Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

OBD-II BT interface med app noe for Leaf?

Startet av gbzdoc, onsdag 11. april 2012, klokken 23:11

« forrige - neste »

gbzdoc

Noen som vet om dette er noe som kan funke på Leafen?

http://www.mobili.no/guider/ta-full-kontroll-pa-bilen/

Ville jo vært midt i blinken å kunne lese av nøyaktig SOC, batteri temp, +++ med en app kntra en ekstra boks med kabel. :)

Kan jo se ut som alt man mangler er en egnet App for Leifen, om det ikke lar seg gjøre med en widget i den nevnte appen.

RuneW

Jeg bestilte faktisk en slik (for en billig penge) senest i dag...

Har imidlertid ikke så stor tro på at jeg får brukt den til noe i første omgang. Det står vel noen få ord om dette her. Vet ikke hva det egentlig ble til...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

BE

Jeg har prøvd med samme oppsettet på Leaf. Det fungerer ikke, det er kun noen få data som er tilgjengelige, og de er fullstendig uinteressante.

I Torque-appen, som også er brukt i artikkelen, kan du velge å vise rådata fra ODB2-enheten, og det er ingenting her som forteller noe om batteristatus o.s.v.

Kombinasjonen som er brukt i artikkelen fungerer forøvrig utmerket i alle andre biler jeg har prøvd.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Blip


  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

gbzdoc

Ja, den ser brillefin ut, men er for min egen del stort sett happy med den infoen jeg får til daglig i Leafen.

Men på langturer når man tyner batteriet så hadde en bedre SOC måler vært kjekt. Og selvsagt fint å kunne måle og logge alt mulig annet også ved behov.

Derfor ville en trådløs løsning passet fint. Dessuten er det jo foreløpig usikkert når de får satt den Leafscan saken i prod, samt hva prisen blir. Med trådløs OBDII til en smartphone så hadde en enkel app gjort jobben.

bno


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA