rimelig sprø etter mange år med mye varme. Epoxy gjorde susen. Desverre var sikringen fra delebilen også defekt, så det ble et nytt forsøk med en 20A glass-sikring. Nå fungerer det igjen og bilen lader. :D

Bestiller ny sikring på Elfa.

Anbefaler alle å sjekke koblinger og kabelsko i Interface boksen. I begge bilene mine var det løse kabelsko og dårlig kontakt med varmgang.
Grå Think 2002, delebil rød Think 2001, Bjørndal, Oslo

elektrolux

Vi pleier å forbikoble hele sikringen.  Du lader jo fra en 16A kurs og da er neste sikring ikke langt unna.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

EL-Erik

Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. november 2015, klokken 12:46
Vi pleier å forbikoble hele sikringen.  Du lader jo fra en 16A kurs og da er neste sikring ikke langt unna.
Det var allerede gjort på min, ble rimelig paff da jeg åpnet boksen og så at sikringsholderen var tom og ingen kabler tilkoblet... :)
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA