Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av ThomasEL, tirsdag 15. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

leafnor

Sitat fra: leafnor på lørdag 04. november 2017, klokken 09:50
Verdier, forrige "måling" i ()

Spenning:391,88V (392,75V)
GIDS: 229 (226)
SOC: 94,6% (94,4%)
SOH: 82 (82)
Hx 67,08  (66,10)
Ahr 54,30 (53,90)
QC 113 (107), 3898 (3823) L1/L2
125.646 (123.263) km
Spenning:390,42 [391,88V (392,75V)]
GIDS: 218 [229 (226)]
SOC: 89,2% [94,6% (94,4%)]
SOH:83 [82 (82)]
Hx 67,94 [67,08  (66,10)]
Ahr 54,64 [54,30 (53,90)]
QC 129  [113 (107)], 4221 [3898 (3823)] L1/L2
132.055 [125.646 (123.263)] km

Vært kaldt og forbruket vært på godt over 2 kWt/mil. Det har økt SOH. Når det blir vår en gang snart så tenker jeg SOH vil falle til ned mot 78 en gang i mai/juni.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

jsher

2013 Leaf
72686 km
AHr 55,832
SOH 85,11%
Hx 69,30%
GIDS 234
417 QC.
2109 L1/L2

Lader stort sett alltid 100%.
Hurtiglader på alle turer hvor jeg kjører ned til 20%

Ikke mistet noen bars i displayet enda


Powerflux

2013, Gen 1
106000 km
AHr 56,51
SOH 86%
Hx 72,67%
113 QC.
4584 L1/L2

Alle barer inntakt.
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

tomrh

Dere over med 2013-mod er der jeg var i fjor på denne tida mens nå er jeg ca på Leafnors nivå.

2012-mod
Odo 145.210 km
Ahr 54,34
SOH 82%
Hx 67,19%
348 QCs
5411 L1/L2

Mistet en bar v/119.000 km
Gj.sn. forbruk var i februar 0,191 kWh/km (tall fra you+nissan kjørehistorikk).
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

lifern

Kjørt pr i dag 183642 km.
Fortsatt 11 barer.
Ahr 53,34
Soh 82,56
Hx 75,14
SVART EUROLEAF 2013

LeafSwe

3P+
3SR+

lifern

SVART EUROLEAF 2013

leafnor

Nå begynner det å bli varmere i være her også, så tok ut LeafSpy verdirer i dag.

Spenning: 392V
GIDS: 218
SOC: 90,1%
SOH:83
Hx 67,64
Ahr 54,51
QC 133   4299 L1/L2
134.665 km

Ser den sjelden lader over 220 GIDS på maks. Og SOC er gjerne av og til under 90% når ferdigladet.
Erfaring er den at når det blir varmere ut over våren, synker SOH men den lader til høyere SOC etter hvert.
Ut fra observasjoner tror jeg SOH sånn rundt midtsommer er 83 x 90/94 = 79.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

lifern

Da forsvant bar nr 2.
Etter 188395 km.
Ca 38000 km mellom 1og 2.
SVART EUROLEAF 2013

leafnor

Sitat fra: leafnor på lørdag 14. april 2018, klokken 20:43
Nå begynner det å bli varmere i være her også, så tok ut LeafSpy verdirer i dag.

Spenning: 392V
GIDS: 218
SOC: 90,1%
SOH:83
Hx 67,64
Ahr 54,51
QC 133   4299 L1/L2
134.665 km

Ser den sjelden lader over 220 GIDS på maks. Og SOC er gjerne av og til under 90% når ferdigladet.
Erfaring er den at når det blir varmere ut over våren, synker SOH men den lader til høyere SOC etter hvert.
Ut fra observasjoner tror jeg SOH sånn rundt midtsommer er 83 x 90/94 = 79.
I dag SOH 81, og Hx som virker å følge kvadratroten av SOH er 66,06.
Kommer Hx under 65,5 vil jeg nok se SOH på 80 ganske snart.
Batteriet holder mellom 13-16 grader.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Nilsern

#655
Har nettopp fått meg Leaf Spy. Vet ikke hva alt betyr, men her er avleste verdier.
Leaf 2013 med VP. Har hatt bilen siden den var ny. Norsk bil.
102140 km
SOH 91%
AHR 59.7
HX 91.14
37 QCS
2280 L1/L2
84% GIDS (236)
SOC 89-96 (varierende)
389 V
18.3 KwH

Lader hjemme og på jobb, stort sett til 100%. Alle barer inntakt.

Powerflux

Og der forsvant første baren gitt :-X
Det holdt til 110.250 km!!

Spenning: 391,5V
GIDS: 221
SOC: 89,7%
SOH:84
Hx 69,95
Ahr 55,44
QC 114   4705 L1/L2
110.250 km.

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

N-L

Lademønster? :-)

Sitat fra: Powerflux på onsdag 09. mai 2018, klokken 07:55
Og der forsvant første baren gitt :-X
Det holdt til 110.250 km!!

Spenning: 391,5V
GIDS: 221
SOC: 89,7%
SOH:84
Hx 69,95
Ahr 55,44
QC 114   4705 L1/L2
110.250 km.
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

tomrh

Jeg er etterhvert blitt ganske overbevist av denne tråden om at klima trumfer lademønster så det holder. Eneste måte å bevare batteriet bedre er å flytte til Tromsø. Dette gjelder enda mer for 30 og 40 kWh batterier.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Powerflux

Sitat fra: N-L på onsdag 09. mai 2018, klokken 08:04
Lademønster? :-)

Sitat fra: Powerflux på onsdag 09. mai 2018, klokken 07:55
Og der forsvant første baren gitt :-X
Det holdt til 110.250 km!!

Spenning: 391,5V
GIDS: 221
SOC: 89,7%
SOH:84
Hx 69,95
Ahr 55,44
QC 114   4705 L1/L2
110.250 km.

De første 3 årene 70% til 100% lading--30% til 80% lading.
De siste 2 årene 30% til 100% lading--70% til 80% lading.

Aldri stått fulladet over tid!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA