Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DIY - tråden

Startet av Muffinman, lørdag 19. september 2015, klokken 16:23

« forrige - neste »

Thor2014

Om det er eneste løsning ville jeg lagt nøkkelen i en av disse posene som hindrer at bilen ser den, event ta ut batteriet

torav

Det holder med litt sølvpapir rundt nøkkelen.
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

OhmPaPa

Takk! Da skal jeg teste sølvpapir neste tur.  :+1:

kamuflars86

Noen som har forsøkt å sette inn sterkere ryggelys på model S ? Er vanskelig å se i mørket med ryggekamerat  ::)

Hodetelefoner

Sett inn noe IR i refleksene istedenfor. Skal finne link til lampene

Hodetelefoner

Får kjøpt de flere steder. Bytt ut med IR leds.  Lys opp uten at folk ser det

www.ledin.us/red-lens-rear-bumper-reflector-led-tail-stop-brake-light-for-2012-tesla-model-s.html

kamuflars86

Nice, skal teste ut! Har du erfaring med disse ?

alda

Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 21. november 2018, klokken 14:45
Får kjøpt de flere steder. Bytt ut med IR leds.  Lys opp uten at folk ser det

www.ledin.us/red-lens-rear-bumper-reflector-led-tail-stop-brake-light-for-2012-tesla-model-s.html

Ebay is Your friend... Hittade samma grejen där för ca. 250 kroner mindre, och med fri frakt:
https://www.ebay.com/itm/Red-Lens-Rear-Bumper-Reflector-LED-Tail-Stop-Brake-Light-For-2012-Tesla-Model-S/131438084505?fits=Year%3A2012%7CMake%3ATesla&epid=2242661748&hash=item1e9a520199:g:EQ8AAOSwm~daVdmW:rk:1:pf:0
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

kamuflars86

Mon tro om installasjonen er krevende..  ??? 

Muffinman

Sitat fra: kamuflars86 på torsdag 22. november 2018, klokken 17:18
Mon tro om installasjonen er krevende..  ???
Tipper middels+. Lurt å bestille før alt skal fortolles inn uansett.

Motorwatt

2018 S75D:


This part is not compatible with 2018 Tesla S 75D Sedan 4-Door ELECTRIC.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Er ikke ofte jeg har sjangsen til å "skryte" i DIYtråden :D Derfor vil jeg fortelle om Tesla-TeslaCam.
Man kjøper en sandisk på 16GB som man betaler under en 100lapp for. Putter den i PC sin og oppretter en mappe med navn ; TeslaCam. Så setter man denne mellom setene (usb), og det kommer et bilde av et ikon oppe på skjermen. Når det lyser rødt tar man opp, og man kan skru det av med å "tappe" på ikonet. Kameraet tar opp mange små filmer etter hverandre, og overskriver de første igjen(regner jeg med). Har akkurat kommet hjem fra "jomfruturen" og er veldig fornøyd med kvaliteten mtp at dette er "gratis". Syntes det var godt bilde selv om det var mørkt. I morgen skal jeg prøve det på dagen.
Tror bilen må være produsert etter august 2017 for at det skal virke. Har man eldre bil så bare kjøp Black-view som garantert er bedre.
Anbefales å prøve siden det var så lett og kjekt. Takk Tesla :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Dette er vel ikke akkurat DIY, JorEl?  :D

Men her har du et lite tips til: Hvis du opplever noe du gjerne vil spare, trykker du på ikonet. Da vil den lagre de ti siste minuttene, og sette filen til Read Only slik at den ikke blir overskrevet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:26
Dette er vel ikke akkurat DIY, JorEl?  :D

Men her har du et lite tips til: Hvis du opplever noe du gjerne vil spare, trykker du på ikonet. Da vil den lagre de ti siste minuttene, og sette filen til Read Only slik at den ikke blir overskrevet.
I min verden er dette absolutt DIY  ;D
Takk for tipset Motorwatt. Har lurt litt på hva jeg gjør når jeg trykker på ikonet. Eh... når jeg trykker helt selv, mener jeg :)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Torkor

Hei. Jeg sliter fælt med å finne en lakkstift til utbedring av små steinsprut. Har vært hos TESLA Skøyen, men fikk beskjed om at de ikke har eller kommer til å få inn nye. Kan alltids be et lakkverksted blande for meg, men lirer på om noen har funnet en nettbutikk el som har lakkstift til TS? 2018 Midnight silver.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA