Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hundebur tilpasset Nissan Leaf??

Startet av tombjer, lørdag 29. august 2015, klokken 13:40

« forrige - neste »

tombjer

Hei
Vi har kjøpt oss en 2013 Nissan Leaf.
Vi har i tillegg en stasjonsvogn fra før men lurte litt på om det er noen som har fått tilpasset ett hundebur som passer til en voksen Schæferhund..Eller er det for liten plass baki der?
Vi har Tekna utgaven med den Bose boksen baki...
Noen her som har hund og bruker Leaf eller har hørt om noen som har fått tilpasset ett hundebur så skrik ut

emil

Til en så stor hund tror jeg ikke det går med bur. Ville ordnet med gitter bak nakkestøttene bare da og eventuellt noe som beskytter Bose-boksen. Kommer jo ellers litt an på hvor rolig bikja er når den er i bilen.

Har en Beagle selv i et "vanlig" spinkelt bur fra Europris. Det er modifisert så det akkurat passer inn. Da går det opp til toppen på seteryggen og så er det plass til en handlepose ved siden av. Men noen større bikkje enn han ville jeg ikke hatt i det buret.

T-Max

Vi anskaffet oss gitter mellom baksete og bagasjerom. Og vi har en liten (20 kg) gordonsetter. Fornøyd med det, både hund og eier. Anbefaler å legge beskyttelse på bakre fanger.

TorC

Jeg har selv sett etter bur til bikkje på ca 25 kg til å ha i Leafen. Jeg har gitt opp fordi bagasjerommet er klønete for bur. Buret skal såvdit jeg har lest meg til være langt nok til å bikkja kan ligge utstrakt. Altså fra nesetipp til rompa. I tillegg skal buret være minst 25 cm høyere enn hundens skulderhøyde. OG dybden skal være minst lik skulderhøyden. På min bikkje måtte da buret være 100 cm langt, 85 cm høyt og 60 dypt... DET får jeg ikke inn i Leafen...OG dette er innvendige mål. Kjøper man skikkelig bur må man legge på minst 5 cm på alle tre mål. De billigburene med netting er til mer skade en gavn. Bikkja blir spiddet i en krasj. Da er det kanskje bedre at den knekker bein, eller knekker nakken....
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

tomrh

Bumper denne. Vi har kjøpt oss mellomstor hund (keeshond - 12-14 kg) og leter etter bur som passer i bagasjerommet til Leafen. Ser etter størst mulig bur som passer, er det noen som har funnet en burmodell?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA