Skrevet av Emne: DIY - tråden  (Lest 59369 ganger)

alda

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 547
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #75 på: torsdag 30. november 2017, klokken 09:09 »
Lakkpenn fra tesla? De har riktig farge.
Perfekt, tack för info.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Deep blue metallic
-Sorte Next Gen-seter, sort alcantaratak
-19" sommer og vinter

Elbil fundamentalist

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 864
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #76 på: torsdag 28. desember 2017, klokken 01:32 »
Reparere dørhåndtak (dersom du er utenfor garanti)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡  Bosted Oslo
Bestilt Model S75D 6 okt '17 forventet levering sent des '17

spirrevipp

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 602
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #77 på: fredag 05. januar 2018, klokken 21:16 »
Var innom Tesla i dag og fikk bestilt HEPA filter til Model X, blir stas!  :+1:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Powerflux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1125
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #78 på: fredag 05. januar 2018, klokken 23:35 »
Var innom Tesla i dag og fikk bestilt HEPA filter til Model X, blir stas!  :+1:
Lager du en How To video da og legger ut her :+1:
Japan Leaf, levert juni 2013.
103500 km. Alle barer inntakt.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
24000 km.

Hodetelefoner

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 903
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #79 på: lørdag 10. februar 2018, klokken 18:11 »
Legg ut her. Så den kan miste bildene etter noen måneder... Hadde trengt noen av bildene i denne tråden i dag :P

spirrevipp

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 602
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #80 på: fredag 16. februar 2018, klokken 16:53 »
Da ble det ikke noe HEPA DIY på meg... Tesla monterte det på goodwill!  :D :+1:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

kthoring

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #81 på: søndag 18. februar 2018, klokken 17:25 »
Da ble det ikke noe HEPA DIY på meg... Tesla monterte det på goodwill!  :D :+1:
Hva kostet herligheten?

spirrevipp

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 602
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #82 på: søndag 18. februar 2018, klokken 17:59 »
Selve filteret kostet kr 2163,-
Hadde de tatt betalt for montering hadde det kanskje blitt rundt 500,- eller noe slikt i tillegg. Litt usikker på om de servicesenterene hvor det er mest pågang ville gjort jobben dog.

Opprinnelig avtale var at de også skulle aktivere tilhørende software, men det fikk jeg en kontra på (de tilbyr ikke lenger retrofit av HEPA). Tror det er best å be om å få kjøpe filter, og ikke spør om å få ettermontert HEPA, da kommer det kanskje opp i systemet at det ikke tilbys lengre... Så kan man evt. forhøre seg når filteret er kommet om de kan gjøre jobben med å montere det ifbm annen serviceavtale, hvis man ikke bare gjør det selv.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

SH aka F_P

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 108
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #83 på: lørdag 03. mars 2018, klokken 12:21 »
HEPA how to uten bilder ;)

Verktøy
10mm koppnøkkel og tilhørende skralle

  • Ta av dekslene rundt frunkbaljen, 4 stk, disse er kun klipset
  • Bøy ut filten/stoffet ved lysene i forkant slik at du kan koble disse fra
  • Ta ut filten fra funkbaljen
  • Skru ut alle boltene som åpenbarer seg
  • Løft ut hele baljen
  • Filterrammen til HEPA filteret åpenbarer seg nå. Den står bak baljen du nettopp tok ut
  • For å gjøre det noe enklere kan du løfte ut rammen, men på TMS må du da løfte vekk kanalen som går inn på toppen. På TMX er det ikke slik
  • Sett inn filter
  • Reverser, og monter inn alt

Totalt bør dette være mulig for en med 10 tommeltotter å gjøre på 30-45 minutter
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

o.b.lix

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1938
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #84 på: søndag 04. mars 2018, klokken 13:40 »
Det er (I alle fall på X) 20 skruer som skal skrues opp og igjen. Sparer noe tid med skrumaskin.
2018 Tesla model 3 - Bestilt 31/3-2016 Avbestilt
2017 Tesla model X 90D - med Ap2.0 Ap0.2
2015 Tesla model S 85D - med Ap1.0 Solgt
2014 Leaf Acenta

Muffinman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 10844
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #85 på: mandag 14. mai 2018, klokken 13:59 »
2013 P85
2015 85D

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
 - George Carlin

Praktisk anlagt? Bruk eller bidra til DIY-tråden: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23803.0.html

Stig O

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 760
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #86 på: mandag 04. juni 2018, klokken 19:29 »
Noen som skal montere Unplugged Performance frontfanger som har tenkt og gjøre det selv? Hadde vært fint med en DIY tråd på dette. Er det noen som monterte i fjor, som kan sende meg en PM?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis PPS (helpolert)9.0/9.5-21 med Micheline 245/35-21 og 265/35-21

Bilder
Instagram / stigtronvold

BMW850

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1887
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #87 på: tirsdag 10. juli 2018, klokken 11:11 »
Stig O: De monterte den på QCF Lysaker i februar. Ser du har montert din nå, gjort det selv? Min har siden montering vært løs på pass.siden og bare blitt verre. Festet som holder sammen skjermbue og front var ødelagt. Isteden for å avtale tid og bruke en dag på Lysaker hadde det vært greit å gjøre dette selv. Er det en kurant jobb?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader. Alt uten barneseter og ekstra alarm.
Levert 30.04.2014

Stig O

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 760
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #88 på: torsdag 12. juli 2018, klokken 16:03 »
I dag har jeg endelig fått ting på plass. Det funket med hårføner for og rette opp feil vinkel i sammenføyningen på venstre side. Tok av innerskjerm og satte i en ekstra skrue på midten. Endelig fornøyd med monteringen. Da er det bare og krysse fingrene for at ting holder seg på plass. Hvis noen skal montere selv, og ønsker tips, kan dere ringe meg på 41328684, Stig Tronvold
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis PPS (helpolert)9.0/9.5-21 med Micheline 245/35-21 og 265/35-21

Bilder
Instagram / stigtronvold

Powerflux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1125
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #89 på: torsdag 27. september 2018, klokken 22:25 »
Et par spørsmål om lufting av bremser på Model S!

Er det noen som har Tesla sin prosedyre for dette tilgjengelig?
Jeg har en Motive Pressure Bleeder og på alle andre biler jeg har brukt denne har prosedyren vært å begynne med hjulet lengst unna, altså høyre bak--venstre bak--høyre foran og til slutt venstre foran. Trykk på tanken rundt 15 PSI!
Så leste jeg at Tesla anbefaler en helt annen rekkefølge, venstre foran--høyre foran--høyre bak--venstre bak og hele 30 PSI trykk på tanken!
Kan så høyt trykk virkelig stemme?

Bilen nærmer seg 2-1/2 år og har litt lavpedal som er litt svampete. Kan like godt bytte væske når jeg likevel skal ta en liten smøreservice på kaliperene :+1:
Japan Leaf, levert juni 2013.
103500 km. Alle barer inntakt.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
24000 km.