Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av ThomasEL, tirsdag 15. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

ThomasEL

Etter tre 100% ladinger og "mishandling" med hard kjøring og regenerering har jeg i dag følgende verdier:

Dato avlest: 23.09.15
Kilometerstand: 3290km
Ladet til 100%

SOC: 97,1%
Antall GIDS: 268 (95,4%)
20,8 kWt
61,70Ah
SOH: 91%
Hx: 95,13%

Nå skal bilen få litt "fred" og behandles normalt igjen.. :P Det innebærer blant annet hovedsakelig lading kun til 80%
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Gliderman

Ahr. 62,28
SOH 95
HX.  95,89
41.000km
SOC 97,1
GIDs 270
20,9 kWh
111QC og 2560 L1/L2 (ikke helt sikker på at dette stemmer)

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

LeafSwe

Sitat fra: Gliderman på fredag 25. september 2015, klokken 20:57
Ahr. 62,28
SOH 95
HX.  95,89
41.000km
SOC 97,1
GIDs 270
20,9 kWh
111QC og 2560 L1/L2 (ikke helt sikker på at dette stemmer)

Mvh
Svein Erik

Min tekna 6,6 är också uttagen januari 2014

AHr 64,94
SOH 99
Hx 99,41
40.000km
SOC 97,3
GIDs 283
21,9 kWh
9QC och 1147 L1/L2


3P+
3SR+

ThomasEL

Syns fortsatt det er underlig at flere av dere med 2014- og sågar 2013-modeller har bedre SOH og høyere verdier generelt enn flere av oss med 2015-modeller og kun 3-4000km...

Men foreløpig er det for få som har publisert resultater til at man kan fastslå at alle nye Leaf har lave verdier..

Er de individuelle forskjellene så store at enkelte biler leveres med 10% tap mens andre leveres tipp topp?

Eller handler det om at de nye bilene har fått større buffer og dermed mindre tilgjengelig kapasitet (altså at maks GIDS på 281 ikke lenger er korrekt)

Eller handler det om at ulik oppdatering av software gir ulike avleste resultater uten at kapasiteten nødvendigvis er ulik..?
    (Hvis man sammenlikner mine verdier fra Leaf Spy med det LeafSwe leser av fra sin, så ser det ut til at hans batteri har MYE BEDRE kapasitet og helse enn mitt... De praktiske testene som han og jeg har utført på nesten identisk vis viser imidlertid IKKE forskjell i særlig grad..)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

mo73ro

Synes også LeafSwe har utrolig bra resultater etter 40000 km.

Det underlige er at han skal ha 21,9 kWt tilgjengelig. Trodde 21,3 var maks tilgjengelig...

Men venter og ser om egne verdier stiger etter hvert som bilen blir 'kjørt inn'.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

ThomasEL

Sitat fra: mo73ro på søndag 27. september 2015, klokken 11:14
Synes også LeafSwe har utrolig bra resultater etter 40000 km.

Det underlige er at han skal ha 21,9 kWt tilgjengelig. Trodde 21,3 var maks tilgjengelig...

Men venter og ser om egne verdier stiger etter hvert som bilen blir 'kjørt inn'.

Ja, både han og et par andre har svært høye verdier, mens vi har overraskende lave...
  Men som fortalt om i annen tråd, så har LeafSwe nylig gjort et forsøk med kjøring fra 100% og helt ned til skilpadda. Hvis gjennomsnittsforbruket viser riktig, så fikk han bare hentet ut drøyt 19kWt...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

kodalse

Sitat fra: ThomasEL på søndag 27. september 2015, klokken 11:58
Sitat fra: mo73ro på søndag 27. september 2015, klokken 11:14
Synes også LeafSwe har utrolig bra resultater etter 40000 km.

Det underlige er at han skal ha 21,9 kWt tilgjengelig. Trodde 21,3 var maks tilgjengelig...

Men venter og ser om egne verdier stiger etter hvert som bilen blir 'kjørt inn'.

Ja, både han og et par andre har svært høye verdier, mens vi har overraskende lave...
  Men som fortalt om i annen tråd, så har LeafSwe nylig gjort et forsøk med kjøring fra 100% og helt ned til skilpadda. Hvis gjennomsnittsforbruket viser riktig, så fikk han bare hentet ut drøyt 19kWt...
Beklager litt mye quote her, men det er særdeles viktig å ta med hvilken versjon av LEAFSPY som benyttes.
De ulike versjonene gir ikke samme resultat. den siste versjonen 37.77 later til å gi det som er mest korrekt.
De eldre versjonene har jeg sett rapportere inntil 5Ah mer enn det som faktisk er mulig.
Ifølge det jeg har sett ser det slik ut:

Versjon 37.77 - later til å gi korrekte data.
Versjon 36.68 - Later til å være innenfor korrekt område
Versjon 35.59 - Virker å vise alt for høye verdier. Ikke til å stole på.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

LeafSwe

#22
Jag har alltid uppdaterat till nyaste leafspy pro android versionen och har nu v0.37.77
3P+
3SR+

ThomasEL

Tja.... På min Leaf Spy står det versjon 1.1.0

Jeg har vel og merke Leaf Spy Pro for ios (iphone)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

leafnor

Sitat fra: leafnor på tirsdag 15. september 2015, klokken 23:01
2012 Leaf
75785 km
AHr 58,69
SOH 89%
Hx 78.08%
GIDS 242
21 QC. 2397 L1/L2
SOC 92.6%
LeafSpy ver: 0.34.42 en
I dag får jeg:
76684 km
AHr 58,36
SOH 88%
Hx 77.25%

Med SOH ned på 88 så er det vell bare å belage seg på å miste et kapasitetmerke om ikke alt for lenge.
Og med minkende Hx virker det som den ikke er så keen på å regenerere. Det skal kjøres ganske langt ned på SOC for å få alle sirkler på regen. Mener den var litt mer på hugget for regenerering med Hx rundt 80.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

LeafSwe

Sitat fra: leafnor på søndag 27. september 2015, klokken 18:23
Sitat fra: leafnor på tirsdag 15. september 2015, klokken 23:01
2012 Leaf
75785 km
AHr 58,69
SOH 89%
Hx 78.08%
GIDS 242
21 QC. 2397 L1/L2
SOC 92.6%
LeafSpy ver: 0.34.42 en
I dag får jeg:
76684 km
AHr 58,36
SOH 88%
Hx 77.25%

Med SOH ned på 88 så er det vell bare å belage seg på å miste et kapasitetmerke om ikke alt for lenge.
Og med minkende Hx virker det som den ikke er så keen på å regenerere. Det skal kjøres ganske langt ned på SOC for å få alle sirkler på regen. Mener den var litt mer på hugget for regenerering med Hx rundt 80.

When my 2012 Leaf had AHr around 58 and winter came, AHr was unchanged for 7month! So maybe colder temperature will halt your descend.
3P+
3SR+

mo73ro

Sitat fra: kodalse på søndag 27. september 2015, klokken 12:59
Versjon 37.77 - later til å gi korrekte data.
Versjon 36.68 - Later til å være innenfor korrekt område
Versjon 35.59 - Virker å vise alt for høye verdier. Ikke til å stole på.

Jeg kjøpte Leaf Spy (ikke Pro). Ser at siste versjon av den er 0.34.42, mens den versjonen du anbefaler 0.37.77 er Leaf Spy Pro.

Vil det si at det kun er Pro som oppdateres...?
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

kodalse

Det kan virke som om det kun er Leaf Spy Pro som oppdateres.
Jeg har den på Android, hvordan er det med dere som har Apple?
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

mo73ro

Sitat fra: kodalse på mandag 28. september 2015, klokken 13:32
Det kan virke som om det kun er Leaf Spy Pro som oppdateres.
Jeg har den på Android, hvordan er det med dere som har Apple?

ThomasEL skriver at versjonen på iOS er 1.1.0. Dette indikere at iOS versjonen er ute av 0 versjon og over på 1. versjon.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

Smasher

#29
Avlesning i går på 2015 mod henta i mai

276 GID
SOC 96,7
21.4 kwh
HX 97.93
AHR 63,90
SOH 97

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA