Skrevet av Emne: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater  (Lest 49707 ganger)

Glan

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 40
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #525 på: torsdag 31. august 2017, klokken 11:48 »
Har du brukt mye hurtiglading?
Ladet til 80 eller 100% hjemme?
Bare litt intresert i hvordan batteriet har blitt behandlet for å holde seg såpass

Kamelkongen

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #526 på: torsdag 31. august 2017, klokken 11:59 »
Hei, har nå kjørt 99000 med min 2013 modell Tekna. Kjører ca 15 mil hver dag og lader stor sett 100% 2 ganger i døgnet.
96 % SOC. Hvordan ligger jeg an?

lifern

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 386
  • SVART EUROLEAF 2013
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #527 på: torsdag 31. august 2017, klokken 13:08 »
Lader til 100 %hver natt.
Blir også mye lading mellom 75 og 100%.
Har Aldri kjørt til skilpadda dukker opp.
Mistet baren på 82 Soh.
Da hadde jeg kjørt over 150000 km.
« Siste redigering: torsdag 31. august 2017, klokken 13:11 av lifern »
SVART EUROLEAF 2013

leafnor

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1341
  • Høst av teori i praksis.
    • Vis profil
    • Nordsol
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #528 på: torsdag 31. august 2017, klokken 17:04 »
Kamelkongen, du ligger an som majoriteten av de som har kjørt 100.000. Dvs, normalt nivå.
Leaf 2012/Aug 121.000 km
Solvarmepanel på hustaket. (Vakumrør)
Solceller på hustaket.
2014 Mitsubishi Outlander PHEV
1972 Toyota Corolla KE20
1942 Ariel 350 WN/G

Trond.Strom

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 520
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #529 på: tirsdag 05. september 2017, klokken 15:30 »
Kamelkongen SOC viser bare ladestatus poå bilen nå, så 96% sier lite. Derimot har du SOH på 86% noe som må sies å være normalt. Min 2011 modell har SOH på 84%. I mitt tilfelle falt SOH ganske fort første året før det har flatet ut og falt sakte fra ca 90% til nå 84%

Mateusz

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 244
  • Nåtiden er elektrisk
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #530 på: torsdag 14. september 2017, klokken 10:20 »
Hei, eg har opplevd rask nedgang med SOH og andre parameterne på bare 4 måned :(
Fra 13.6.17 til 13.9.17:
Ahr fra 59,45 til 56,84
SOH fra 90 til 86%
Hx fra 90,73 til 85,14

Det er skremmende at det går så fort. Har noen opplevd dette? Hva er det som skjer?
Leaf '13 100kkm SOH90%. Think City 2002. Lexia,Nicometer,evLite,vannfylling.
Ryobi batterigressklipper :) Peugeot 407sw som bil nr 3. Tidligere Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Daihatsu sirion 4wd, Saxo 2003 electrique.

tomrh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4602
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #531 på: torsdag 14. september 2017, klokken 12:53 »
Min gikk fra SOH=86 i begynnelsen av mai til 82 i begynnelsen av august.

Det er "sesongvariasjoner". Nå når det begynner å blir kaldere så går SOH gradvis opp igjen, men ikke like mye.
Stjørdal
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 130.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 140.000 km
(2001 Mitsubishi Spacewagon 2.4 GDI 4x4)

leafnor

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1341
  • Høst av teori i praksis.
    • Vis profil
    • Nordsol
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #532 på: torsdag 14. september 2017, klokken 18:21 »
Ja, oppleves. Vinterhalvåret står verdiene stille mer eller mindre, og på sommer rører de seg, og da nedover.  :angel:
Så "normalt".
Leaf 2012/Aug 121.000 km
Solvarmepanel på hustaket. (Vakumrør)
Solceller på hustaket.
2014 Mitsubishi Outlander PHEV
1972 Toyota Corolla KE20
1942 Ariel 350 WN/G

Myrvang

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 330
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #533 på: lørdag 16. september 2017, klokken 23:25 »
Min (2015 24 kWh) gikk fra 100%-89% på 2-3 mnd da sommeren forsøkte seg tidligere i år. Nå, etter noen 100% ladinger og en del hurtigladinger, er den på 92-93%.

Vet ikke hvor mye vekt man skal legge i SOH, men bilen min er 2 år og har gått 24.000 km, har lest at 10% tap 1. året er normalt og at det stabiliseres noe etter dette?

For mitt bruk har det ikke mye å si om kapasiteten faller 10% i året da jeg har under en mil til jobb, men blir vanskeligere å forsvare lengre turer om rekkevidde svekkes for mye.
2015 Leaf Tekna
2011 i-On
2012 Ford Mondeo stv
Model 3 RN1089***** Your Model 3 was reserved on 01/04/2016
Model 3 RN1079***** Your Model 3 was reserved on 05/08/2016

Evelen

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 43
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #534 på: søndag 17. september 2017, klokken 18:23 »
hmm, er dette grunn til bekymring?
Leaf 2014

Karl-Wilhelm

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 54
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #535 på: søndag 17. september 2017, klokken 18:42 »
Min (2015 24 kWh) gikk fra 100%-89% på 2-3 mnd da sommeren forsøkte seg tidligere i år. Nå, etter noen 100% ladinger og en del hurtigladinger, er den på 92-93%.

Vet ikke hvor mye vekt man skal legge i SOH, men bilen min er 2 år og har gått 24.000 km, har lest at 10% tap 1. året er normalt og at det stabiliseres noe etter dette?

For mitt bruk har det ikke mye å si om kapasiteten faller 10% i året da jeg har under en mil til jobb, men blir vanskeligere å forsvare lengre turer om rekkevidde svekkes for mye.

1% per 10.000km er flott, men normalen er nok høyere. Ditt kapasitet tap virker være svært høyt dog, står den mye på 100%?

hmm, er dette grunn til bekymring?

Huff da, ser ut som tre av modulene har kapitulert, får du i det heletatt startet og kjørt den?
I-Miev 2012

Evelen

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 43
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #536 på: søndag 17. september 2017, klokken 19:04 »
:o hva betyr det egentlig?
kjører uten problemer til nå
Leaf 2014

Karl-Wilhelm

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 54
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #537 på: søndag 17. september 2017, klokken 19:47 »
:o hva betyr det egentlig?
kjører uten problemer til nå

Leaf sin batteripakke består av 48 moduler, hver modul har 4 celler, 2 i serie og 2 i paralell. Siden disse 48 modulene er koplet i serie vil hele pakken miste sin evne til å levere strøm til motor-kontrolleren dersom en modul dør. Jeg sa tre, men ser ut til at det er feil på x-antall celler i to moduler...

Hvis jeg forstår deg rett og jeg ikke er helt på jordet er kjøretøyet nå ute av drift, og du må på service å bytte batteripakke eventuelt erstatte de modulene med feil på.

Du beskriver at du har en Amerikansk Leaf, ikke Norsk, kjøpte du av en forhandler?
« Siste redigering: søndag 17. september 2017, klokken 19:52 av Karl-Wilhelm »
I-Miev 2012

Evelen

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 43
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #538 på: søndag 17. september 2017, klokken 21:20 »
hmm, dette er egentlig bare er bilde jeg tok av leafspy i det jeg parkerte i sta, har aldri hatt noe problem med å kjøre den, så den er i drift.. mhm.
US Leaf ja, kjøpt av forhandler, med 2-3 år garanti mener jeg det var.
Leaf 2014

Karl-Wilhelm

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 54
    • Vis profil
Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« Svar #539 på: søndag 17. september 2017, klokken 21:43 »
hmm, dette er egentlig bare er bilde jeg tok av leafspy i det jeg parkerte i sta, har aldri hatt noe problem med å kjøre den, så den er i drift.. mhm.
US Leaf ja, kjøpt av forhandler, med 2-3 år garanti mener jeg det var.

Dersom en antar at dette ikke er en programvarefeil i LeafSpy, så kan du jo gjøre en ny undersøkelse ved neste fulllading.

Jeg vil dog anbefalle deg å ta kontakt med forhandler og informere om svært lave celler/moduler i driftbatteriet, ville også vært forsiktig med langtturer inntil videre.
I-Miev 2012