Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sykkel og Ski / brettholder til i3.

Startet av Kin2k3, søndag 23. august 2015, klokken 10:37

« forrige - neste »

02jan

Interessant , bruke koppene på gammelt stativ.
Ja soltaket virker relativt solid plassert i kassetten.

Alt, kanskje koppene er sterke nok for et stående stativ, bakluken er av glass.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

rmrsr

Sitat fra: Johan99 på fredag 26. august 2016, klokken 18:36
Enda også opp med soltak på bestilt I3. Tenker at det bør vere like greit å feste Seasucker med ski der som på bilruter (?)
Syntes Seasucker skistativ var ganske dyrt, så handla 6" Seasucker sugekoppar på E-bay og monterte på det gamle skistativet. Dei sit godt på kjøleskapet, får sjå når bilen og vinteren er her..:)

Link?

Kunne tenkt meg å gjøre det samme.

Johan99

#32
Heisann.
Eg kjøpte på linken under. Viss du googlar "Seasucker 6"" e.l. finn du mange selgarar. Sikkert norske også.
Det var enkelt å skrue sugekoppane fast under skistativ med 6mm skrue og muttter. Brukte eitt eksisterande hol i skistativ og bora eitt til. - Reima var med på desse, men den var enkel å fjerne.

Har blitt litt i tvil om sugekoppar på soltak. Det blir i alle fall advart mot sykkelstativ på diverse fora. Men ski er sjølvsagt lettare..:) Bakruta kan nok gå, eventuelt på tak framfor eller bak soltak.

http://www.ebay.com/itm/Seasucker-Compact-Rear-bicycle-Wheel-Strap-Vacuum-Mount-Velcro-Strap-/381254619931?var=&hash=item58c48bd31b:m:mRroRABgVXfgTiezo4JoczQ

Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

Ingeniøren

Sitat fra: Johan99 på lørdag 03. september 2016, klokken 08:15
Heisann.
Eg kjøpte på linken under. Viss du googlar "Seasucker 6"" e.l. finn du mange selgarar. Sikkert norske også.
Det var enkelt å skrue sugekoppane fast under skistativ med 6mm skrue og muttter. Brukte eitt eksisterande hol i skistativ og bora eitt til. - Reima var med på desse, men den var enkel å fjerne.

Har blitt litt i tvil om sugekoppar på soltak. Det blir i alle fall advart mot sykkelstativ på diverse fora. Men ski er sjølvsagt lettare..:) Bakruta kan nok gå, eventuelt på tak framfor eller bak soltak.

http://www.ebay.com/itm/381254619931?_trksid=p2060353.m2749.l2649&var=650506308380&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Linken din er død !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE


Ingeniøren

Takk, og nå virket plutselig de andre og  :)

Jeg hadde hatt behov for å slenge en 20 kg kajakk på taket, men det tør jeg ikke.... Har i stedet meldt meg inn i en klubb og det er faktisk mye mer praktisk selv om man ikke kommer seg rundt til alle spennende steder. Nå bruker jeg kajakk mange ganger så ofte som før pga mye enklere logistikk.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Johan99

Ja, det gjeld å senke terskelen for tur :)
Dama har CR-V, den tar kajakken, men skia er oftare brukt, så bra å kunne bruke I3. Skia går forsåvidt inni også, viss baksetet er nede.
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.


02jan

Jeg Har også vurdert disse sugekoppene 6", men er også skeptisk til å feste dei soltaket. Ser at taket mellom luke og frontruten er så vidt breder en 6", har noen fått sjekket at dette feltet går med sugekopp.

Alt. Har jeg vurdert å feste de fremre koppen i overkant av frontrute.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

stein84

Meeen... Har ikke fått min enda, så lurer på følgende: Er det sjangs for å få en sykkel inn i bilen, om man selvfølgelig demonterer hjul?

Zuexi

Sitat fra: stein84 på lørdag 03. september 2016, klokken 14:14
Meeen... Har ikke fått min enda, så lurer på følgende: Er det sjangs for å få en sykkel inn i bilen, om man selvfølgelig demonterer hjul?
Mener jeg har sett bilde av det ja. Liggende baki med fronthjulet av.
Ikke prøvd selv da jeg får bil etter sykkelsesongen.

Johan99

Sånn ser mine ut, antar Seasucker lagar sine på samme måte.. ::)
Viss der er plass framfor soltaket er det sikkert best. Kunne ev. velge 4.5" sugekoppar.
Tenker at soltak bør tåle eit skistativ når bakruta tåler sykkel. - Men tja..
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

02jan

Ja ang. Sykkel i bagasje, det "går" har en 19,5" med 26"hjul, får den inn, med det ene baksete nede.
Har et Biltema-hunde-beskyttelsetrekk, festet i gulv bagasje,over forseterygg,dør og baksetekant.
Men - må demontere begge sykkelhjul og sete. I tilegg går det med tid til å sikre lasten med bånd.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

02jan

Ser veldig bra ut med thule ski på koppene, tror 6" kan gå akurat, men med langrennski evt et par slalom (uten skipose)ville jeg regnet med at soltaket skulle holde.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Rayray

Sitat fra: Johan99 på lørdag 03. september 2016, klokken 17:01
Sånn ser mine ut, antar Seasucker lagar sine på samme måte.. ::)
Viss der er plass framfor soltaket er det sikkert best. Kunne ev. velge 4.5" sugekoppar.
Tenker at soltak bør tåle eit skistativ når bakruta tåler sykkel. - Men tja..

Ser bra ut. Blir jo vesentlig rimeligere enn prisene jeg har sett på seasucker sine komplette stativer.

Om man er bekymret for takluka og det er tight med 6" foran luka, kan det kanskje være en løsning feste 3 stk 4,5" sugekopper på det fremste stativet for ekstra feste..om man er bekymret..

Jeg vil i utgangspunktet tro at det går fint med 2 par alpinski i stativ og, festet i luka. Har ingen forutsetninger for å si det forsåvidt, annet enn at jeg har kjørt med ski og annet festet med svært mye forskjellige stativer og metoder opp gjennom årene, og det drar ikke særlig hardt i skiene når man kjører.. Det er min erfaring i hvert fall. Med det sagt, så har ikke jeg fått bilen min levert ennå, så hvor "sikker" takluka virker har jeg ikke fått sett på..ennå...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA