Skrevet av Emne: DIY - tråden  (Lest 55918 ganger)

Muffinman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 10733
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #30 på: fredag 06. januar 2017, klokken 20:39 »
Nope, fremdeles ikke lovlig i EU. Lykta mangler nivellering.
2013 P85
2015 85D

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
 - George Carlin

Praktisk anlagt? Bruk eller bidra til DIY-tråden: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23803.0.html

DaTwister

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 126
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #31 på: lørdag 07. januar 2017, klokken 17:37 »
Hvor fikk du tak i Volvo FM dyser?

Lynet

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2749
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #32 på: lørdag 07. januar 2017, klokken 18:14 »
Hvor fikk du tak i Volvo FM dyser?

Hos Wist last og buss som forhandler Volvo.
Trondheim:
Nissan Leaf 2011 modell, 55 000km
Tesla P85 2014, 55 000km
201 000 km med elbil siden 2004 :-)

petersv

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3941
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #33 på: søndag 08. januar 2017, klokken 08:31 »
Bilder av det monter,  ev en video i aksjon?

lunitiks

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2861
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #34 på: søndag 08. januar 2017, klokken 08:59 »
19 tilfeller av brudd på trådregel nr 4 nå - inkl dette innlegget.

Sitat
INGEN diskusjon i denne tråden! Bruk en av de eksisterende trådene som sannsynligvis eksisterer om prosjektet, eller opprett en ny. Denne tråden skal være et oppslagsverk som er lett å finne frem i. Jeg vil be mod om å slette innlegg som ikke passer her! Linker til diskusjon er imidlertid bra.

På tide å be @moderator om å flytte diskusjonen over i en dedikert diskusjonstråd for @nortrahof sin DIY?
« Siste redigering: søndag 08. januar 2017, klokken 09:01 av lunitiks »
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kvark

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 229
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #35 på: søndag 08. januar 2017, klokken 10:55 »
19 tilfeller av brudd på trådregel nr 4 nå - inkl dette innlegget.

Sitat
INGEN diskusjon i denne tråden! Bruk en av de eksisterende trådene som sannsynligvis eksisterer om prosjektet, eller opprett en ny. Denne tråden skal være et oppslagsverk som er lett å finne frem i. Jeg vil be mod om å slette innlegg som ikke passer her! Linker til diskusjon er imidlertid bra.

På tide å be @moderator om å flytte diskusjonen over i en dedikert diskusjonstråd for @nortrahof sin DIY?

Jeg refererer til post #8 av meg i denne tråden. Det kommer aldri til å bli lett å finne frem i dette "oppslagsverket" så lenge alle prosjekter skal postes i sin helhet i samme tråd.

Separate tråder per prosjekt, hvor det kan diskuteres, i tillegg til en tråd som lister alle de individuelle trådene. Det er eneste måten å gjøre dette oversiktlig.
S85D

DaTwister

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 126
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #36 på: mandag 09. januar 2017, klokken 02:37 »
Har vel ikke noe serie nummer Lynet? De har ikke noe butikk i nærheten her, og ikke noe nettbutikk.

Siggen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 330
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #37 på: mandag 09. januar 2017, klokken 16:51 »
Har vel ikke noe serie nummer Lynet? De har ikke noe butikk i nærheten her, og ikke noe nettbutikk.

Da har du gjerne en Nordic Last & Buss, Trucknor eller Volmax i nærheten. Spør du etter delelageret så vet dem hva du snakker om.

http://www.volvotrucks.no/no-no/dealer-locator.html

Eventuelt en lastebilpåbygger

Thor2014

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1269
  • P85D
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #38 på: tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:25 »
Jeg bruker BEGGE de originale spylerdysene. Den arm-monterte kommer i tillegg.
- Ellers hadde men ikke trengt et ekstra T-stykke dersom kun en av de originale dysene var i bruk og den arm-monterte erstattet den andre (som er utkoblet).
Min 2015 klarer ikke åpne tilbakeslagsventilen i T stykket hvis jeg ikke klemmer sammen slangen til den venstre dysen.
Blir skikkelig bra trykk i den venstre dysen siden den ikke åpner.
Skal prøve med ett vanlig T stykke.

DaTwister

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 126
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #39 på: onsdag 01. februar 2017, klokken 01:10 »
Jeg tror jeg opplever det samme. Tenkte å prøve med tynnere slange, for å se om trykket øker litt.

nortrahof

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 656
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #40 på: tirsdag 28. februar 2017, klokken 11:48 »
- Ser det er noen som har kommentert vanskeligheter med å få nok spylervæske til armdysen...
Kommer det lite vann på armdysen, kan T-stykket være feil innkoblet? - Tilførselen skal være på "stammen" av T-en. Kobles armdysen til "stammen", vil det komme lite vann da "check-ventilen" sperrer.

Meningen med denne modifikasjonen var å beholde alt mest mulig originalt på bilen. Armdysen og denne plassering var å få spylervæske til der de originale dysene ikke dekket. Da er det kun "litt spylervæske" som mangler på visse områder. Det holder med noen dråper og ikke "full sprut"! - Da kan man "stjele fra systemet" - ellers må man sikkert skifte pumpe og den originale tanken vil også bli for liten? Det er fortsatt de originale dysene som får mest vann!
Armdysen dekker kun de områdene av frontruten der de originale dysene ikke dekker. Det er heller ikke nødvendig å bruke mer væske - bare "omfordele" væsken jevnt over frontruten (og ikke dusje bilen som kjører bak).

Som sagt har jeg kjørt med denne modifikasjon i ca. ett år uten å ha justert - og faktisk glemt at TMS har dårlig vindusspylersystem.

- Selvfølgelig kan det finnes andre/bedre metoder - men dette funker for meg.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Lynet

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2749
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #41 på: tirsdag 28. februar 2017, klokken 15:55 »
Har vel ikke noe serie nummer Lynet? De har ikke noe butikk i nærheten her, og ikke noe nettbutikk.

VO 1606839
Trondheim:
Nissan Leaf 2011 modell, 55 000km
Tesla P85 2014, 55 000km
201 000 km med elbil siden 2004 :-)

MrBacardi

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 811
  • Bekkestua, Akershus
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #42 på: lørdag 01. april 2017, klokken 15:58 »
For å fikse at setebeltfestet på framsetene dunker borti bunnen av setet fra tid til annen, så monterte jeg en liten filtbit (fra biltema) på hvert av festene. Dermed blir det plast mot filt, istedet for plast mot plast her, og lyden er dermed borte  :+1:

Golfen vi hadde før hadde samme patent, men da fulgte altså filtbiten med bilen :)
Test mine Android-apps:  Ladestasjon / TypicalCalc
Jeg har koblet Teslaen til slack

2019 Model 3 55D(?) - Reservert juni 2016
2017 Leaf Tekna 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Somni

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 262
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #43 på: torsdag 10. august 2017, klokken 13:23 »
Er det noen som har et tips til ettermontering av tåkelys på en facelift levert uten, men med et tomt skall? Ligger det ledninger bak? Regner med det må programeres fra DS, men har mest lyst på retningslyset de bruker i USA. Om det er lov i Norge bryr jeg meg ikke så veldig mye om.

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Hodetelefoner

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 867
    • Vis profil
Sv: DIY - tråden
« Svar #44 på: torsdag 10. august 2017, klokken 15:40 »
Kunne tenkt meg å "fjerne" kabelen til tåkelyset selv. Kun ha stripene.
Noen har vel et skjema?