Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av ThomasEL, tirsdag 15. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

leafnor

Sitat fra: Erland på lørdag 12. august 2017, klokken 09:37
Hei.
Når jeg lader bilen samtidlig som jeg leser av Leafspy hører jeg noe som høres ut som et lite rele som står og klaprer. Nesten som morse. Lyden høres godt utenfra og forsvinner når jeg lukker appen. Er dette normalt?
Ja, på den måten at jeg og opplever det.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

leafnor

Sitat fra: leafnor på lørdag 15. juli 2017, klokken 19:50
I dag ble det SOH 82. Hx 67,02, Ahr 54.25
101 QC, 3727 L1/L2
Kjørt 119.751 km
Vet jo at det går en vei, men liker ikke "farten".

SOH: 81
Hx 65,66
Ahr 53,73
QC 102, 3772 L1/L2
121.302 km
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

sylwester

Sitat fra: Evelen på onsdag 09. august 2017, klokken 18:13
Testet ut LeafSpy for første gang da jeg var ute å kjørte nå. Hva er disse røde greiene? og hvordan "står det til"?
2014 Leaf.

De røde greiene er de cellene som ballanserer (shunt). Bilen gjør det nesten hele tiden for å holde spenningsnivået så likt som mulig mellom cellene og det er ikke noe å bekymre seg for.

Bilen er nede i 85% som betyr du er på vei til å miste den første prikken. Jeg syns det var litt tidlig. Er bilen importert fra et varmt land?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

DBR

Ikke dårlig for en '13 acenta med 65,500 på telleren!

SOH har alltid stått på 100 siden jeg kjøpte den for 20.000km/1år siden

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Powerflux

Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 15:01
Ikke dårlig for en '13 acenta med 65,500 på telleren!

SOH har alltid stått på 100 siden jeg kjøpte den for 20.000km/1år siden

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Latterlig bra resultat faktisk  ;D

Den har kanskje aldri fått P3227 software oppdateringen som over natten reduserte batterikapasitet og tilhørende måleverdier  :-1-:
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

DBR

Veldig overrasket og fornøyd med bilen. Bestilt ioniq, men hvis jeg får ny jobb(litt nærmere, har 65km en vei) snart så angrer jeg bittert tror jeg at jeg bytter

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


leafnor

Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 15:01
Ikke dårlig for en '13 acenta med 65,500 på telleren!

SOH har alltid stått på 100 siden jeg kjøpte den for 20.000km/1år siden

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Når den lader til fullt, hvilken SOC stopper den på da?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

DBR

Sitat fra: leafnor på fredag 18. august 2017, klokken 17:53
Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 15:01
Ikke dårlig for en '13 acenta med 65,500 på telleren!

SOH har alltid stått på 100 siden jeg kjøpte den for 20.000km/1år siden

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Når den lader til fullt, hvilken SOC stopper den på da?
Via Leafspy? Husker ikke. Kan sjekke imorgen:)
Kjøpte den med 0 hurtiglading gjort. Og jeg har brukt den i ca 9måneder med bare lading på jobben (28km en vei) og hurtigladet relativt ofte som dere ser, samt alltid stått mellom 40-70% over natta/div

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


leafnor

Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 18:03
Sitat fra: leafnor på fredag 18. august 2017, klokken 17:53
Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 15:01
Ikke dårlig for en '13 acenta med 65,500 på telleren!

SOH har alltid stått på 100 siden jeg kjøpte den for 20.000km/1år siden

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Når den lader til fullt, hvilken SOC stopper den på da?
Via Leafspy? Husker ikke. Kan sjekke imorgen:)
Kjøpte den med 0 hurtiglading gjort. Og jeg har brukt den i ca 9måneder med bare lading på jobben (28km en vei) og hurtigladet relativt ofte som dere ser, samt alltid stått mellom 40-70% over natta/div
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Ja, SOC i leafspy. Legg ut samme bildet etter 100% ferdig ladet. Så vi ser spenning og SOC ved fulladet.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

LeafSwe

Sitat fra: leafnor på fredag 18. august 2017, klokken 18:11
Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 18:03
Sitat fra: leafnor på fredag 18. august 2017, klokken 17:53
Sitat fra: DBR på fredag 18. august 2017, klokken 15:01
Ikke dårlig for en '13 acenta med 65,500 på telleren!

SOH har alltid stått på 100 siden jeg kjøpte den for 20.000km/1år siden

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Når den lader til fullt, hvilken SOC stopper den på da?
Via Leafspy? Husker ikke. Kan sjekke imorgen:)
Kjøpte den med 0 hurtiglading gjort. Og jeg har brukt den i ca 9måneder med bare lading på jobben (28km en vei) og hurtigladet relativt ofte som dere ser, samt alltid stått mellom 40-70% over natta/div
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Ja, SOC i leafspy. Legg ut samme bildet etter 100% ferdig ladet. Så vi ser spenning og SOC ved fulladet.

GIDs vid full laddning också intressant
3P+
3SR+

DBR

Stått full-ladet nå en 4-5timer ca.

Hvilke tall er gids?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

leafnor

Ingen GIDS på det skjermbilde, du må "swappe" til et av de tre andre. Der finner du tallet.
Forøvrig med de tallene der virker det mer som å være et evighetsbatteri!
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

DBR

Finner ingen gids. Må jeg ha pro-utgaven? Kjører være leafspy-light.

Får bare disse 2 bildene

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Olee


leafnor

På Androig finnes, LeafSpy Light, LeafSpy ("ordinary"), og LeafSpy Pro.
Jeg har LeafSpy, ikke Pro, og den viser GIDS mm. 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Turbo3.Leaf_Spy1&hl=no
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA