Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reservedele til Think

Startet av Clisse, torsdag 03. september 2015, klokken 07:59

« forrige - neste »

Clisse

Hej

Jeg har overvejer at købe en Think City fra 2009.

Den bil jeg overvejer at købe er defekt og sælger skriver den ikke kan "starte".

Er det muligt at skaffe reservedele til sådan en?
Deler den mekaniske stumper, bremser, hjulophæng osv. med andre biler?

Mvh Claus

elektrolux

Hvorfor ikke kjøpe en hel delebil? Dukker oftere og oftere opp til småpenger her i Norge.

Ellers er slitedeler ofte samme som Peugeot 306.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

mskogly

Dersom det er pcu-en som er død så tror jeg du vil få problemer med å finne erstatning

Clisse

Hvad koster en delebil når de kommer til salg i Norge?

Jeg har snakket med sælgeren og det lyder ikke som han ved hvad der er galt.

Han nævnte blandt andet at batteriet skulle op i temperatur og så ville den måske virke..
Jeg kan forstå at hvis den er med Zebra batteriet, har batteriet en arbejdstemperatur på 300 grader. Men vil den ikke selv sørge for det under opladning?

Jeg har læst meget om defekte PCUér. Hvad er mulighederne hvis den er defekt?

Tak for jeres svar.

Mvh Claus

elektrolux

Vi har en PCU for Zebra gen 2. Kommer fra skrotet bil der batteriet skulle være OK. Det betyr egentlig at PCU er defekt, eller i alle fall del av den.

Ellers er rimeligste pris jeg har hørt for en Think City delebil i strøken tilstand, men med defekt batteri kr 1500.- Altså 1500 kr mindre enn om den ble levert til hugging. Noen har likevel klart å selge defekte biler for opp mot 20 000 kr.

Vi bruker stolene og felgene fra de nye på Classic bilene. Ser flott ut. Litium cellene kan brukes til ombygging av andre biler, eller som booster pakke/Range extender og så er det jo en flott Eltec lader i gen 2 bilene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Clisse

Hvad koster din PCU?

Og hvis du har et zebra batteri pakke, hvad koster den?

Er det almindeligt at ombygge fra Zebra til Li-ion batteri? Hvad omfatter det? Ny PCU? Ny oplader?

Mvh Claus

Sandeep Singh

Hei
Jeg har think city 2009 modell. batterie er helt ok testet av (godkjent firma)Elbilmec i Asker men defect med PCU. Er noen som intrisert å fikse den eller noen som ønsker kjøpe som delebil. kontakt med meg. tlf 97435305

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA