Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

rendalen ønsker seg ladestasjoner. forslag?

Startet av Bushy, onsdag 02. september 2015, klokken 09:07

« forrige - neste »

mrBee

Jeg var i kontakt med Rendal kommune i vår, og fikk dette svaret:

Kommunen har nå sendt ut forespørsel til næringsdrivende vedrørende plassering. Aktuell plassering er to stk ladere med to uttak i hver av typen normallader, på Åkrestrømmen henholdsvis ved Mistra Hotell og YX Åkrestrømmen. Det planlegges også for å plassere en lader på Otnes og en ved Kommunehuset.
Vi håper at det lar seg gjennomføre i løpe av sommeren.


Jeg sendte svar tilbake om at det minst bør være 22kwh kapasitet, men har ikke fått svar på den.

eriksj

Kult om du legger her ut hvis du får svar.

22kw passer meg perfekt, har Zoe, og hvis det blir 22kw enten Åkrestrømmen, Otnes eller Bergset med nærhet til butikk så kommer vi til å gjøre innkjøpene der istedenfor på Rena.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

Bushy

Oppdatere denne etter noen år da... Nå ha det skjedd :) Åkrestrømmen og Rendalstunet får hurtiglading!

"Utgangspunktet er at utbygging av ladestasjoner skal bygges ut kommersielt. Det vil si at det
skal bygges etter vanlig prinsipper om tilbud, etterspørsel og lønnsomhet. Det gjør at
tettbebygde områder er interessante for flere tilbydere, mens mange områder i Norge med
spredt bebyggelse blir for dyrt å bygge uten bidrag. Dette gjelder ikke minst i Rendalen hvor
det er langt mellom husstandene. Enova ytet ikke tilskudd til utbygging av ladestasjoner i
Innlandet fylke i 2020.
Rendalen kommune ønsker å bygge ut ladestasjoner, og hadde et anbud ute i 2020. Det var
bare en leverandør som leverte tilbud, som vi har inngått avtale med. Det skal monteres to
ladestasjoner i Rendalen, en på Åkrestrømmen og den andre ved Rendalstunet i Øvre Rendal.
Disse ladestasjonen leveres av Kople og skal kunne lade to biler med 75kW til hver bil
fordelt på to stasjoner eller to biller pr stasjon med 37.5 kW. Rendalen kommune har full
finansiert ladestasjonene selv med en kostnadsramme på nesten 4 millioner
Ladestasjonen ved Rendalstunet (Bullmuseet) skal være i drift ila mai 2021 og jeg jobber
hardt for at den på Åkrestrømmen også skal være i drift ila mai. Ved Åkrestrømmen venter
jeg på dato for bytte av nettstasjon fra netteier, samt godkjenninger fra fylket. Plassering av
ladestasjon på Åkrestrømmen er tenkt sør for avkjøring til forretningssenteret fra Sjøliveien"
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA