Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sykkel og Ski / brettholder til i3.

Startet av Kin2k3, søndag 23. august 2015, klokken 10:37

« forrige - neste »

snippet

Jeg har brukt Seasucker i over et år nå for å frakte ski- og seilbrettutstyr både sommer og vinter. Kan absolutt anbefales. Når det gjelder styrken/påliteligheten så har jeg ingenting å utsette på den. Det kommer gjerne noen vannmerker etter man har brukt bøylene, men det vasker man bort med litt vann.

BMW tenker nok at dette skal være en bybil, men hadde jeg ikke fått tak i disse bøylene hadde bilen vært solgt. Idiotisk å ikke sørge for en lasteløsning på en bil. De burde brukt mer ressurser på det enn på de andre toskete tjenestene sine.
BMW i3 - Bergen

02jan

Høres lovende ut. Jeg har siste året dratt barnesete ut, for å demontere sykkel ,lagt ned sete, stroppet sykkeldelene...

* men jeg har soltak...får håpe det ikke er noe showstopper.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

TorAtle

Skulle gjerne sett at BMW kopierte Opel sin integrerte sykkelholder. Den er tilsynelatende genial. Har ikke sett den live så må ta et lite forbehold.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Trond.m

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 28. august 2015, klokken 20:51
Da er det vel heller taket og ruta som går før koppen løsner. Kajakk - here I come  ;)
Noen som har erfaring med takstativ for sykler eller kajakk.
Det er utrolig synd at ikke BMW har laget fester for takstativ. Med det nye batteriet kunne jo i3 fungert som en fullgod erstatning for fossil-bilen.

sfinxern

Jeg også er veldig interessert i noen skikkelige fester til taket på i3. Må finne en løsning her.

Ska se hva jeg får til når jeg får bilen min, men håper jo at det skal komme en standardisert løsning.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

02jan

Ingen som har funnet et egnet sykkelstativ til å henge fast i bakluka ?

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad


sfinxern

Hvor mange kilo er det lov å ha på taket på i3?

Skal se om jeg finner noen lasteføtter som passer. Sikkert ikke lett, men har lyst til å få på vanlige lasteholdere på taket. Kanskje kan jeg modifisere noen også. Utrolig hva man får til så lenge viljen er der hehe.

Viktigste er at det blir trygt og sikkert!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Trond.m

Sitat fra: sfinxern på onsdag 13. juli 2016, klokken 17:01
Hvor mange kilo er det lov å ha på taket på i3?
Det står "ikke oppgitt" i kjøretøyopplysninger. Hva det betyr i praksis er vanskelig å si.

Ingeniøren

Sitat fra: sfinxern på onsdag 13. juli 2016, klokken 17:01
Hvor mange kilo er det lov å ha på taket på i3?

Skal se om jeg finner noen lasteføtter som passer. Sikkert ikke lett, men har lyst til å få på vanlige lasteholdere på taket. Kanskje kan jeg modifisere noen også. Utrolig hva man får til så lenge viljen er der hehe.

Viktigste er at det blir trygt og sikkert!

Les nest nederst på forrige side, eller retter sagt se :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

02jan

Ja, dette racket fra Paulchen ser solid ut. Men noe kostbart. Ser for meg at det  vil havne på 8-10'kr , når frakt og toll betalt.

Er det noen som har erfaring med dette stativet fra Paulchen ?

Alt. Tilpasse et alt. Stativ fra thule ?

Mitt thulestativ til kr300, monteres på 5 sekunder både på hobby bil fra 60,70,80 og 90 tallet.

Når kommer enkelt/lett sammenleggbart stativ til sykkel,ski,bag til i3 - må jeg vente til vetaranbil ?  (Isåfall lager jeg selv - hvor vanskelig  kan det være , noen gardinstenger og skruer...)
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Zuexi

Noen som har testet sykkelstativene til Thule for montering på bakluka?
Typ Thule ClipOn, FreeWay, BackPac eller RaceWay?

Skulle gjerne hatt noe som kan kombineres med sykkel for sommer og ski for vinter, da men...


Trond.m

Sitat fra: snippet på lørdag 29. august 2015, klokken 18:07
Jeg har brukt Seasucker i over et år nå for å frakte ski- og seilbrettutstyr både sommer og vinter. Kan absolutt anbefales. Når det gjelder styrken/påliteligheten så har jeg ingenting å utsette på den. Det kommer gjerne noen vannmerker etter man har brukt bøylene, men det vasker man bort med litt vann
Hvor mye har du hatt på taket ? Ski skaper jo liten luftmotstand, men 2 sykler a 10 kg vil jo skape noen krefter ved motvind eller når en trailer kjører forbi. Føler meg ikk helt komfortabel med det. Men fordelen med sugekopper er kanskje at syklene frigjøres av seg selv hvis man kjører inn i garasjen  ;)

Rayray

Hva tror dere om å bruke slike stativ på i3 med soltak? Tenker skistativ...

Johan99

Enda også opp med soltak på bestilt I3. Tenker at det bør vere like greit å feste Seasucker med ski der som på bilruter (?)
Syntes Seasucker skistativ var ganske dyrt, så handla 6" Seasucker sugekoppar på E-bay og monterte på det gamle skistativet. Dei sit godt på kjøleskapet, får sjå når bilen og vinteren er her..:)
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA