Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW C evolution er homologisert for A1 sertifikat

Startet av elektrolux, torsdag 16. juli 2015, klokken 10:13

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Balrog på tirsdag 05. september 2017, klokken 03:18
BMW har de høyeste serviceprisene på motorsykler om ikke i hele verden så i hvert fall her til lands. Bare obligatorisk olje-, væske og filterskift samt sparking i dekk og tuting i horn koster drøyt 1 krone per km for tung mc. Legger vi på at deleprisene er såpass at det er vanskelig å unngå at øynene spretter ut sier det seg selv at en slik melkeku ikke kan ødelegges av et elektrisk produkt uten servicebehov.

Interresant. Har kjørt BMW MC i snart 30 år. R100RT / R100RS / K1 / F800S / R1200 RS, men aldri hatt de på verksted i Norge. Kun en gang i England i forbindelse med lagerhavari i bakre drev ( Kardangen )

BMW er supergode på verkstedsmanualer på CD, og med en https://www.hexdiagnostics.co.za/products/gs-911 er det ingen grunn til å blakke seg  på verksted

En annen jeg pratet med om deler til hans 1936 model svarte tørt. Trenger ikke deler.

Vi kjøper deler i Tyskland og tar vedlikehold og reparasjoner selv, og anbefaler alle å gjøre det. For meg er halve gleden å mekke selv. Det gjør en også bedre forberedt om noe skulle oppstå på tur.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Jimpec

Electrolux; har du fremdeles C Evolution?
Jeg vurdere å hente en fra Tyskland nå i vår. Det eneste jeg trenger er vel bare en type 1 ladekabel?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

elektrolux

#47
Jeg har dessverre enda ikke hatt gleden av å eie en Evolution, men vi skal muligens importere en for kunde nå i påsken. En Charge-amps Spark kabel bør være en selvfølgelig del av en C-Evolution grunnet den lille plassen den tar, og at den kan justeres opp til 16A lading.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Da fikk jeg endelig den unnskyldningen jeg trengte til å gi etter for en mangeårig fristelse.

Manglet blikkfang på standen vår på Eliaden etter at jeg målte størrelsen på Cree SAM, og BMW C evolution ble løsningen.

Selges etter bruk der for 100 000.-

En fantastisk sykkel i typisk BMW kvalitet og med flere kjøremodi; inkludert Seiling. I seilemodus regenerer den når en bremser.

Dermed er det 2 ting jeg ikke forstår.

- Hvorfor har en Europeisk MC type 1 ladeinntak?
- Hvorfor kan ikke favorittbilen min BMW i3 også ha seilemodus når den 2 hjulete lillesøsteren har det?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Etter kort tid på denne sykkelen hva kan du fortelle så langt?
Synes denne er spennende og ett godt alternativ til en scooter som kosesykkel for å kjøre rundt i nærområdet
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

#50
ALLE som har kjørt den elsker den!

Jr. på 21 foretrekker den framfor F800S, og jentungen på 17 kom hjem med et fårete glis etter å ha nærmest fått lengre armer etter noen akselerasjonsprøver.

Er allerede mitt favoritt kjøretøy grunnet at den er så rask, ikke bare i aks, men også oppstart.

ABS og Antispinn fungerer perfekt, og sykkelen er dønn stabil.

Selger denne i Oslo 31 mai om noen legger 100 laken på bordet, men kommer til å kjøpe ny for dette er et kjøretøy alle husholdninger burde ha.

Seilemodus er et must, og heldigvis en av flere kjøremodus. Regen på begge bremsene eliminerer behov for regen på fartsregulatoren. "håndbrems" på sidestøtten er genial og positiv overraskelse.

Rekkevidden på 70-100 km er plenty nok, og long-range versjonen er neppe verd pristillegget.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Måtte du betale noen form for avgift i det hele tatt ved import av denne til Norge?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

#52
Ingen avgift som sådan men måtte ut med rundt 70 kr for skilt og 500 kr /året for forsikringen og årsavgift.  :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Kjøpte du også så du fikk refundert norsk moms?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

Ja, full retur fra Tyskland mot at en blir belastet med Norsk 0 sats. Blir ikke bedre enn det.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA