Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sykkel og Ski / brettholder til i3.

Startet av Kin2k3, søndag 23. august 2015, klokken 10:37

« forrige - neste »

Kin2k3

Bilen min var på foto oppdrag her før helgen og bildene er nå ute.
Det var ett lokalt firma som selger sykkelholdere og skiholdere som passer til Bmw i3 som trengte en i3 for å ta eksempelbilder.

Vil anbefale alle som er på utkikk etter sykkel eller skiholder å ta en titt på hjemmesiden deres.


www.vsport.no


Anterialis

Interessant.

Hva ligger mellom setet og glasset på BMW-en for å forhindre gnissing? Jeg syns også det så meget trangt mellom rattet (bakerst) og ruta...
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

Kin2k3

De selger også takholdere for sykkel som passer til BMW i3 om det frister mer.

Anterialis

Forstår. Men er det smeningen å la sykkelsetet gnisse mot bilen/glasset slik det ser ut til på bildet? Tror kanskje jeg misforstår for det er vel håpløst lite gjennomtenkt?

Uansett syns jeg det er veldig positivt at noen utvikler slike systemer! Ikke meningen å kun virke negativ :)
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

Trond.m

Så på de andre produktene på www.vsport.no. Sykkelstativet for Leaf så ut til å være enda mindre gjennomtenkt enn det til i3  :D
Takstativet så bedre ut, men det var en stiv pris. Siden taket ikke er av metall, er det da sugekopper som fester det ?

Ingeniøren

#5
Takk for tips. Hadde nesten avskevet kajakk på taket av en i3 men litt mer optimist nå. Vet at det går da jeg så en Think med 2 kajakker på taket i Asker, men de har vel en gammeldags takrenne ? Litt surt å måtte skaffe en gammel fossilbil for å kunne frakte kajakken noen ganger på sommeren, og andre el-biler en i3 har ikke vært aktuelt - egentelig ::)

Dog, sugekopper lager vel fort merker i lakken, og er det sikkert nok ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TorAtle

Dette er produkter fra Seasucker. VSport er norsk distributør.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

LMOR

Er den på bildet godkjent av "tilsynet" og av BMW?
Så vidt jeg kan vurdere det, så vil det bli et voldsomt trykk hvis du kjører over en hump el.l, og ikke minst hvis du kjører fort i en krapp sving.
i3s svingradius og akselerasjon i kombinasjon med dette?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Anterialis

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 24. august 2015, klokken 08:08
Takk for tips. Hadde nesten avskevet kajakk på taket av en i3 men litt mer optimist nå. Vet at det går da jeg så en Think med 2 kajakker på taket i Asker, men de har vel en gammeldags takrenne ? Litt surt å måtte skaffe en gammel fossilbil for å kunne frakte kajakken noen ganger på sommeren, og andre el-biler en i3 har ikke vært aktuelt - egentelig ::)

Dog, sugekopper lager vel fort merker i lakken, og er det sikkert nok ?

EDIT: Jeg føler for å gjenta det. Jeg vet jeg virker svært negativ her, men jeg tror jeg kun er realistisk. Jeg synes som skrevet tidligere at det er svært positivt at noen tenker alternativt. Alle løsninger er velkommende hos meg =) Men jeg tror ikke jeg hadde kjøpt takstativ/sykkelstativ blant de jeg har sett til nå. Men det kommer forhåpentligvis!


Står det ikke i vognkortet at I3 kan ta ca. 0 kg på taket? Jeg husker kanskje feil...
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)


Ingeniøren

#10
Sitat fra: Anterialis på mandag 24. august 2015, klokken 11:58
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 24. august 2015, klokken 08:08
Takk for tips. Hadde nesten avskevet kajakk på taket av en i3 men litt mer optimist nå. Vet at det går da jeg så en Think med 2 kajakker på taket i Asker, men de har vel en gammeldags takrenne ? Litt surt å måtte skaffe en gammel fossilbil for å kunne frakte kajakken noen ganger på sommeren, og andre el-biler en i3 har ikke vært aktuelt - egentelig ::)

Dog, sugekopper lager vel fort merker i lakken, og er det sikkert nok ?

EDIT: Jeg føler for å gjenta det. Jeg vet jeg virker svært negativ her, men jeg tror jeg kun er realistisk. Jeg synes som skrevet tidligere at det er svært positivt at noen tenker alternativt. Alle løsninger er velkommende hos meg =) Men jeg tror ikke jeg hadde kjøpt takstativ/sykkelstativ blant de jeg har sett til nå. Men det kommer forhåpentligvis!


Står det ikke i vognkortet at I3 kan ta ca. 0 kg på taket? Jeg husker kanskje feil...

Sikkert riktig at det står 0kg, men får ikke sjekket da bilen først kommer i oktober. Har vel noe med at produsenten ikke har sette behovet for takstativ på en City-bil, men vi nordmenn er litt sære der..

Men i mitt hode tror jeg kupeen er mer enn sterk nok da dette her noe med person sikkerhet ved avkjøring og kollisjon og tror ikke kupene til think er vesentlig sterkere, selv om den tydelig holdt 2 stk tunge kajakker - min er kun 18 kg.

Dog, som den petimeter jeg er blir det nok med tanken. Mest for at jeg er redd for at sugekoppene lager merker og sekundært for om de holder godt nok fast slik at ikke kajakken havner i fleisen på bilen bak. Takets styrke er jeg ikke redd for med det hastighetet jeg har med kajakk på taket. Kan være at andre har prøvd og ser dette før jeg tør å prøve....

Har tenkt å klare meg med Elbil alene. Syklene går inni, men det er værre med kajakken....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Anterialis

Jeg er enig i at jeg ville vært forsiktig med å plassere sugekopper på det fine taket. Dessuten tror jeg ikke sugekopper hadde klart å holde tilbake 40 (?) kilo kajakker under en bråbrems??

Dessuten er jo det med hengerfeste en årsak til at mange ikke kan selge siste fosilbil, de trenger noe å trekke henger med. Blir spennende å se hvordan dette evt. løses i fremtiden.
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

LMOR

Jeg er en av dem som venter. Tesla X er vel den første som faktisk kan erstatte en fosilbil fullt ut. Jeg lever i håpet om at i5 blir den neste.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Haa

TMS 85, Mars 2014, Grønn

Ingeniøren

Da er det vel heller taket og ruta som går før koppen løsner. Kajakk - here I come  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA